Szkolenie Mapowanie procesów - VSM (Mapowanie Strumienia Wartości) - sposób na systemowe podejście do wzrostu efektywności przedsiębiorstw
szkolenie otwarte/zamknięte
poznaj narzędzia pozwalające na bardziej efektywną produkcję, nabądź umiejętności identyfikacji problemów na produkcji oraz możliwości ich eliminacji, eliminacja kosztów przedsiębiorstwa.
Celem szkolenia Mapowanie procesów - VSM (Mapowanie Strumienia Wartości)
jest zapoznanie uczestników z metodologią Value Stream Mapping oraz stosowania jej w praktyce. Uczestnicy poprzez interaktywne warsztaty będą mogli samodzielnie zbudować mapę bazową. Uczestnicy poznają również techniki planowania zmian oraz organizacji i koordynowania wdrażanych projektów usprawniających.
Adresaci szkolenia
- Wyższa kadra zarządzająca firmą – menedżerowie.
- Kierownictwo średniego szczebla zarządzania w działach produkcji, logistyki, jakości, planowania, zakupów, sprzedaży, marketingu
- Osoby mające na co dzień kontakt z procesem: inżynierowie, analitycy, technolodzy procesu, specjaliści, mistrzowie – osoby które chcą poznać podstawy mapowania procesów.
Korzyści dla uczestników
- pobudzenie świadomości dotyczącej większości procesów w przedsiębiorstwie, nabycie umiejętności patrzenia na przedsiębiorstwo jako na całość organizacji,
- nabycie wiedzy i umiejętności budowania map strumienia wartości,
- umiejętność optymalizacji wykorzystania dostępnych zasobów procesowych,
- poznanie narzędzi pozwalających na bardziej efektywną produkcję,
- nabycie umiejętności identyfikacji problemów na produkcji oraz możliwości ich eliminacji – eliminacja kosztów przedsiębiorstwa.
Program szkolenia Mapowanie procesów - VSM (Mapowania Strumienia Wartości)
1. Wprowadzenie do Mapowania Strumienia Wartości (VSM - Value Stream Mapping):
- Lean Management, podstawowe założenia,
- cel nadrzędny przedsiębiorstwa – czym jest wartość?
- czym jest MUDA?
- 7 strat Lean.
- Przepływ materiału i informacji.
- wpływ szybkości przepływu na koszty przedsiębiorstwa,
- PULL i PUSH – uwarunkowania i różnice.
- Wykorzystanie metody mapowania.
2. Podejście procesowe – podstawowe pojęcia.
- Rodzaje procesów
- „Właściciel” procesu
- Komunikacja w procesie
3. Value Stream Mapping – niezbędne informacje:
- procesy podstawowe i pomocnicze,
- standaryzacja pracy,
- budowa przykładowych map,
- podstawowe parametry procesu,
- zbieranie danych do analizy procesów,
- mapa strumienia wartości – omówienie podstaw budowy,
- symbole i ikony,
- rodziny produktów i ich określanie,
- strumień główny i strumienie dodatkowe (pomocnicze).
- cele mapowania
4. Tworzenie mapy:
- Krok 1 Wybór procesu
- Krok 2. Zdefiniowanie procesu
- Krok 3 Zebranie informacji o procesie
- Krok 4 zdefiniowanie celu
- Krok 5 Mapowanie procesu stan obecny
- Krok 6 Określnie czasu przetwarzania i realizacji
- Krok 7 Identyfikacja możliwości wprowadzenia usprawnień
- Krok 8 Analiza potencjału do wprowadzenia usprawnień
- Krok 9 Wybór pomysłów na wprowadzanie usprawnień
- Krok 10 Mapowanie procesu – przyszłość
- Krok 11 Opracowanie planu działania
- Krok 12 Weryfikacja procesu wdrażania rozwiązań
5. Ćwiczenie – wykonanie mapy stanu obecnego wybranego procesu
TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE:
TRENER PROWADZĄCY SZKOLENIE:
Praktyk zarządzania i ekspert w zakresie wdrażania Lean w przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych z branży: automotive, spożywczej, energetycznej, produkcji opakowań, farmaceutycznej i medycznej.
W latach 1998-2008 w firmie Beiersdorf-Lechia S.A. zajmował się m.in., planowaniem kosztów remontów i części zamiennych w Dziale Utrzymania Ruchu, następnie jako Proces Technology Leader zarządzał procesem pakowania i projektami inwestycyjnymi związanymi z wprowadzaniem nowych wyrobów na liniach produkcyjnych.
Od roku 2009 zajmując stanowisko Managera Operacyjnego w Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. producenta między innymi kosmetyków NIVEA i Eucerin rozpoczął wdrażanie systemu Lean jako pierwszy zakład w koncernie Beiersdorf AG.
W 2012 został Dyrektorem Zakładu w Obornikach Wielkopolskich i był również odpowiedzialny za wdrożenie Lean Manufacturing w Grupie CEDC, produkującej m.in. takie marki jak Bols, Soplica, Absolwent i Żubrówka.
W 2014 roku rozpoczął pracę jako Lena Manufacturing Manager w firmie Wrigley Poland i był odpowiedzialny za koordynację procesu Lean w fabryce w Poznaniu oraz trenerem „Problem Solving” i „FMOS – Factory Mars Operations System” – MARS University w Europie.
2016-2018 Dyrektor Generalny Grupy Foliarex sp. z o.o.- wdrożenie Lean w czterech zakładach produkcyjnych spółki, w 2017 Zakład w Słubicach nagrodzony Diamentem Forbesa.
Swoje doświadczenie w zakresie Lean Manufacturing zdobywał w Stanach Zjednoczonych i Europie współpracując i szkoląc się w firmach Solving Efeso, Coriolis Limited.
Konsultant, trener i wykładowca z zakresu Lean współpracujący z Katedrą Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Politechnice Poznańskiej, Wyższą Szkołą Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, WSB w Poznaniu i SGH w Warszawie, Wykładowca na studiach MBI na Politechnice Warszawskiej.
Autor wielu artykułów o tematyce Lean w takich czasopismach jak: „Production Manager”, „Służba Utrzymania Ruchu”, „KAIZEN"
Pracował jako konsultant i trener dla takich zakładów jak, m. in.: Grupa Azoty, Primavera, VW, Stora Enso Poland S.A., Doellken, NGK Ceramics, TRW, Donako, LEK S.A., INEA.
Wybierz termin szkolenia
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?
Szkolenia powiązane