Szkolenie Zarządzanie czasem i priorytetyzacja zadań- szkolenie online
szkolenie otwarte/zamknięte
Dowiedz się, jak zarządzać swoim czasem, siłami i możliwościami, aby zoptymalizować dostarczanie rozwiązań, segregować informacje i poruszać się w przepływie informacji.
PROGRAM SZKOLENIA: Zarządzanie czasem i priorytetyzacja zadań
1. PO PROSTU TO ZRÓB!
- Jak efektywne jest dziś Twoje zarządzanie czasem? – Analiza własnej efektywności pracy.
2. WIZJA A CODZIENNE PRACA CODZIENNA I PRIORYTETY:
- Organizacja efektywnego tygodnia pracy - praca z kalendarzem,
- Planowanie w miejscu pracy,
- Wyznaczenie celów (proces wytyczania celów i priorytetów – macierz Eisenhowera),
- Empowerment - umiejętność „zarażania” wizją zespołu i skuteczne dzielenie się odpowiedzialnością,
- Wspólna interpretacja tych samych pojęć,
- Zasady zarządzania priorytetami.
3. ZNACZENIE CZASU W PRACY - PO CO ZARZĄDZAĆ CZASEM?
- Czas jako źródło sukcesu lub porażki,
- Indywidualne znaczenie czasu,
- Sporządzanie budżetu czasu - na co zużywamy nasz czas?
- Diagnozowanie tzw. „złodziei czasu”,
- Własny katalog "pożeraczy" czasu i sposoby "oswajania" ich.
4. PLANOWANIE PRACY SWOJEJ I PODWŁADNYCH:
- Matryca ma i chcę / mam i nie chcę,
- Zarządzanie czasem pracy podległego zespołu,
- Delegowanie zadań (jak zaoszczędzić czas za pomocą 6 poziomów delegowania, według Shermana),
- Adekwatny do sytuacji sposób postępowania i komunikowania się z podwładnymi,
- Zarządzanie swoim czasem pracy w sytuacji współpracy z innymi,
- Inni ludzie jako „złodzieje czasu” - przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu - propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi,
- Znaczenie planowania czasu w procesie pracy,
- Rola planowania w zarządzaniu czasem.
5. ZARZĄDZANIE CZASEM W PRAKTYCE:
- Techniki ustalania priorytetów,
- Praktyczne zasady codziennego zarządzania czasem,
- Skrzynka e-mail i organizacja dokumentacji jako centra zarządzania czasem i źródło kryzysów,
- Prowadzenie spotkań a oszczędność czasu,
- Wprowadzanie zmian w sposobie zarządzania czasem,
- Narzędzia pomocne w zarządzaniu sobą w czasie,
- Zasady delegowania zadań - ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności - rejestr czasu - analiza zadań według zasady Eisenhowera - zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści,
- Planowanie dzienne / tygodniowe – Metoda ALPEN,
- Różne krótkie i łatwe techniki zarządzania czasem (Technika Pomodoro, Technika Tylko-Tylko, Technika ABC, zasada 60:40),
- Metoda 4D – zarządzanie skrzynką mailową,
- Metoda OATS – kiedy nie widzisz jasnego połączenia pomiędzy listą zadań a celami/kiedy masz kilka krótkoterminowych projektów do realizacji,
- Technika POOCO – technika na spływające zadania.
6. ZARZĄDZANIE CZASEM A STRES:
- Źródła i przyczyny stresu wynikającego z braku czasu,
- Metody z obszaru zarządzania czasem redukujące poziom stresu - utrzymywanie dyscypliny w zarządzaniu czasem - przyczyny zwlekania - technika pozytywnego nastawienia,
- Techniki reagowania na sytuacje stresowe do natychmiastowego zastosowania,
- Trening mięśni Jacobsona jako jedna z najskuteczniejszych metod zarządzania stresem.
7. SKUTECZNE ZARZĄDZANIE CZASEM POD PRESJĄ PRZEZ OSOBY O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI:
- Rozpoznawanie typów osobowościowych pracowników,
- Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości,
- Zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości,
- Typy osobowości, a wyzwania w zarządzaniu czasem,
- Podejmowanie skutecznych decyzji i motywacja do pracy,
- Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań,
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości,
- Plan zarządzania czasem a osobowość.
8. RACJONALNA TERAPIA ZACHOWAŃ W ZARZĄDZANIU SWOIM CZASEM:
- Nawykowe odwlekanie realizacji ważnych zadań w czasie - prokrastynacja,
- Jak poradzić sobie z prokrastynacją i być bardziej wydajnym,
- Racjonalna Terapia Zachowań, czyli dlaczego nie warto bać się mierzyć z terminowymi zadaniami,
- Wpływ postawy i przekonań na efektywność osobistą.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 h szkoleniowych, 1 h szkoleniowa = 45 minut)
SYLWETKA TRENERA
- Były manager produkcji w firmie automotive.
- Certyfikowany trener kompetencji komunikacyjnych, doświadczony w prowadzeniu szkoleń dla pracowników i managerów różnych szczebli firm produkcyjnych.
- Od 2005 roku pomaga managerom, zarówno w Polsce jak i we Włoszech, wprowadzać standardy zarządzania zespołami produkcyjnymi, szlifować ich kompetencje z zakresu budowania i rozwijania zespołów produkcyjnych.
- Wspiera brygadzistów i kierowników zmian w doskonaleniu organizacji produkcji, w zakresie zarządzania i motywowania podległych pracowników.
- Doświadczenie zawodowe budował w różnych branżach, współpracując z takimi firmami jak: Rizzi Group srl; Viva Food Sp. z o.o. Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl. (automotive),
Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Polontex SA, Farbiarnia Biliński Sp. J.; Harris Jet Service Sp. z o.o., MontiMac Srl, Effe Endustri Otomasyon AS; Canlar Mekatronik; MAN, Unilever, Colgate, Lapp Kabel, Ceramika Tubądzin, Logoplaste, Pratt & Whitney i wielu innych.
- Od ponad 10 lat wprowadza na polski rynek firmy z branż technicznych z Włoch, Chin i Turcji. Właśnie dzięki tym codziennym relacjom zdaje sobie sprawę jak ważne jest zrozumienie i jasność komunikacji na każdym szczeblu.
- Jako tłumacz języka włoskiego oraz doświadczony negocjator, przez lata uczestniczył w rozmowach handlowych, oraz interakcjach prowadzonych pomiędzy współpracownikami i partnerami z Europy i Azji. Szczególnie kontakt z bardzo różnym od naszego, kręgiem kultury azjatyckiej uświadomił mu, jak ważne są z pozoru nieistotne i drobne elementy komunikacyjne i jak łatwo, przez nieznaczne nieporozumienie, gruntownie zmienić znaczenie komunikatu.
Jako trener specjalizuje się w szkoleniach o tematyce: zarządzanie zespołami produkcyjnymi, sprzedaż, wywieranie wpływu w negocjacjach. Realizuje szkolenia po polsku, włosku i angielsku.
SZKOLENIA Z TEGO ZAKRESU REALIZOWAŁ M. IN. dla CERAMIKI Tubądzin, MAN, Fakro, Schneider Electric, Wawel, Emitel, Electrolux, Novatex, Plast Met, Mostostal Pomorze, Plastwil Ujście, Algontec Polska, Southco Poland.
Współpracuje między innymi z: Unilever, Viessmann, Siemens, Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl., Cummins, Pratt and Whittney, Trend Glass, Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Farbiarnia Biliński Sp. J., Harris Jet Service Sp. z o.o. (do 2008 r. centralny Service AGD dla marek Candy, Hoover, DeLonghi), MontiMac Srl, Pilotelli srl, Rizzi Group, Fakro, Elektrolux, Wawel i liczne inne.
Prywatnie lubi sprawdzać, „co jest za rogiem”, z czego biorą się całkiem długie wyprawy. Podczas heavy metalowych koncertów zazwyczaj jest pod sceną. Kiedyś kierowca wyścigowy na ¼ mili, dziś odpoczywa za kierownicą już znacznie wolniejszego samochodu.
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA ONLINE
- realizacja szkolenia w formie zdalnej przy użyciu aplikacji ZOOM lub MS TEAMS,
- proces szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.