Szkolenie 5S w praktyce- organizacja miejsca pracy
szkolenie zamknięte
Celem szkolenia jest przygotowanie kadry kierowniczej, technicznej, operatorów do wdrożenia programu 5S. Podczas szkolenia zostaną omówione oraz zaprezentowane przykłady programu 5S.
Metoda 5S jest szeregiem nieskompilowanych zasad, które pozwalają zorganizować stanowisko pracy w sposób czysty, uporządkowany, ergonomiczny oraz wydajny. Wdrożenie systemu pięciu poziomów, pozwala na zmniejszenie marnotrawstwa i ilości popełnianych błędów oraz zwiększenie produktywności, bezpieczeństwa i polepszenie jakości wyrobów bądź usług. 5S jest postawą do wdrożenia pozostałych narzędzi Lean Management. 5S zwiększa stabilność procesów.
Podczas szkolenia zostaną omówione oraz zaprezentowane przykłady programu 5S usprawniające organizację firmy, obniżające koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz zmieniające kulturę organizacyjną.
PROGRAM SZKOLENIA: 5S w praktyce- organizacja miejsca pracy
1. Wprowadzenie w temat szkolenia:
- Podstawy modelu 5S, definicje, terminy, założenia filozoficzne i organizacyjne,
- 1S - sortowanie, separacja rzeczy niepotrzebnych, strategia czerwonych etykietek,
- 2S - systematyka, oznaczenie rzeczy potrzebnych, definiowanie miejsca przeznaczenia rzeczy, eliminacja strat wynikających z działań nieproduktywnych,
- 3S - sprzątanie, co, jak i kiedy należy sprzątać, powiązanie programu 5S z TPM, pracownik właścicielem maszyny, stanowiska pracy,
- 4S - standaryzacja, (wizualizacja, postępów wdrożenia programu, ustalanie punktów kontrolnych tworzenie procedur),
- 5S - samodoskonalenie, utrzymanie standardów, audyty, kontrola codzienna, zakres odpowiedzialności kierownictwa, mistrzów, team leaderów i pracowników,
- Zastosowanie PDCA/DMAIC w tworzeniu standardu 5S.
2. Praktyczne kroki implementacji 5S. Mamy 5S i co dalej? - wdrożenie 5S to niezbędny początek.
3. Przejście audytowe w obszarze produkcyjnym (szkolenie wewnątrz firmowe) lub usługowym (szkolenie zewnętrzne).
4. Podejście projektowe we wdrażaniu 5S (kluczowe elementy osiągnięcia sukcesu):
- Przeszkody stawiane przed procesem implementacji rozwiązań.
- Identyfikacja „ograniczeń” we wdrożeniu:
- poszukiwanie przyczyn,
- określenie celu,
- analiza i wybór przyczyny,
- działania korygujące,
- standaryzacja.
CZAS TRAWANIA SZKOLENIA:
16 godzin dydaktycznych - 2 dni lub wersja skrócona 1 dzień
W czasie szkolenia 2 dni – 4h poświęcamy na grę symulacyjną z zastosowaniem 5S
SYLWETKA TRENERA
Absolwent Studiów Podyplomowych: Zarządzanie Jakością, Efektywne Zarzadzanie Przedsiębiorstwem, Optymalizacji Procesów i Doskonalenia Jakości, Auditor Wiodący ISO 9001, Akademia Trenera, Akademia Rozwoju Osobistego, Psychologia w Biznesie. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Szkolenia prowadzi od 2012 roku.
Posiada 20-letnie doświadczenie we współpracy i komunikacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi w handlu i branży motoryzacyjnej – w tym w kooperacji z partnerami z Azji (Japonia, Korea, Chiny).
Praktyczne doświadczenie jakościowe i procesowe – ponad 10 lat pracy w działach jakości różnych firm z branży motoryzacyjnej i pokrewnych. Przeszedł wszystkie szczeble kariery: serwisant jakości, inżynier jakości w procesie, inżynier jakości w nowych projektach, menedżer jakości.
Współpracował z takimi klientami jak: Ferrari, Opel, Magna Steyr, Saab, Jaguar, FIAT, KIA, Hyundai, Suzuki, Audi.
Dysponuje wiedzą i doświadczeniem odnośnie podejścia procesowego oraz zarządzania systemami zgodnymi z ISO 9001 i IATF 16949.
Ukończone kursy: Menadżer Jakości - Quality Manager (TÜV), Pełnomocnik Jakości – QM Representative (TÜV), Pełnomocnik ISO 9001, Pełnomocnik ZSZ ISO 9001, ISO 14001, PN-N 18001, Auditor Wiodący ISO 9001 (DEKRA), Auditor Wewnętrzny ZSZ ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, Auditor Wewnętrzny ISO 14001:2004, Auditor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością (ISO 9001:2000), Auditor Wewnętrzny Systemu ISO/TS 16949:2009, VDA 6.3 Process Auditor (VDA QMC), Qualification as a Product Auditor VDA 6.5 (VDA QMC), Audytor procesu wg. VDA 6.3. Moduł A – podstawy, Module E – Qualification as Process Auditor VDA 6.3 (VDA QMC), Zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów na bazie grupy VW, Interpretacja wymagań ISO/TS 16949, Wymagania normy ISO 9001:2015, Interpretacja wymagań ISO/TS 16949, AQAP 2110:2009 wydanie 3, Certyfikat Six Sigma Green Belt, Optymalizacja i doskonalenie systemu zarządzania, Kazien personalny, Podstawy rysunku technicznego dla nie inżynierów, Decision Base, Przywództwo i zarządzanie przez wartości, Zarządzanie Zespołem, Rozmowa oceniająca i budowanie planów rozwojowych, Energetyczne przywództwo – zarządzanie zespołem, Autoprezentacja medialna, Systemowe Zarządzanie Organizacją, Project Management, Profesjonalna obsługa trudnego klienta, Praktyki 5S: dbałość o porządek i dobre gospodarowanie, Narzędzia jakości i techniki rozwiązywania problemów, Zaawansowane planowanie jakości wyrobu APQP i zatwierdzanie detali produkcyjnych PPAP, Narzędzia jakości i techniki rozwiązywania problemów z elementami statystycznego sterowania procesem SPC, Rozwój kompetencji sprzedażowych, Strategie i techniki skutecznego wpływu na klienta, Negocjacje handlowe, Techniki Komunikacji Interpersonalnej, Rozwój osobisty z elementami asertywności i negocjacji, Zarządzanie terenem, Profesjonalne Metody Sprzedaży - Specyficzne Zastosowania, Strategia Skutecznej Prezentacji, Profesjonalne Metody Sprzedaży.
Specjalizacja trenerska: zarządzanie procesowe, optymalizacja procesów, lean management, ciągłe doskonalenie, narzędzia rozwiązywania problemów, systemy zarządzania, współpraca z klientami i dostawcami, umiejętności miękkie w pracy inżynierskiej.
Kilku dotychczasowych klientów: AQ Wiring Systems, ECI, Nemak, Brembo, NordGlass, Hutchinson, Gestamp, Daewon, MAN Accounting Center, Lear, PSI, PPG, Galvo, Solvay, Adient, Maflow, TI Automotive, Faurecia, Radaway, NPA SKAWINA, Manuli Hydraulics Manufacturing, ArcelorMittal Distribution Solutions Poland, Truvant Europe, POMMIER POLSKA, Tenglong, Seoyon E-HWA, Johnson Electric, Kabat Tyre, Bito Technika Magazynowa, Tenneco.