• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Moderowanie spotkań, autoprezentacja oraz wystąpienia publiczne- trening z kamerą- szkolenie online

szkolenie zamknięte

Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami i skutecznego prowadzenia spotkań. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych, kontaktów międzyludzkich, komunikowania i moderowania dyskusji.

PROGRAM SZKOLENIA: Moderowanie spotkań, autoprezentacja oraz wystąpienia publiczne- trening z kamerą


1. MODEROWANIE SPOTKAŃ:

  • Definicja moderacji. Rola moderatora w trakcie spotkania, panelu, dyskusji.
  • Zasady prowadzenia spotkań grupowych i reguły ich moderowania.
  • Style, strategie i techniki moderowania. Obszary moderacji.
  • Moderacja a zarządzanie, kierowanie i przywództwo – spojrzenie praktyczne.
  • Psychologia grup ludzkich i techniki kontroli ich dynamiki.
  • Role grupowe podczas spotkań.
  • Standardy organizowania spotkań.
  • Zarządzanie spotkaniem.
  • Rola i zadania moderatora.
  • Kompetencje moderatora.


2. PROCEDURY MODERACJI:

  • Zaplanowanie i organizacja spotkania.
  • Przygotowanie miejsca realizacji zebrania.
  • Atmosfera w grupie – jak już w pierwszych minutach spotkania zbudować jak najlepszą.
  • Cele i zasady komunikacji w czasie spotkania. Słuchanie i feedback.
  • Techniki skupiania i wzbudzania uwagi odbiorców.
  • Klaryfikacja niejasności. Wyjaśnianie zagadnień trudnych lub niezrozumiałych.
  • Techniki angażowania uczestników w dyskusję.
  • Prezentowanie własnego zdania. Dyskusja różnicy zdań.
  • Metody wyciągania z rozmówców informacji o ich motywach, oczekiwaniach i problemach.
  • Bieżąca kontrola przebiegu spotkania.
  • Podnoszenie poziomu kreatywności oraz techniki integrowania grupy.
  • Ewaluacja efektów pracy grupy.


3. ZARZĄDZANIE SPOTKANIAMI A KOMUNIKACJA Z OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI:

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników spotkania.
  • Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracowników.
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości.
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań.
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości.
  • Efektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości.


4. SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA ORAZ AUTOPREZENTACJA:

  • Funkcje autoprezentacji.
  • Kształtowanie werbalnych i pozawerbalnych aspektów komunikowania się.
  • Jak przełamywać bariery komunikacyjne?
  • Zerowe wystąpienie przed kamerą.


5. IDEALNA PREZENTACJA I WYSTĄPIENIE PRZED AUDYTORIUM:

  • Fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji.
  • Rola osoby mówiącej, jej przekonania i umiejętności.
  • Psychologiczny efekt początku i końca.
  • Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji.
  • Spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy.
  • Strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt.
  • Świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne.
  • Kontakt z publicznością.


6. ŚWIADOME BUDOWANIE WIARYGODNEGO WIZERUNKU OSOBISTEGO:

  • Budowa wiarygodnego wizerunku eksperta.
  • Psychologiczne teorie postrzegania ludzi.
  • Znaczenie wyglądu zewnętrznego.
  • Ubiór, kolorystyka, znaczenie ubioru.
  • Umiejętność powitania.
  • Jak pracować nad charyzmą?


7. ZASADY PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI POWER POINT.

8. JAK PRZYGOTOWAĆ EFEKTYWNE WYSTĄPIENIE PUBLICZNE:

  • Wspomnienie efektu prezentacji - Efekt początku i końca.
  • Sztuka budowania pierwszego wrażenia.
  • Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu:
  • Budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię,
  • Tworzenie relacji z odbiorcami,
  • Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy,
  • Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej.


9. REDUKCJA STRESU W WYSTĘPIENIACH PUBLICZNYCH:

  • Czym jest stres.
  • Jak zapobiegać stresowi.
  • Techniki redukcji stresu w wystąpieniach publicznych.
  • Moja indywidualna paleta działań antystresowych.


10. PRACA Z GŁOSEM ŚWIADOMEGO MÓWCY:

  • Znaczenie prawidłowej emisji głosu dla lepszego poczucia własnej wartości i postrzegania przez innych.
  • Jak rozgrzewać głos.
  • Ćwiczenia rozluźniające.
  • Kształcenie techniki prawidłowego oddychania.
  • Rozwój większej świadomości pracy z głosem.
  • Strategie zdobywania zaufania i pozyskiwania sympatii słuchaczy za pomocą brzmienia głosu.
  • DYKCYONARZ Warsztat z prawidłowej wymowy.

11. MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA:

  • Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji.
  • Wzmocnienie wypowiedzi.
  • Style gestykulacji prezentacyjnej.


12. WARSZTATY– PRACA Z KAMERĄ:

  • Wystąpienia przed kamerą.
  • Indywidualny feedback.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut).

SYLWETKA TRENERA

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 25 letnim doświadczeniem.

Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim.

Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University.

Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation)

Łączy wiedzę i praktykę z obszaru umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu zarządzania zespołami, zapobiegania mobbingowi i dyskryminacji, procesów komunikacji, technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych, etykiety biznesowej oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC® i Success Insights. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Zarządzał zespołami, produktami i projektami. Wprowadził m.in. na polski rynek holding 3 spółek doradztwa personalnego. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.

Szkolił między innymi przedstawicieli takich firm produkcyjnych i budowlanych jak: 3M Poland Sp. z o.o, Alstom Power. Sp. z o. o., Antalis Poland Sp. z o.o, ArcelorMittal Poland S.A.,  Budimex S.A., BP Polska, Bruss Polska, Browar Okocim S.A., British American Tobacco Polska Trading, Ciech S.A., Coca - Cola HBC Polska, Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., Cussons, Danfoss Sp. z o.o., Dekorglass, Dr Irena Eris, Grammer Automotive Polska, Grupa Skanska, Grupa Selena FM S.A., Grupa Kęty, Grupa Żywiec S.A., Henkel, Hochtief Polska Sp. z o.o., Instalbud Rzeszów, International Paper Kwidzyn Sp. z o.o., LUG S.A.  Michelin Polska S.A., Microsoft Sp. Z o.o., MICHELIN Polska, NESTLE POLSKA S.A., Perła - Browary Lubelskie S.A., PGNiG S.A., PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Philip Morris Polska S.A., Philips Lighting, Proctor & Gamble, Renault Polska, Strabag, Stowarzyszenie Przetwórców Szkła Budowlanego, SITECH, SKF Polska, Siemens, S&T Services Polska.

Szkolił między innymi przedstawicieli takich firm i marek jak: Avon Cosmetics Polska, Baltic Company, Beiersdorf-Lechia S.A., Cederroth Polska, Dr Irena Eris, Kerastase, L'Oréal Professionnel, Laboratorium Kolastyna, Laboratorium Farmona, NIVEA Polska, Unilever Polska S.A. Bayer Sp. z o.o., Glaxo Smith Kline, Herbapol S.A., Hexal Pharma - Polska, Janssen-Cilag, Jelfa S.A., MEYRA POLSKA Sp. z o.o., Nexter, Novartis Consumer Health, Novartis Poland, Pfizer Polska, Pliva Kraków S.A., Polfa Lublin SA, Polfa S.A., Polfa Warszawa S.A., Roche Polska, Sanofi-Aventis, Schering, Servier Polska, Super-Pharm.

Szkolił między innymi przedstawicieli firm usługowo handlowych:

Alior Bank, Allianz Bank Polska, Accenture Sp. z o.o, Browar Okocim S.A., Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., FERRING PHARMACEUTICALS B.V., Grupa Żywiec S.A., Henkel, Lug Light Factory, Grupa L'Oréal, Microsoft, NESTLE POLSKA S.A., Operator ARP, Philip Morris Polska S.A., Proctor & Gamble, Renault Polska, ROSSMANN SDP Sp. z o.o., Sandvik Mining and Construction, Tesco Polska Sp. z o.o., TUI Poland Sp z o .o., Unilever Polska SA.

Od wielu lat prowadzi szkolenia przygotowane specjalnie dla poszczególnych jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli. Szkolił między innymi przedstawicieli takich instytucji jak: Sejm i Senat RP, Kancelaria Prezydenta i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Kancelaria Sejmu i Senatu, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji , Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Sądownictwa, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, Sąd Okręgowy w Przemyślu, Sąd Okręgowy w Poznaniu, Sąd Okręgowy w Piotrkowie Trybunalskim, Sąd Rejonowy w Bełchatowie, Sąd Rejonowy w Krośnie Odrzańskim, Sąd Rejonowy w Olecku, Sąd Rejonowy w Pile, Sąd Rejonowy w Poznaniu, Sąd Rejonowy w Słupsku,  Sąd Rejonowy w Wołominie, Sąd Rejonowy w Zamościu i wielu innych.



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane