Szkolenie Mapowanie procesów - VSM (Mapowanie Strumienia Wartości) - sposób na systemowe podejście do wzrostu efektywności przedsiębiorstw
szkolenie otwarte/zamknięte
Poznaj narzędzia pozwalające na bardziej efektywną produkcję, nabądź umiejętności identyfikacji problemów na produkcji oraz możliwości ich eliminacji, eliminacja kosztów przedsiębiorstwa.
CEL SZKOLENIA:
Jest zapoznanie uczestników z metodologią Value Stream Mapping oraz stosowania jej w praktyce. Uczestnicy poprzez interaktywne warsztaty będą mogli samodzielnie zbudować mapę bazową. Uczestnicy poznają również techniki planowania zmian oraz organizacji i koordynowania wdrażanych projektów usprawniających.
ADRESACI SZKOLENIA:
- Wyższa kadra zarządzająca firmą – menedżerowie.
- Kierownictwo średniego szczebla zarządzania w działach produkcji, logistyki, jakości, planowania, zakupów, sprzedaży, marketingu
- Osoby mające na co dzień kontakt z procesem: inżynierowie, analitycy, technolodzy procesu, specjaliści, mistrzowie – osoby które chcą poznać podstawy mapowania procesów.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
- Pobudzenie świadomości dotyczącej większości procesów w przedsiębiorstwie, nabycie umiejętności patrzenia na przedsiębiorstwo jako na całość organizacji.
- Nabycie wiedzy i umiejętności budowania map strumienia wartości.
- Umiejętność optymalizacji wykorzystania dostępnych zasobów procesowych.
- Poznanie narzędzi pozwalających na bardziej efektywną produkcję.
- Nabycie umiejętności identyfikacji problemów na produkcji oraz możliwości ich eliminacji – eliminacja kosztów przedsiębiorstwa.
PROGRAM SZKOLENIA: Mapowanie procesów - VSM (Mapowania Strumienia Wartości)
1. Wprowadzenie do Mapowania Strumienia Wartości (VSM - Value Stream Mapping):
- Lean Management, podstawowe założenia,
- Cel nadrzędny przedsiębiorstwa – czym jest wartość?
- Czym jest MUDA?
- 7 strat Lean.
- Przepływ materiału i informacji.
- Wpływ szybkości przepływu na koszty przedsiębiorstwa,
- PULL i PUSH – uwarunkowania i różnice.
- Wykorzystanie metody mapowania.
2. Podejście procesowe– podstawowe pojęcia:
- Rodzaje procesów,
- „Właściciel” procesu,
- Komunikacja w procesie.
3. Value Stream Mapping – niezbędne informacje:
- Procesy podstawowe i pomocnicze,
- Standaryzacja pracy,
- Budowa przykładowych map,
- Podstawowe parametry procesu,
- Zbieranie danych do analizy procesów,
- Mapa strumienia wartości – omówienie podstaw budowy,
- Symbole i ikony,
- Rodziny produktów i ich określanie,
- Strumień główny i strumienie dodatkowe (pomocnicze).
- Cele mapowania.
4. Tworzenie mapy:
Krok 1. Wybór procesu.
Krok 2. Zdefiniowanie procesu.
Krok 3. Zebranie informacji o procesie.
Krok 4. zdefiniowanie celu.
Krok 5. Mapowanie procesu stan obecny.
Krok 6. Określnie czasu przetwarzania i realizacji.
Krok 7. Identyfikacja możliwości wprowadzenia usprawnień.
Krok 8. Analiza potencjału do wprowadzenia usprawnień.
Krok 9. Wybór pomysłów na wprowadzanie usprawnień.
Krok 10. Mapowanie procesu – przyszłość.
Krok 11. Opracowanie planu działania.
Krok 12. Weryfikacja procesu wdrażania rozwiązań.
5. Ćwiczenie – wykonanie mapy stanu obecnego wybranego procesu.
SYLWETKA TRENERA
Praktyk zarządzania produkcją, konsultant i trener. Przez wiele lat związany z branżą produkcji wód mineralnych: samodzielny specjalista w Nałęczowianka Sp. z o.o., dyrektor generalny i dyrektor zakładu w Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. (producent wody Cisowianka).
Specjalizuje się w:
• zarządzaniu przedsiębiorstwami z wykorzystaniem narzędzi „lean management” i „lean manufacturing”,
• zarządzaniu procesami biznesowymi w metodologii BPM,
• zarządzaniu projektami w metodologii PMI,
• zarządzaniu łańcuchem dostaw,
• zakupach strategicznych,
• wdrażaniu narzędzi informatycznych klasy ERP i MES,
• planowaniu i harmonogramowaniu procesów produkcyjnych,
• metodach AIAG: Effective Problem Solving, FMEA, 8D.
Dzięki swojemu doświadczeniu prowadzi zajęcia oparte na ćwiczeniach, dzięki czemu uczestnicy mogą nowo nabytą wiedzę sprawdzić w praktyce. Wśród uczestników prowadzonych przez niego szkoleń znaleźli się pracownicy firm: IBM Polska (oddział Wrocław i Katowice), MAN Trucks Polska Niepołomice, MAN Bus Polska Starachowice, Volvo Polska Wrocław, Zasada Group, Gates Polska, Delphi Polska Ostrów Wlkp., Faurecia, Schneider Electric Polska, Telefonika S.A., PZL Rzeszów, Kompozyty Sp. z o.o., Adient Polska, Sanhua Aweco, Maflow, Indesit Polska, GATX Polska, Mahle Polska, Arcelor Mittal Polska, Grupa Nowy Styl, BAS Polska, C+N Polska, Maquet Polska, Sonoco Polska, Huta Stalowa Wola, Alstom i wielu innych.
Przeprowadzone ok. 200 godzin szkolenia z ww. zakresu.
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.