• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Moderowanie spotkań, autoprezentacja oraz wystąpienia publiczne- trening z kamerą

szkolenie otwarte/zamknięte

Celem warsztatu jest przekazanie wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami, skutecznego prowadzenia spotkań oraz autoprezentacji.

CELE SZKOLENIA:
Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami i skutecznego prowadzenia spotkań. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu autoprezentacji, wystąpień publicznych, kontaktów międzyludzkich, komunikowania i moderowania dyskusji.

PROGRAM SZKOLENIA :Moderowanie spotkań, autoprezentacja oraz wystąpienia publiczne- trening z kamerą

MODEROWANIE SPOTKAŃ:

  • Definicja moderacji. Rola moderatora w trakcie spotkania, panelu, dyskusji.
  • Zasady prowadzenia spotkań grupowych i reguły ich moderowania.
  • Style, strategie i techniki moderowania. Obszary moderacji.
  • Moderacja a zarządzanie, kierowanie i przywództwo – spojrzenie praktyczne.
  • Psychologia grup ludzkich i techniki kontroli ich dynamiki.
  • Role grupowe podczas spotkań.
  • Standardy organizowania spotkań.
  • Zarządzanie spotkaniem.
  • Rola i zadania moderatora.
  • Kompetencje moderatora.

PROCEDURY MODERACJI:

  • Zaplanowanie i organizacja spotkania.
  • Przygotowanie miejsca realizacji zebrania.
  • Atmosfera w grupie – jak już w pierwszych minutach spotkania zbudować jak najlepszą.
  • Cele i zasady komunikacji w czasie spotkania. Słuchanie i feedback.
  • Techniki skupiania i wzbudzania uwagi odbiorców.
  • Klaryfikacja niejasności. Wyjaśnianie zagadnień trudnych lub niezrozumiałych.
  • Techniki angażowania uczestników w dyskusję.
  • Prezentowanie własnego zdania. Dyskusja różnicy zdań.
  • Metody wyciągania z rozmówców informacji o ich motywach, oczekiwaniach i problemach.
  • Bieżąca kontrola przebiegu spotkania.
  • Podnoszenie poziomu kreatywności oraz techniki integrowania grupy.
  • Ewaluacja efektów pracy grupy.

ZARZĄDZANIE SPOTKANIAMI A KOMUNIKACJA Z OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI:

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych uczestników spotkania.
  • Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracowników.
  • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości.
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań.
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości.
  • Efektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości.

SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA ORAZ AUTOPREZENTACJA:

  • Funkcje autoprezentacji.
  • Kształtowanie werbalnych i pozawerbalnych aspektów komunikowania się.
  • Jak przełamywać bariery komunikacyjne?
  • Zerowe wystąpienie przed kamerą.

IDEALNA PREZENTACJA I WYSTĄPIENIE PRZED AUDYTORIUM:

  • Fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji.
  • Rola osoby mówiącej, jej przekonania i umiejętności.
  • Psychologiczny efekt początku i końca.
  • Świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji.
  • Spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy.
  • Strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt.
  • Świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne.
  • Kontakt z publicznością.

ŚWIADOME BUDOWANIE WIARYGODNEGO WIZERUNKU OSOBISTEGO:

  • Budowa wiarygodnego wizerunku eksperta.
  • Psychologiczne teorie postrzegania ludzi.
  • Znaczenie wyglądu zewnętrznego.
  • Ubiór, kolorystyka, znaczenie ubioru.
  • Umiejętność powitania.
  • Jak pracować nad charyzmą?

ZASADY PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI POWER POINT

JAK PRZYGOTOWAĆ EFEKTYWNE WYSTĄPIENIE PUBLICZNE:

  • Wspomnienie efektu prezentacji - Efekt początku i końca.
  • Sztuka budowania pierwszego wrażenia.
  • Postawa prezentera jako kluczowy element sukcesu:
  • Budowanie pozytywnego wrażenia i wywieranie wpływu na widownię,
  • Tworzenie relacji z odbiorcami,
  • Zasady posługiwania się językiem perswazji i stosowanie słów kluczy,
  • Wybrane techniki manipulacji w komunikacji językowej.

REDUKCJA STRESU W WYSTĘPIENIACH PUBLICZNYCH:

  • Czym jest stres.
  • Jak zapobiegać stresowi.
  • Techniki redukcji stresu w wystąpieniach publicznych.
  • Moja indywidualna paleta działań antystresowych.

PRACA Z GŁOSEM ŚWIADOMEGO MÓWCY:

  • Znaczenie prawidłowej emisji głosu dla lepszego poczucia własnej wartości i postrzegania przez innych.
  • Jak rozgrzewać głos.
  • Ćwiczenia rozluźniające.
  • Kształcenie techniki prawidłowego oddychania.
  • Rozwój większej świadomości pracy z głosem.
  • Strategie zdobywania zaufania i pozyskiwania sympatii słuchaczy za pomocą brzmienia głosu.
  • DYKCYONARZ Warsztat z prawidłowej wymowy.

MAGIA GESTU, CZYLI MOWA CIAŁA:

  • Etykieta, czyli jak zachować się stosownie do sytuacji.
  • Wzmocnienie wypowiedzi.
  • Style gestykulacji prezentacyjnej.


WARSZTATY – PRACA Z KAMERĄ:

  • Wystąpienia przed kamerą.
  • Indywidualny feedback.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)



Wybierz termin szkolenia

cena 2 000,00 zł netto/os *

* Przy zgłoszeniu 3 i więcej osób 1900,- netto/os


Ilość osób
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO

  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?