Szkolenie Moderowanie spotkań, autoprezentacja oraz wystąpienia publiczne- trening z kamerą
szkolenie zamknięte
Celem warsztatu jest przekazanie wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami, skutecznego prowadzenia spotkań oraz autoprezentacji.
CELE SZKOLENIA:
Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami i skutecznego prowadzenia spotkań. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych, kontaktów międzyludzkich, komunikowania i moderowania dyskusji.
PROGRAM SZKOLENIA :Moderowanie spotkań, autoprezentacja oraz wystąpienia publiczne- trening z kamerą
MODEROWANIE SPOTKAŃ:
- Definicja moderacji. Rola moderatora w trakcie spotkania, panelu, dyskusji.
- Zasady prowadzenia spotkań grupowych i reguły ich moderowania.
- Style, strategie i techniki moderowania. Obszary moderacji.
- Moderacja a zarządzanie, kierowanie i przywództwo – spojrzenie praktyczne.
- Psychologia grup ludzkich i techniki kontroli ich dynamiki.
- Role grupowe podczas spotkań.
- Standardy organizowania spotkań.
- Zarządzanie spotkaniem.
- Rola i zadania moderatora.
- Kompetencje moderatora.
PROCEDURY MODERACJI:
- Zaplanowanie i organizacja spotkania.
- Przygotowanie miejsca realizacji zebrania.
- Atmosfera w grupie – jak już w pierwszych minutach spotkania zbudować jak najlepszą.
- Cele i zasady komunikacji w czasie spotkania. Słuchanie i feedback.
- Techniki skupiania i wzbudzania uwagi odbiorców.
- Klaryfikacja niejasności. Wyjaśnianie zagadnień trudnych lub niezrozumiałych.
- Techniki angażowania uczestników w dyskusję.
- Prezentowanie własnego zdania. Dyskusja różnicy zdań.
- Metody wyciągania z rozmówców informacji o ich motywach, oczekiwaniach i problemach.
- Bieżąca kontrola przebiegu spotkania.
- Podnoszenie poziomu kreatywności oraz techniki integrowania grupy.
- Ewaluacja efektów pracy grupy.
ZARZĄDZANIE SPOTKANIAMI A KOMUNIKACJA Z OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI:
- Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników spotkania.
- Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracowników.
- Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości.
- Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań.
- Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości.
- Efektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości.
SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA ORAZ AUTOPREZENTACJA:
- Funkcje autoprezentacji.
- Kształtowanie werbalnych i pozawerbalnych aspektów komunikowania się.
- Jak przełamywać bariery komunikacyjne?
- Zerowe wystąpienie przed kamerą.
IDEALNA PREZENTACJA I WYSTĄPIENIE PRZED AUDYTORIUM:
- Fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji.
- Rola osoby mówiącej, jej przekonania i umiejętności.
- Psychologiczny efekt początku i końca.
- Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji.
- Spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy.
- Strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt.
- Świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne.
- Kontakt z publicznością.
ŚWIADOME BUDOWANIE WIARYGODNEGO WIZERUNKU OSOBISTEGO:
- Budowa wiarygodnego wizerunku eksperta.
- Psychologiczne teorie postrzegania ludzi.
- Znaczenie wyglądu zewnętrznego.
- Ubiór, kolorystyka, znaczenie ubioru.
- Umiejętność powitania.
- Jak pracować nad charyzmą?
ZASADY PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI POWER POINT
JAK PRZYGOTOWAĆ EFEKTYWNE WYSTĄPIENIE PUBLICZNE:
- Wspomnienie efektu prezentacji - Efekt początku i końca.
- Sztuka budowania pierwszego wrażenia.
- Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu:
- Budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię,
- Tworzenie relacji z odbiorcami,
- Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy,
- Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej.
REDUKCJA STRESU W WYSTĘPIENIACH PUBLICZNYCH:
- Czym jest stres.
- Jak zapobiegać stresowi.
- Techniki redukcji stresu w wystąpieniach publicznych.
- Moja indywidualna paleta działań antystresowych.
PRACA Z GŁOSEM ŚWIADOMEGO MÓWCY:
- Znaczenie prawidłowej emisji głosu dla lepszego poczucia własnej wartości i postrzegania przez innych.
- Jak rozgrzewać głos.
- Ćwiczenia rozluźniające.
- Kształcenie techniki prawidłowego oddychania.
- Rozwój większej świadomości pracy z głosem.
- Strategie zdobywania zaufania i pozyskiwania sympatii słuchaczy za pomocą brzmienia głosu.
- DYKCYONARZ Warsztat z prawidłowej wymowy.
MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA:
- Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji.
- Wzmocnienie wypowiedzi.
- Style gestykulacji prezentacyjnej.
WARSZTATY – PRACA Z KAMERĄ:
- Wystąpienia przed kamerą.
- Indywidualny feedback.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)