Szkolenie Zarządzanie różnorodnością pokoleniową (szkolenie online)
szkolenie otwarte/zamknięte
Podczas tego szkolenia przyjrzymy się aktywnym zawodowo pokoleniom, sprawdzimy, jakie są ich wartości, słabe i mocne strony. Ustalimy, w jaki sposób komunikować się, motywować i wspierać w rozwoju przedstawicieli poszczególnych pokoleń. W szczególności skoncentrujemy się na zarządzaniu pracownikami z pokolenia Z. Warsztat będzie miał charakter praktyczny, wypełniony będzie ćwiczeniami, które pomogą uczestnikom w praktycznym i skutecznym zarządzaniu ludźmi z różnych pokoleń.
Zarządzanie różnorodnością pokoleniową było wyzwaniem już wcześniej. Dziś stopień trudności jeszcze rośnie. Wartości, motywatory, preferencje komunikacyjne, sposoby współpracy – każdy ma inne potrzeby i oczekiwania, a my musimy je pogodzić, nawet, jeśli niekiedy bywają skrajne.
Dziś przedstawiciele przynajmniej 3 pokoleń pracują w organizacjach.
Warto więc uwzględnić różne profile pokoleniowe w zarządzaniu zespołem oraz współpracy z przedstawicielami poszczególnych generacji.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat cech charakterystycznych różnych pokoleń na rynku pracy.
- Uczestnicy dowiedzą się o tym, co łączy, a co dzieli poszczególne pokolenia i z czego wynikają różnice między pokoleniowe.
- Uczestnicy będą potrafili zbudować otwartość i zaufanie w zespole zróżnicowanym wiekowo.
- Uczestnicy poznają zasady planowania, organizowania pracy adekwatne dla różnych pokoleń.
- Użytkownicy uświadomią sobie, jakie są główne motywatory ważne dla każdego pokolenia w miejscu pracy.
- Uczestnicy zdobędą umiejętność zbudowania sprawnej komunikacji oraz poznają narzędzia, które pomogą w budowaniu synergii w pracy w zespole składającym się z przedstawicieli różnych generacji.
PROGRAM SZKOLENIA: Zarządzanie różnorodnością pokoleniową
1. TWARZE POKOLEŃ
- Wartości
- Styl komunikacji
- Oczekiwania
- Motywacje
- Potrzeby i oczekiwania wobec przełożonego
- Autorytet lidera w oczach różnych pokoleń
2. CZYNNIKI MOTYWACJI
- Work life balance
- Wellbeing
- Stosunek do więzi i relacji w zespole
- Gotowość do brania odpowiedzialności
- Indywidualizowanie nagród
- Nagradzanie natychmiastowe czy odroczone
- Udzielanie informacji zwrotnej – ćwiczenia i scenki
- Potrzeby i oczekiwania różnych pokoleń
3. BUDOWANIE OTWARTOŚCI I ZAUFANIA W ZESPOLE I ZRÓŻNICOWANYM WIEKOWO
- Najlepsze pomysły rodzą się z różnorodności – studium przypadku
- Tworzenie persony przedstawicieli różnych pokoleń – ćwiczenie i wnioski na forum grupy
4. PRAKTYCZNY WYMIAR ZARZĄDZANIA ZESPOŁAMI ZRÓŻNICOWANYM POKOLENIOWO
- Różnice w podejściu do celów i planowania realizacji zadań
- Jak zorganizować pracę w zespole aby wykorzystać różnice pokoleniowe
- Jak przydzielać zadania, organizować zasoby i moderować współpracę międzypokoleniową – ćwiczenia w grupach
- Kontrola, monitoring i egzekucja zadań – jak je traktują poszczególne pokolenia
- Organizacja stanowiska pracy dla pokolenia Y i Z – dyskusja i mapa rozwiązań
5. SKUTECZNA KOMUNIKACJA Z POSZCZEGÓLNYMI POKOLENIAMI
- Style komunikacji w zależności od osobowości pracownika?
- Jak komunikować się z danym stylem osobowości z pokolenia BB, X, Y, Z
- Co lubi a czego nie lubi we wzajemnej komunikacji i współpracy reprezentant danego pokolenia i stylu osobowości
- Dlaczego warto „budować mosty” pokoleniowe dostosowując przekaz do odbiorcy
- Jak na poszczególne pokolenia działa informacja zwrotna
- Rola docenienia i chwalenia w rozwoju pokolenia Y i Z
- Różny odbiór komunikacji asertywnej w zależności od pokolenia
- Przywództwo sytuacyjne i znaczenie podejścia coachingowego dla pokolenia X, Y, Z
6. TRUDNE SYTUACJE GENEROWANE PRZEZ KONFLIKT POKOLENIOWY W FIRMACH
- Z czego wynikają konflikty – identyfikacja przyczyn konfliktów pokoleniowych – ćwiczenia
- Rola przekonań w tworzeniu i eliminacji konfliktów
- Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo
- Rodzaje konfliktów pokoleniowych
- Jak eliminować konflikty wartości i relacji interpersonalnej - ćwiczenia
7. WYMIANA DOŚWIADCZEŃ UCZESTNIKÓW
- Forum wymiany doświadczeń między uczestnikami szkolenia
- Debata oxfordzka - czy warto celowo różnicować zespół
- Dobre praktyki
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 h szkoleniowych, 1 h szkoleniowa = 45 minut)
SYLWETKA TRENERA
Trener rozwoju osobistego, psycholog biznesu, kognitywista
Prowadzi szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, pisze książki, artykuły, udziela wywiadów, nagrywa wideo. W pracy z biznesem koncentruje się na zagadnieniach: przywództwa, inteligencji emocjonalnej, wystąpień publicznych i story-tellingu, efektywnej komunikacji i sztuki perswazji, zarządzania stresem, work-life balance, mindfulness i wellbeing w biznesie. Autor modelów: TY® i Lider Przyszłości – TERAZ. Z pasją wspina się po górach, przedziera po lasach, żegluje, nurkuje, biega maratony.
Pracuje w języku polskim i angielskim.
Przeprowadził: 6 400 godzin szkoleń i warsztatów, 4 700 godzin sesji indywidualnych, 150 godzin wystąpień publicznych, w których udział wzięło ponad 16 000 uczestników.
Przygotowanie i Certyfikaty
MLC - Multi-Level Coaching Study, Trop Group – Team&Group Trainer, Mindsonar – badanie filtrów percepcji i systemów wartości, Speaking Circles – wystąpienia publiczne i story-telling, InspireGroup - Design Thinking, Coachways - Vuca World Leadership, Theory U, The Cynefin Framework, Manifestacja celu, H-consulting - Przywództwo i coaching w świecie VUCA, APMG – Change Management, Jarosław Gibas - Model Transpersonalny, Instytut Kognitywistyki Maciej Bennewicz - Konstelacje Archetypowe, Coaching w ujęciu transpersonalnym, Psychoterapia Zaburzeń Depresyjnych – Polski Instytut Psychoterapii Integratywnej. Akredytował mnie ICF. Ukończyłem studia na Akademii Koźmińskiego w Warszawie.
Klienci:
BMW, Peugot, Toyota, Volvo, Volkswagen Group Polska, Kompania Piwowarska, GSK, DPD, BSH, Polskie Sieci Energetyczne, NFZ, PZU SA, PKO BP, PGNiG, PGE, ZUS, CES, JTI, Fujitsu, HBH, Neuca, Unum, Novol, Enova, Securitas, Kiloutou, Grupa Azoty, Komex, Konimpex, Mondi, OexCursor, Poczta Polska, ZPR Group, Radio Vox, Radio Plus, Marcopol, Flugger, Bibus Menos, Quad Graphics, Colian, Westland, AllSpice, PHD/Media Direction, Pure Sky Club, Wydawnictwo Charaktery, Wydawnictwo Presspublica, DFK, ASA, Prizm, Pernod Ricard, RC2, Urząd Kontroli Skarbowej, Stołeczne Forum Przedsiębiorczości, Instytut Publico, Business Center Club, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, SGH, Akademia Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski, Akademia WSB Dąbrowa Górnicza, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Łazarskiego, WSB Szczecin, Wyższa Szkoła Humanitas, Kongres Praktyków Biznesu, kadry hoteli, DPSów, szkół, przedszkoli i inne.
Media
Udziela wywiadów, pisze książki „Naga Asu”, „Jak się zabić, by zmartwychwstać”, „Jak docierać do ludzi, by wybierali ciebie i twój biznes”, „Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorcy”, ponad 300 artykułów min. w magazynach „Sukces”, „BusinessMagazine”, „L’Eclat”, „Trendy Art of Living”, „Elle Man” „Dziennik”, „Manager”, „Gazeta Finansowa”, „Dziennik Zachodni”, „Fokus na Biznes”, „BusinessWoman&Life”, „VIP Magazine”, „Fine Life”, „Top Class”, „Business Traveller”, „Ludzie Sukcesu”, „2-tygodnik Kielecki”, „Business Voice”, „Sport bez ograniczeń”, „Network Magazine” i innych, gdzie pełni rolę eksperta ds. psychologii biznesu.
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA ONLINE
- realizacja szkolenia w formie zdalnej przy użyciu aplikacji ZOOM lub MS TEAMS,
- proces szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.