Szkolenie Komunikacja w zespole

szkolenie zamknięte

Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności skutecznego komunikowania: świadomość różnych poziomów komunikacji, barier komunikacyjnych, znaczenia komunikacji we współpracy.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

CELE SZKOLENIA

  • Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności skutecznego komunikowania: świadomość różnych poziomów komunikacji, barier komunikacyjnych, znaczenia komunikacji we współpracy
  • Nabycie wiedzy w zakresie optymalnego wykorzystania narzędzi komunikacji wewnętrznej w celu usprawnienia komunikacji w zespole.
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi i unikanie nieporozumień.
  • Nabycie umiejętności odkrywania i kształtowania cech i umiejętności sprzyjających kontaktom interpersonalnym.
  • Uświadomienie sobie swoich indywidualnych postaw i barier utrudniających współpracę.
  • Uświadomienie roli dokładnego przekazywania informacji dla efektywnej pracy zespołu i jego członków oraz konieczności posiadania zasad współpracy w zespole.
  • Doskonalenie umiejętności budowania relacji sprzyjającej efektywnej komunikacji.
  • Wypracowanie form aktywnej współpracy i nowych zasad mających bezpośredni wpływ na komunikację w zespole.
  • Wzrost efektywności pracy poprzez konstruktywne budowanie relacji ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi.
  • Poprawa satysfakcji z wykonywanej pracy. Mniej jawnych i utajonych konfliktów.


METODY SZKOLENIA

Szkolenie ma charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone jest z wykorzystaniem, m.in. analizy przypadków (case study), burzy mózgów, ćwiczeń zespołowych, ćwiczeń indywidualnych, gier interaktywnych, odgrywania ról, treningu umiejętności praktycznych, wymiany doświadczeń oraz mini wykładów.
 

PROGRAM SZKOLENIA: Komunikacja w zespole

2 + 2 = … 5 – EFEKT SYNERGII

  • Efekt synergii
  • Praca indywidualna, czy zespołowa; korzyści z pracy zespołowej
  • Etapy tworzenia zespołu
  • Role w zespole
  • Cechy efektywnego zespołu


ISTOTA KOMUNIKACJI W ZESPOLE

  • Istota komunikacji interpersonalnej
  • Proces komunikowania się
  • Rodzaje komunikacji
  • Wpływ komunikacji na osiąganie celów – indywidualnych i zespołowych
  • Cechy efektywnego zespołu, rozwój umiejętności współpracy
  • Czynniki wpływające na efektywne komunikowanie się i warunki skutecznego porozumiewania się w grupie
  • Komunikacja na różnych etapach tworzenia zespołu
  • Indywidualny styl komunikacji a typy osobowości; jak mój styl komunikacji wpływa na zespół


NIEWERBALNE WYWIERANIE WPŁYWU

  • Elementy komunikacji niewerbalnej (niejęzykowej)
  • Funkcje komunikacji niewerbalnej
  • Budowanie wiarygodnego wizerunku
  • Komunikacja wokalna
  • Budowanie wizerunku gestem, kolorem, stylem – komunikacja pozawerbalna
  • Znaczenie zachowań niewerbalnych w pracy zespołowej


BARIERY I BŁĘDY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE

  • Brak umiejętności słuchania
  • Brak umiejętności mówienia
  • Negatywne postawy
  • Niewłaściwe zachowania niewerbalne
  • Bariery wynikające z różnicy płci


JAK SOBIE RADZIĆ Z BARIERAMI W ZESPOLE

  • Aktywne słuchanie
  • Skuteczne mówienie
  • Minimalizacja negatywnych postaw
  • Efektywna komunikacja niewerbalna
  • Akceptacja „natury” płci przeciwnej
  • Zasady komunikacji mającej na celu budowanie współpracy; kontrakt zespołu


ZNACZENIE EMOCJI W KOMUNIKACJI

  • Jak działają na nas emocje
  • Problemy z emocjami
  • Jak sobie radzić z emocjami
  • Empatia
  • Asertywność


KONSTRUKTYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

  • Co to jest „konflikt”
  • Źródła i przedmiot konfliktów
  • Reakcja na konflikt
  • Jak nie dopuścić do konfliktu
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów
  • Narzędzia kontroli rozmowy:
  • Rola pytań
  • Parafraza
  • Komunikat typu „TY” i „JA”
  • Notatki
  • Liczebniki
  • Podsumowanie


JEDEN ZA WSZYSTKICH, WSZYSCY ZA JEDNEGO – INTEGRACJA ZESPOŁU

  • Zasady sprawnego funkcjonowania zespołu
  • Czynniki ułatwiające pracę zespołu
  • Czynniki utrudniające pracę zespołu
  • Tworzenie wspólnych korzyści
  • Zwiększenie poziomu otwartości i zaufania w grupie
  • Budowanie otwartej, efektywnej komunikacji
  • Wzmocnienie identyfikacji z grupą
  • Odnalezienie wspólnych wartości i emocji
  • Zwiększanie motywacji, zaangażowania i aktywności zespołu
  • Wspieranie współpracowników

SYLWETKA TRENERA

Menedżer, przedsiębiorca, doradca biznesowy, autorka książek, doktor nauk ekonomicznych. Trener biznesu, coach, wykładowca studiów podyplomowych i MBA. Obecnie Prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Z powodzeniem łączy dydaktykę, wiedzę naukową oraz doświadczenie biznesowe. Współpracowała z ponad 50 firmami i organizacjami. Była prezesem, członkiem zarządu i doradcą zarządu w kilku firmach.

DOŚWIADCZENIE
- Ponad 20 000 godz. wykładów, szkoleń i warsztatów.
- Ponad 4 000 slajdów do prezentacji PowerPoint.
- Ponad 400 prac licencjackich i magisterskich oraz projektów dyplomowych
- 50 firm – klientów i pracodawców
- 25 lata praktyki zarządzania na stanowiskach menadżerskich w tym jako członek zarządu.
- 20 lat doświadczenia dydaktycznego jako wykładowca na uczelniach wyższych w Polsce i za granicą.
- 20 lat praktyki szkoleniowej. Prowadzenie szkoleń i treningów biznesowych, w tym również dla kadry menedżerskiej najwyższego szczebla.
- 17 lat praktyki doradczej w zakresie szeroko pojętego zarządzania strategicznego.
- 6 książek: Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie. Nie taki diabeł straszny; Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i realizuj swoje marzenia; Komunikacja bez barier. Czyli wilk syty
o owca cała; Alians strategiczny jako wstęp do fuzji i przejęcia.  Oraz współredakcja: Praktyka zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie.



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?