Szkolenie Budowanie i integracja zespołu- efektywne przywództwo
szkolenie zamknięte
Silne przywództwo zapewnia instytucji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależność pozytywne relacje między pracownikami oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.
W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań.
Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia instytucji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależność pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.
PROGRAM SZKOLENIA: Budowanie i integracja zespołu
1. PRZEWODZENIE W ZESPOLE:
- Realizm i odwaga,
- Wolność a odpowiedzialność, czyli nie zakuwaj się sam w kajdany,
- Siła zaangażowania,
- Strategia czy działanie,
- Siła lenistwa,
- Czym jest władza?
- Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżera,
- Role i modele przywódcze,
- Style kierowania,
- Tajemnice i sztuka motywowania.
2. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA:
- Techniki skutecznego porozumiewania się,
- Co zrobić by nas słuchano,
- Komunikacja zarządcza,
- Bariery komunikacyjne,
- Skuteczna komunikacja hierarchiczna.
3. W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRACY ZESPOŁU:
- Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności,
- Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty,
- Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie,
- Zarządzanie wynikami pracy zespołu,
- Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań,
- Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy,
- Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół.
4. PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?
- Proces efektywnej komunikacji wewnętrznej w zespole,
- Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji,
- Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu,
- Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków oraz własnych obserwacji,
- Bariery w procesie komunikacji,
- Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania,
- Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne,
- Sztuka oceny pracownika.
5. UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE:
- Delegowanie zadań pracownikom,
- jak i kiedy delegować zadania?
- przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych,
- ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu,
- elementy blokujące delegowanie zadań,
- Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań,
- Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników.
6. SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH:
- Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach – koło i etapy problemów,
- Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole,
- Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych,
- Postawy wobec sytuacji konfliktowych,
- Efektywne zachowania lidera w konfliktach,
- Strategie i metody rozwiązywania konfliktów,
- Techniki moderowania rozmów w sytuacji konfliktu,
- Zarządzanie konfliktowymi współpracownikami,
- Postawa asertywna w sytuacji konfliktu,
- Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją,
- Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna),
- Kontrolowanie uczuć i emocji.
7. SZTUKA SŁOWA MENEDŻER RETOREM:
- Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny i partnerska,
- Wykorzystanie walorów językowych; tempo, intonacja, siła, akcentowanie,
- Język rozmówcy; jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia,
- Sztuka aktywnego słuchania,
- Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
- Jak prawić i przyjmować komplementy.
8. SZTUKA GESTU – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA:
- Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych,
- Typy uścisków dłoni i ich znaczenie,
- Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe,
- Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach,
- Gesty i ich znaczenie w innych krajach.
9. KREOWANIE WIZERUNKU SKUTECZNEGO SZEFA, TAJNIKI CHARYZMATYCZNEJ RETORYKI:
- Sztuka argumentacji,
- Charyzma, osobowość i kompetencja,
- Postawy i gestykulacja jako emocjonalne sposoby przekazywania treści,
- Kreowanie własnego „teatru komunikacji”.
10. SOCJOTECHNIKA CZY SKUTECZNOŚĆ – KOMUNIKACJA W PRZYWÓDZTWIE:
- Techniki skutecznego porozumiewania się,
- Komunikacja zarządcza.
11. WYWIERANIE WPŁYWU W ZARZĄDZANIU ZESPOŁE:
- Podstawowe prawa wywierania wpływu,
- Narzędzia wywierania wpływu na poziomie relacji zespołowych,
- Narzędzia perswazji gdy zawiodą inne narzędzia zarządzania pracownikami.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16h szkoleniowych, 1 h = 45 minut)