Szkolenie QRQC - szybka reakcja na problemy jakościowe - szkolenie online
szkolenie otwarte/zamknięte
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z metodologią rozwiązywania problemów QRQC, aby móc prowadzić zespoły rozwiązujące problemy o średnim poziomie złożoności (takie jak reklamacje klientów, reklamacje wewnętrze i reklamacje do dostawców).
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
- zidentyfikować przyczynę bezpośrednią oraz przyczynę źródłową;
- wyeliminować przyczynę źródłową problemu;
- przekonwertować nabytą wiedzę na standardy;
- Grupa docelowa
- właściciele procesów
- inżynierowie procesu
- inżynierowie jakości (dostawców, klientów, procesu)
- technolodzy
- funkcje wspierające rozwiązywanie problemów
- opiekunowie zmian / brygadziści
- liderzy i kierownicy obszarów
- konstruktorzy
PROGRAM SZKOLENIA: QRQC - szybka reakcja na problemy jakościowe
- Poprawne zdefiniowanie problemu z użyciem narzędzia 5W2H
- Działania zabezpieczające klienta
- Praca z arkuszem zadań i rola spotkań QRQC
- Dochodzenie / badanie przyczyny bezpośredniej
- Analiza czynników wpływających na powstanie błędu przy pomocy Factor Tree Analysis (FTA)
- Rola reprodukcji błędów w rozwiązywaniu problemów
- Analiza przyczyny źródłowej z wykorzystaniem narzędzia 5xWHY
- Działania zapobiegawcze
- Sposób kapitalizacji wiedzy wyniesionej z reklamacji
ĆWICZENIA:
- Opis problemu z wykorzystaniem narzędzia 5xWHY
- Analiza czynników FTA
- Zdefiniowanie działań zapobiegawczych
CZAS TRWANIA SZKOLENIA/WARSZTATÓW: 1 dzień, 8 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 min.)
SYLWETKA TRENERA
Ekspert z 23-letnim doświadczeniem w rozwoju jakości dostawców dla motoryzacji. Przeprowadza audity procesu według VDA 6.3 dla różnych technologii produkcyjnych od ponad 12 lat oraz przez 3,5 roku prowadził 7 osobowy zespół SDE. Posiada doświadczenie w rozwijaniu nowych projektów z dostawcami, a specyfika jego pracy wymaga rozwiązywania problemów z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi (six sigma, QRQC). Posiada 5-letnie doświadczenie w roli globalnego, wewnętrznego trenera jakości w ZF Quality Academy. Projektuje i prowadzi szkolenia stacjonarne i online w języku polskim i angielskim. Ma na swoim koncie ponad 200 przeprowadzonych sesji dla przeszło 1.000 uczestników. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu QRQC oraz APQP. Charyzma, pasja, a także praktyczne przykłady wyróżniają prowadzone przez trenera sesje szkoleniowe. To dzięki temu uczestnicy dostają dokładnie to, czego oczekują: wiedzę oraz informacje o praktycznym jej zastosowaniu, którą mogą implementować skutecznie w swoich organizacjach.
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA ONLINE
- realizacja szkolenia w formie zdalnej przy użyciu aplikacji ZOOM lub MS TEAMS,
- proces szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.