• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Umiejętność organizacji czasu własnego i podwładnych

szkolenie zamknięte

Szkolenie dla osób chcących efektywnie zarządzać swoim czasem zawodowym i prywatnym oraz zespołów, którymi kierują. Pozwoli na eliminację zjawisk pochłaniających czas.

Szkolenie to przeznaczone jest dla osób chcących efektywniej zarządzać swoim czasem zawodowym i prywatnym oraz zespołów, którymi kierują. Efektem tego negatywnego zjawiska jest konieczność pracy po godzinach, niemożność pełnej realizacji obowiązków, a w rezultacie stres, frustracja, a także straty finansowe. Szkolenie pozwoli na eliminację wielu negatywnych zjawisk, które pochłaniają czas zarówno z perspektywy indywidualnego pracownika, jak również zespołów pracowniczych. Dostarczone narzędzia pozwolą zaoszczędzić część czasu uczestników i w perspektywie podnieść ich efektywność zawodową. Szkolenie prowadzone jest w bardzo interaktywny sposób, aby umożliwić uczestnikom przetestowanie proponowanych technik i narzędzi. Celem szkolenia jest podniesienie efektywności w zarządzaniu czasem - efektywniejsze wykorzystywanie dnia pracy. Zwiększenie efektywności planowania indywidualnego i zespołowego. Eliminacja złodziei czasu. Uczestnicy wypracują metody podniesienia efektywności pracy zespołu dopasowane to organizacji, w której pracują. Zapoznają się z technikami przyczyniającymi się do zaoszczędzenia czasu pracy. W efekcie warsztaty mogę znacząco zwiększyć skuteczność zarządzania sobą w czasie a co za tym idzie efektywność indywidualną uczestników oraz zespołów, w których pracują.

METODOLOGIA SZKOLENIA

  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Odgrywanie ról
  • Testy autodiagnostyczne


PROGRAM SZKOLENIA : Umiejętność organizacji czasu własnego i podwładnych

WIZJA, CODZIENNOŚĆ, RUTYNA A KREATYWNOŚĆ

  • Kreatywność, innowacyjność a realizacja codziennych zadań
  • Wdrożenie wizji w codzienne problemy
  • Koło problemów – techniki rozwiązywania codziennych zadań a wizja strategiczna
  • Wykorzystanie narzędzi kreatywnych w codziennej pracy


WIZJA A CODZIENNE PRACA CODZIENNA I PRIORYTETY

  • Wybór  priorytetów w kontekście wizji i strategii
  • Cele wg Locke’a
  • Wizja a cele strategiczne oraz operacyjne
  • Empowerment - umiejętność „zarażania” wizją zespołu
  • Wspólna interpretacja tych samych pojęć
  • Wizja jako wspólna wartość ułatwiająca współdziałanie


WIZJA NADAWANIE SENSU CODZIENNOŚCI

  • Jaki jest cel mojej pracy
  • W jaki sposób określam swoje największe marzenie / Wizja a własny system wartości
  • W jaki sposób postrzegam siebie w przyszłości?
  • Indywidualne podeście do zmian, czyli korygowanie kursu na drodze do celu
  • Postawy czyli dokąd zmierzasz


ZNACZENIE CZASU W PRACY - PO CO ZARZĄDZAĆ CZASEM?

  • Czas jako źródło sukcesu lub porażki
  • Indywidualne znaczenie czasu
  • Sporządzanie budżetu czasu - na co zużywamy nasz czas?
  • Diagnozowanie tzw. „złodziei czasu”
  • Własny katalog "pożeraczy" czasu i sposoby "oswajania" ich


PLANOWANIE PRACY SWOJEJ I PODWŁADNYCH

  • Inni ludzie jako „złodzieje czasu”
  • przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu
  • propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami
  • asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi
  • Znaczenie planowania czasu w procesie pracy
  • Rola planowania w zarządzaniu czasem


ZARZĄDZANIE CZASEM W PRAKTYCE

  • Techniki ustalania priorytetów
  • Formułowanie i definiowanie celów
  • Metody szacowania czasu trwania zadań
  • Korygowanie standardów estymacji
  • Średnia ważona
  • Ocena eksperta
  • Technika Delhi
  • Techniki Sieciowe
  • Sieci deterministyczne
  • CPM (metoda ścieżki krytycznej)
  • PERT
  • MPM
  • Sieci probabilistyczne
  • GERT
  • Zasada seryjności zadań
  • Zasady delegowania zadań
  • ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
  • rejestr czasu
  • analiza zadań według zasady Eisenhowera
  • zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści
  • Planowanie
  • krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?
  • zasady i techniki planowania
  • Planowanie metodą ALPEN
  • czas faktyczny i prognoza – porównania perspektywiczne
  • metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć
  • pomoce w planowaniu (programy komputerowe, kalendarze, planery)
  • Kontrola
  • kontrola przebiegu pracy
  • kontrola osiągniętych celów
  • przegląd i ocena dnia (samokontrola)

ZARZĄDZANIE CZASEM A STRES

  • Źródła i przyczyny stresu wynikającego z braku czasu
  • Metody z obszaru zarządzania czasem redukujące poziom stresu
  • utrzymywanie dyscypliny w zarządzaniu czasem
  • przyczyny zwlekania
  • technika pozytywnego nastawienie


SKUTECZNE ZARZĄDZANIE CZASEM POD PRESJĄ PRZEZ OSOBY O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych pracowników
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
  • Zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Plan zarządzania czasem a osobowość

Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
Możliwy jest indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu czasem.



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane