Komunikacja w zespole

KOMUNIKACJA W ZESPOLE

WARSZTAT 2 DNI

Umiejętność komunikowania się, stała się w dzisiejszym świecie towarem,
za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny.
John D. Rockefeller

Cele i korzyści szkolenia:
  • Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności skutecznego komunikowania: świadomość różnych poziomów komunikacji, barier komunikacyjnych, znaczenia komunikacji we współpracy.
  • Nabycie wiedzy w zakresie optymalnego wykorzystania narzędzi komunikacji wewnętrznej w celu usprawnienia komunikacji           w zespole.
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi i unikanie nieporozumień.
  • Nabycie umiejętności odkrywania i kształtowania cech i umiejętności sprzyjających kontaktom interpersonalnym.
  • Uświadomienie sobie swoich indywidualnych postaw i barier utrudniających współpracę.
  • Uświadomienie roli dokładnego przekazywania informacji dla efektywnej pracy zespołu i jego członków oraz konieczności posiadania zasad współpracy w zespole.
  • Doskonalenie umiejętności budowania relacji sprzyjającej efektywnej komunikacji.
  • Wypracowanie form aktywnej współpracy i nowych zasad mających bezpośredni wpływ na komunikację w zespole.
  • Wzrost efektywności pracy poprzez konstruktywne budowanie relacji ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi.
  • Poprawa satysfakcji z wykonywanej pracy. Mniej jawnych i utajonych konfliktów.

Metody szkolenia:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone jest z wykorzystaniem, m.in. analizy przypadków (case study), burzy mózgów, ćwiczeń zespołowych, ćwiczeń indywidualnych, gier interaktywnych, odgrywania ról, treningu umiejętności praktycznych,  wymiany doświadczeń oraz mini wykładów.


Program szkolenia:

1.    2 + 2 = … 5 – efekt synergii
  • efekt synergii
  • praca indywidualna, czy zespołowa; korzyści z pracy zespołowej
  • etapy tworzenia zespołu
  • role w zespole
  • cechy efektywnego zespołu

2.    Istota komunikacji w zespole
  • istota komunikacji interpersonalnej
  • proces komunikowania się
  • rodzaje komunikacji
  • wpływ komunikacji na osiąganie celów – indywidualnych i zespołowych
  • cechy efektywnego zespołu, rozwój umiejętności współpracy
  • czynniki wpływające na efektywne komunikowanie się i warunki skutecznego porozumiewania się w grupie
  • komunikacja na różnych etapach tworzenia zespołu
  • indywidualny styl komunikacji a typy osobowości; jak mój styl komunikacji wpływa na zespół?

3.    Niewerbalne wywieranie wpływu
  • elementy komunikacji niewerbalnej (niejęzykowej)
  • funkcje komunikacji niewerbalnej
  • budowanie wiarygodnego wizerunku
  • komunikacja wokalna
  • budowanie wizerunku gestem, kolorem, stylem – komunikacja pozawerbalna
  • znaczenie zachowań niewerbalnych w pracy zespołowej

4.    Bariery i błędy skutecznej komunikacji w zespole
  • brak umiejętności słuchania
  • brak umiejętności mówienia
  • negatywne postawy
  • niewłaściwe zachowania niewerbalne
  • bariery wynikające z różnicy płci

5.    Jak sobie radzić z barierami w zespole
  • aktywne słuchanie
  • skuteczne mówienie   
  • minimalizacja negatywnych postaw   
  • efektywna komunikacja niewerbalna   
  • akceptacja „natury” płci przeciwnej   
  • zasady komunikacji mającej na celu budowanie współpracy; kontrakt zespołu

6.    Znaczenie emocji w komunikacji
  • jak działają na nas emocje
  • problemy z emocjami   
  • jak sobie radzić z emocjami
  • empatia
  • asertywność

7.    Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
  • co to jest „konflikt”
  • źródła i przedmiot konfliktów
  • reakcja na konflikt
  • jak nie dopuścić do konfliktu
  • sposoby rozwiązywania konfliktów
  • narzędzia kontroli rozmowy:
  • rola pytań
  • parafraza
  • komunikat typu „TY” i „JA”
  • notatki
  • liczebniki
  • podsumowanie

8.    Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego – integracja zespołu
  • zasady sprawnego funkcjonowania zespołu
  • czynniki ułatwiające pracę zespołu
  • czynniki utrudniające pracę zespołu
  • tworzenie wspólnych korzyści
  • zwiększenie poziomu otwartości i zaufania w grupie
  • budowanie otwartej, efektywnej komunikacji
  • wzmocnienie identyfikacji z grupą
  • odnalezienie wspólnych wartości i emocji
  • zwiększanie motywacji, zaangażowania i aktywności zespołu
  • wspieranie współpracowników

9.    Podsumowanie

SYLWETKA TRENERA

Trener biznesu oraz coach, wykładowca, konsultant i menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Jako coach i trener specjalizuje się zarówno w rozwoju osobistym (Life Coach) oraz  coachingu menedżerskim (Executive Coaching).
Specjalista w dziedzinie innowacyjnego zarządzania strategicznego oraz w dziedzinie samorozwoju w takich obszarach, jak: podejmowanie decyzji, zarządzanie sobą w czasie, wyznaczanie celów, planowanie, samomotywacja, efektywna komunikacja, radzenie sobie ze stresem, budowanie poczucia własnej wartości, czy rozwijanie swojego potencjału. Współpracowała z ponad 30 firmami, dla których realizowała, tak projekty doradcze związane z wdrażaniem strategii, jak i projekty szkoleniowe i coachingowe. Jest autorką ponad 30 artykułów z dziedziny zarządzania, jest współredaktorką książki: Praktyka zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie oraz autorką książek: Alians strategiczny jako wstęp do fuzjii przejęcia, Komunikacja bez barier, czyli wilk syty i owca cała oraz Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj swoje marzenia. Jest również autorką bloga codziennielepsi.com, który traktuje szeroko o samorozwoju, pokonywaniu słabości, ale przede wszystkim o znajdowaniu i rozwijaniu swoich tlenów i stawaniu się każdego dnia lepszym niż się było wczoraj.

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Proponowany termin szkolenia:

10 - 11 grudzieńWrocław

KOSZTORYS SZKOLENIA

Koszt szkolenia dla jednej osoby wynosi: 1290.00 PLN netto.
Przy zgłoszeniu 2 – 4 osób koszt szkolenia wynosi: 1190.00 PLN netto

W cenę szkolenia wliczone są:
- procesz szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z notatnikiem i długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- ewaluacja szkolenia,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- sala szkoleniowa z wyposażeniem,
- całodzienne przerwy kawowe,
- obiad w każdym dniu szkolenia,
- konsultacje poszkoleniowe z trenerem.


Cena szkolenia nie uwzględnia:
- noclegów,
- kolacji,
- dojazdu uczestników,
- ubezpieczenia.


Szkolenie zamknięte wyceniane jest indywidualnie dla każdego Klienta

Ta strona używa plików Cookies. Proszę zapoznać się z celem ich używania i możliwościami zmiany ustawień Cookies w przeglądarce czytaj więcej...[OK, akceptuję cookies]