Szkolenie CQI-8 Audyt warstwowy procesu (LAYERED PROCESS AUDIT)
szkolenie zamknięte
Szkolenie ma na celu wprowadzenie do audytów warstwowych procesu (Layered Process Audyt- LPA), zaznajomienie ze specyficznymi wymaganiami klientów oraz porównanie rożnych rodzajów audytów.
Standard CQI-8 Audyt warstwowy procesu (LAYERED PROCESS AUDIT) stanowi narzędzie doskonalenia procesów produkcyjnych w zakresie jakości, produktywności, bezpieczeństwa i oddziaływania na środowisko. Z powodzeniem stosowane może być w małych i dużych firmach produkcyjnych, szczególnie w branży motoryzacyjnej.
Wdrożenie tej metody pozwala na radykalną redukcję reklamacji do poziomu bliskiego zero oraz zapobieganie powtarzaniu się tych samych problemów.
Szkolenie wskaże jak być skutecznym w ocenie przestrzegania wymagań dla realizacji procesu produkcyjnego i kontroli jakości.
Korzyści wynikające z LPA Layered Process Audit
Zmniejszenie incydentów związanych z bezpieczeństwem
Zmniejszenie odpadów
Zmniejszenie liczby błędów
Obniżenie kosztów złej jakości
Pomiar i zachęcanie do standaryzacji pracy
Wzrost interakcji między zarządem o operatorami
Poprawa systemu szkoleń
Zwiększenie zdolności do działania za pierwszym razem
CELE SZKOLENIA
Poznanie metodologii prowadzenia audytu warstwowego (LPA) zgodnie ze standardem CQI-8 AIAG.
Przedstawienie CQI-8 jako narzędzia doskonalenia procesów produkcyjnych w oparciu o ocenę zgodności realizacji procesu produkcyjnego i kontroli z wymaganiami.
Zwiększenie zaangażowania kierownictwa w zakresie kluczowych problemów w procesach produkcyjnych.
Wzrost świadomości w aspekcie roli i wpływu pracowników operacyjnych na produktywność, osiągane wyniki jakościowe oraz poziom bezpieczeństwa i środowisko pracy.
Program szkolenia: CQI-8 Audyt warstwowy procesu
1. Cele audytu warstwowego.
2. Wytyczne AIAG (American Industry Action Group) dla branży motoryzacyjnej – CQI 8.
3. Podstawowe zasady prowadzenia audytu warstwowego.
4. Etapy audytu warstwowego:
planowanie,
realizacja audytu, praca audytora (badanie auditowe, komunikacja),
identyfikacja i opis niezgodności,
przegląd wyników audytów warstwowych,
monitorowanie realizacji działań korygujących.
5. Realizacja audytu:
identyfikacja źródeł zmienności (przyczyny statystyczne i specjalne),
przygotowanie i posługiwanie się listą kontrolną,
audytowanie – identyfikacja niezgodności jakościowych,
audytowanie produktywności – identyfikacja strat (7 waste),
podsumowanie: warsztat auditowy połączony z dyskusją.
6. Analiza danych, poszukiwanie przyczyn niezgodności
Metoda 5W2H (What, Where, When, How big itd
Metoda Pareto,
5Why,
burza mózgów,
diagram Ishikawy
Ćwiczenia:
Plan auditów warstwowych.
Przygotowanie listy kontrolnej adekwatnej do rodzaju działalności firmy.
Elementy wyłączone z auditu warstwowego.
Elementy auditowe pomagające w identyfikacji strat.
Analiza przyczyn reklamacji/ niezgodności przy wykorzystaniu metody 5 x Why
Planowanie i monitorowanie działań korygujących dla niezgodności zidentyfikowanych w audicie.
Gra symulacyjna – audytowanie, identyfikacja niezgodności, planowanie działań.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA- 1 dzień (8 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut).