• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Budowanie i integracja zespołu- efektywne przywództwo

szkolenie zamknięte

Silne przywództwo zapewnia instytucji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależność pozytywne relacje między pracownikami oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.

W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań.

Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia instytucji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależność pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.

PROGRAM SZKOLENIA:  Budowanie i integracja zespołu

1. PRZEWODZENIE W ZESPOLE:

  • Realizm i odwaga,
  • Wolność a odpowiedzialność, czyli nie zakuwaj się sam w kajdany,
  • Siła zaangażowania,
  • Strategia czy działanie,
  • Siła lenistwa,
  • Czym jest władza?
  • Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżera,
  • Role i modele przywódcze,
  • Style kierowania,
  • Tajemnice i sztuka motywowania.

2. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA:

  • Techniki skutecznego porozumiewania się,
  • Co zrobić by nas słuchano,
  • Komunikacja zarządcza,
  • Bariery komunikacyjne,
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna.

3. W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRACY ZESPOŁU:

  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności,
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty,
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie,
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu,
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań,
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy,
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół.

4. PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?

  • Proces efektywnej komunikacji wewnętrznej w zespole,
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji,
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu,
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków oraz własnych obserwacji,
  • Bariery w procesie komunikacji,
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania,
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne,
  • Sztuka oceny pracownika.

5. UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE:

  • Delegowanie zadań pracownikom,
  • jak i kiedy delegować zadania?
  • przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych,
  • ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu,
  • elementy blokujące delegowanie zadań,
  • Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań,
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników.

6. SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH:

  • Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach – koło i etapy problemów,
  • Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole,
  • Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych,
  • Postawy wobec sytuacji konfliktowych,
  • Efektywne zachowania lidera w konfliktach,
  • Strategie i metody rozwiązywania konfliktów,
  • Techniki moderowania rozmów w sytuacji konfliktu,
  • Zarządzanie konfliktowymi współpracownikami,
  • Postawa asertywna w sytuacji konfliktu,
  • Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją,
  • Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna),
  • Kontrolowanie uczuć i emocji.

7. SZTUKA SŁOWA MENEDŻER RETOREM:

  • Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny i partnerska,
  • Wykorzystanie walorów językowych; tempo, intonacja, siła, akcentowanie,
  • Język rozmówcy; jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia,
  • Sztuka aktywnego słuchania,
  • Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
  • Jak prawić i przyjmować komplementy.

8. SZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA:

  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych,
  • Typy uścisków dłoni i ich znaczenie,
  • Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe,
  • Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach,
  • Gesty i ich znaczenie w innych krajach.

9. KREOWANIE WIZERUNKU SKUTECZNEGO SZEFA, TAJNIKI CHARYZMATYCZNEJ RETORYKI:

  • Sztuka argumentacji,
  • Charyzma, osobowość i kompetencja,
  • Postawy i gestykulacja jako emocjonalne sposoby przekazywania treści,
  • Kreowanie własnego „teatru komunikacji”.

10. SOCJOTECHNIKA CZY SKUTECZNOŚĆ – KOMUNIKACJA W PRZYWÓDZTWIE:

  • Techniki skutecznego porozumiewania się,
  • Komunikacja zarządcza.

11. WYWIERANIE WPŁYWU W ZARZĄDZANIU ZESPOŁE:

  • Podstawowe prawa wywierania wpływu,
  • Narzędzia wywierania wpływu na poziomie relacji zespołowych,
  • Narzędzia perswazji gdy zawiodą inne narzędzia zarządzania pracownikami.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16h szkoleniowych, 1 h = 45 minut)



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?