Szkolenie Moderowanie spotkań, autoprezentacja oraz wystąpienia publiczne- trening z kamerą

szkolenie otwarte/zamknięte

Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami, skutecznego prowadzenia spotkań oraz autoprezentacji.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

CELE SZKOLENIA
Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami i skutecznego prowadzenia spotkań. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych, kontaktów międzyludzkich, komunikowania i moderowania dyskusji.

PROGRAM SZKOLENIA

MODEROWANIE SPOTKAŃ

  • Definicja moderacji. Rola moderatora w trakcie spotkania, panelu, dyskusji
  • Zasady prowadzenia spotkań grupowych i reguły ich moderowania
  • Style, strategie i techniki moderowania. Obszary moderacji
  • Moderacja a zarządzanie, kierowanie i przywództwo – spojrzenie praktyczne
  • Psychologia grup ludzkich i techniki kontroli ich dynamiki
  • Role grupowe podczas spotkań
  • Standardy organizowania spotkań
  • Zarządzanie spotkaniem
  • Rola i zadania moderatora.
  • Kompetencje moderatora.


PROCEDURY MODERACJI

  • Zaplanowanie i organizacja spotkania
  • Przygotowanie miejsca realizacji zebrania
  • Atmosfera w grupie – jak już w pierwszych minutach spotkania zbudować jak najlepszą
  • Cele i zasady komunikacji w czasie spotkania. Słuchanie i feedback
  • Techniki skupiania i wzbudzania uwagi odbiorców
  • Klaryfikacja niejasności. Wyjaśnianie zagadnień trudnych lub niezrozumiałych
  • Techniki angażowania uczestników w dyskusję
  • Prezentowanie własnego zdania. Dyskusja różnicy zdań
  • Metody wyciągania z rozmówców informacji o ich motywach, oczekiwaniach i problemach
  • Bieżąca kontrola przebiegu spotkania
  • Podnoszenie poziomu kreatywności oraz techniki integrowania grupy
  • Ewaluacja efektów pracy grupy


ZARZĄDZANIE SPOTKANIAMI A KOMUNIKACJA Z OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników spotkania
  • Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracowników
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Efektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości


SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA ORAZ AUTOPREZENTACJA

  • Funkcje autoprezentacji
  • Kształtowanie werbalnych i pozawerbalnych aspektów komunikowania się
  • Jak przełamywać bariery komunikacyjne?
  • Zerowe wystąpienie przed kamerą


IDEALNA PREZENTACJA I WYSTĄPIENIE PRZED AUDYTORIUM

  • Fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji
  • Rola osoby mówiącej, jej przekonania i umiejętności
  • Psychologiczny efekt początku i końca
  • Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji
  • Spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy
  • Strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt
  • Świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne
  • Kontakt z publicznością


ŚWIADOME BUDOWANIE WIARYGODNEGO WIZERUNKU OSOBISTEGO

  • Budowa wiarygodnego wizerunku eksperta
  • Psychologiczne teorie postrzegania ludzi
  • Znaczenie wyglądu zewnętrznego
  • Ubiór, kolorystyka, znaczenie ubioru
  • Umiejętność powitania
  • Jak pracować nad charyzmą?


ZASADY PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI POWER POINT

JAK PRZYGOTOWAĆ EFEKTYWNE WYSTĄPIENIE PUBLICZNE

  • Wspomnienie efektu prezentacji - Efekt początku i końca
  • Sztuka budowania pierwszego wrażenia
  • Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu:
  • Budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię
  • Tworzenie relacji z odbiorcami
  • Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy
  • Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej


REDUKCJA STRESU W WYSTĘPIENIACH PUBLICZNYCH

  • Czym jest stres
  • Jak zapobiegać stresowi
  • Techniki redukcji stresu w wystąpieniach publicznych
  • Moja indywidualna paleta działań antystresowych


PRACA Z GŁOSEM ŚWIADOMEGO MÓWCY

  • Znaczenie prawidłowej emisji głosu dla lepszego poczucia własnej wartości i postrzegania przez innych
  • Jak rozgrzewać głos
  • Ćwiczenia rozluźniające
  • Kształcenie techniki prawidłowego oddychania
  • Rozwój większej świadomości pracy z głosem
  • Strategie zdobywania zaufania i pozyskiwania sympatii słuchaczy za pomocą brzmienia głosu
  • DYKCYONARZ Warsztat z prawidłowej wymowy


MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA

  • Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji
  • Wzmocnienie wypowiedzi
  • Style gestykulacji prezentacyjnej


WARSZTATY – PRACA Z KAMERĄ

  • Wystąpienia przed kamerą
  • Indywidualny feedback


Wybierz termin szkolenia

cena 1490,- netto/os *

* Powyżej 2 osób cena za osobę wynosi 1390,- netto/os


Ilość osób
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO

  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?

Szkolenia powiązane