Szkolenie QRQC - szybka reakcja na problemy jakościowe
szkolenie zamknięte
Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników szkolenia z metodą rozwiązywania problemów QRQC.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Poszerzenie wiedzy w zakresie rozwiązywania problemów.
- Zrozumienie, w jaki sposób wdrażać te wymagania w systemach zarządzania organizacji.
- Poznanie procesu rozwiązywania problemów w organizacji jako systemu działań korygujących w przedsiębiorstwie, którego podstawowym założeniem jest szybkość reakcji, a także prowadzenie jak najlepszej kontroli nad jakością.
PROGRAM SZKOLENIA: QRQC - szybka reakcja na problemy jakościowe
1. Potrzeba identyfikacji przyczyn problemów, pojęcie przyczyny źródłowej (pierwotnej).
2. Działania korekcyjne, korygujące i zapobiegawcze.
3. Praca zespołowa w rozwiązywaniu problemów.
4. Rodzaje/poziomy QRQC (liniowe, wydziałowe, zakładowe).
5. Sformułowanie problemu w postaci „SMART” i za pomocą 5W2H.
6. Omówienie QRQC w oparciu o 8 etapów.
7. Narzędzia wspomagające analizę przyczyn problemu:
- metoda 5 x why,
- burza mózgów,
- diagram Ishikawy.
ĆWICZENIA:
- Analiza problemu przy użyciu diagramu Ishikawy i/lub 5 x why.
- Opis problemu za pomocą 5W2H.
- Definiowanie działań korekcyjnych, korygujących i zapobiegawczych.
- Pełna analiza problemu przy użyciu QRQC.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA/WARSZTATÓW: 1 dzień, 8 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 min.)