Szkolenie Zarządzanie zespołem projektowym (Soft Facts)
szkolenie zamknięteRozwój umiejętności wywierania wpływu, znajomości faz rozwoju zespołu projektowego i sposobów interwencji, podstaw kierowania sytuacyjnego, motywowania, rozwiązywania konfliktów, moderowania spotkań.
Cele treningu:
Poznanie i przetrenowanie wiedzy w zakresie miękkich kompetencji kierowania pracami zespołu projektowego
Wsparcie uczestników w ich wyzwaniach i problemach występujących na płaszczyźnie współpracy w zespole projektowym
Korzyści dla uczestników:
Moduł ten jest integralną częścią w rozwoju kompleksowych umiejętności zarządzania projektem. Do kluczowych miękkich umiejętności kierownika projektu zdobytych podczas tego modułu należy wywieranie wpływu, znajomość dynamiki / faz rozwoju zespołu projektowego i sposobów interwencji, podstaw kierowania sytuacyjnego, motywowania, rozwiązywania konfliktów, umiejętności moderowania spotkań grup projektowych czy zespołowego rozwiązywania problemów. Te kluczowe, uzupełniające umiejętności kierownika projektu dają mu poczucie pewności i sprawczości w realizowanych przez siebie projektach.
Grupa docelowa:
Warsztat przeznaczony jest zarówno dla potencjalnych kierowników projektów, managerów odpowiadających za sukcesy różnych projektów w swoich obszarach jak i dla osób posiadających już doświadczenie w zarządzaniu projektami a mierzącymi się z wyzwaniami kierowania zespołem ludzi, którego członkowie nie zawsze są im podległymi dyscyplinarnie pracownikami.
Czas trwania: 2 dni
Tematyka:
1. Ćwiczenie wprowadzające w trening
2. Cele, treści, zasady współpracy
3. Oczekiwania uczestników
4. Idealny kierownik projektu. Autorytet KP.
7. Fazy rozwoju zespołu.
13. Konflikty
15. Moderowanie spotkań zespołu projektowego
Poznanie i przetrenowanie wiedzy w zakresie miękkich kompetencji kierowania pracami zespołu projektowego
Wsparcie uczestników w ich wyzwaniach i problemach występujących na płaszczyźnie współpracy w zespole projektowym
Korzyści dla uczestników:
Moduł ten jest integralną częścią w rozwoju kompleksowych umiejętności zarządzania projektem. Do kluczowych miękkich umiejętności kierownika projektu zdobytych podczas tego modułu należy wywieranie wpływu, znajomość dynamiki / faz rozwoju zespołu projektowego i sposobów interwencji, podstaw kierowania sytuacyjnego, motywowania, rozwiązywania konfliktów, umiejętności moderowania spotkań grup projektowych czy zespołowego rozwiązywania problemów. Te kluczowe, uzupełniające umiejętności kierownika projektu dają mu poczucie pewności i sprawczości w realizowanych przez siebie projektach.
Grupa docelowa:
Warsztat przeznaczony jest zarówno dla potencjalnych kierowników projektów, managerów odpowiadających za sukcesy różnych projektów w swoich obszarach jak i dla osób posiadających już doświadczenie w zarządzaniu projektami a mierzącymi się z wyzwaniami kierowania zespołem ludzi, którego członkowie nie zawsze są im podległymi dyscyplinarnie pracownikami.
Czas trwania: 2 dni
Tematyka:
1. Ćwiczenie wprowadzające w trening
2. Cele, treści, zasady współpracy
3. Oczekiwania uczestników
4. Idealny kierownik projektu. Autorytet KP.
- Cechy + umiejętności + kompetencje KP
- Jak zdobywać autorytet wśród członków zespołu?
- Czym jest przywództwo?
- Co to znaczy świadomie kierować?
- Kierowanie transformacyjne versus transakcyjne
7. Fazy rozwoju zespołu.
- Dynamika rozwoju zespołu
- Diagnoza/ocena mojego zespołu projektowego
- Refleksje, wnioski
- Test + interpretacja.
- Typy osobowości w zespole
- Jak podnieść skuteczność naszego zespołów w kontekście wyników testu?
- Jak postępować z każdym z typów/ról?
- Style kierowania
- Moja rola w poszczególnych fazach: jak kierować zespołem/członkiem zespołu w każdej z faz? Analiza własnych zespołów i pojedynczych jego członków.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Konstruowanie feedbacku opisowego. Ćwiczenia.
- Projekt jako proces zmiany i wyzwania z tym związane
13. Konflikty
- Pojęcie konfliktu. Dynamika konfliktów interpersonalnych.
- Style rozwiązywania konfliktów. Test.
- Model rozwiązywania konfliktów przez współpracę.
- Rozwiązywanie konfliktów. Ćwiczenia/
- Stres i emocje. Sposoby radzenia sobie z nimi.
15. Moderowanie spotkań zespołu projektowego
- Cechy i umiejętności moderatora. Kim jest a kim nie jest facylitator?
- Trzy poziomy prowadzenia dyskusji
- Techniki moderatora
- Konstruktywne i destruktywne zwroty moderatora
- Metody prowadzenia dyskusji
- Czym jest problem? / Definiowanie istoty problemu
- Techniki analizowania i poszukiwania przyczyn problemów
- Generowanie rozwiązań
- Ocena i wybór najlepszych rozwiązań
- Kreatywne techniki rozwiązywania problemów,
- Sesje praktykowania kompletnego/całościowego rozwiązywania problemu