Szkolenie Nowoczesne formy marketingu
szkolenie zamknięte
Szkolenie z nowoczesnych form marketingu ma przede wszystkim, na celu przedstawienie uczestnikom alternatywnych metod i narzędzi marketingowych, dzięki którym podniosą efektywność.
CEL SZKOLENIA:
- Zdobycie wiedzy na temat różnic pomiędzy „tradycyjnym” marketingiem a marketingiem partyzanckim
- Zdobycie wiedzy na temat strategii oraz narzędzi nowoczesnego marketingu
- Poznanie reguł jakimi rządzi się nowoczesny marketing
- Zdobycie wiedzy na temat skutecznych metod promocji w Internecie (w szczególności w obrębie social media)
- Nabycie umiejętności efektywnego kreowania wizerunku firmy w sieci
- Nabycie umiejętności prowadzenia kreatywnych kampanii w mediach społecznościowych
FORMA PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ:
- wykład – konsultacje
- warsztaty
- case studies
PROGRAM SZKOLENIA: Nowoczesne formy marketingu
Co to jest marketing partyzancki – charakterystyka
- Kto go używa?
- „Co” się na niego składa?
- Do jakiego typu organizacji/ urzędów/ Brandów (miasto, region) jest stosowany?
Określenie relacji pomiędzy „klasycznym” marketingiem i jego nośnikami a marketingiem partyzanckim
- Dlaczego marketing partyzancki jest bardziej efektywny niż tradycyjny?
Nowoczesny MINDSET – zmiana myślenia
- Przełączenie się na: otwartość, kreatywność i zaangażowanie
- Narzędzia pobudzające kreatywność
Typowe strategie i taktyki marketingu partyzanckiego:
- Marketing personalny (buddy marketing)
- Social media
- Eventy i inne
Znaczenie social media w kreowaniu wizerunku firm:
- Social media i ich rola w promocji firmy
- Social media jako miejsce do pozyskiwania klienta
- Social media jako miejsce kontaktu z dziennikarzami
- Komunikacja z publicznością za pomocą social media:
- Bezpośrednie zaangażowanie klienta – kreatywne metody
- Budowanie lojalności za pośrednictwem social media
Najbardziej istotne portale społecznościowe w Polsce:
- Kreatywne prowadzenie fan page
- Pomysłowa reklama na facebook
- Kiedy i dla kogo organizować konkursy
- Pinterest, Instagram i ich znaczenie dla budowania wizerunku firmy
- Nowe rozwiązania: Snapchat i Periscope
Blogi i mikro blogi:
- Rodzaje blogów i ich znaczenie w budowaniu wizerunku firmy
- Blogi tematyczne, eksperckie, korporacyjne i dedykowane
- Twitter.com – czy dla wszystkich?
- Czy i kiedy pisać bloga firmy?
- Jak pisać dobrego bloga? – skuteczny copywriting
Vlogi oraz You Tube:
- Case studies
- Marketing na You Tube
- Zwiększanie oglądalności poprzez angażowanie klienta
Skuteczna strategia marketingowe w social media
- Budowanie efektywnej strategii dla działań w social media
- Jak tworzyć skuteczną reklamę internetową
- Mierzenie efektywności działań w social media
Narzędzia pozwalające na planowanie i wdrażanie strategii
- Buffer, Hootsuite, TweeterDeck – jak wybrać najlepsze dla nas.
Narzędzia nowoczesnego marketingu:
- Case studies pod kątem narzędzi marketingu partyzanckiego (ze względu na niekonwencjonalność tych narzędzi tylko taka forma przekazu jest możliwa i skuteczna)
Nowe kanały dotarcia do odbiorcy
- Niekonwencjonalne sposoby dotarcia do odbiorcy (w nieoczekiwanym czasie i przy użyciu nieoczekiwanych metod, nośników – case studies)
Tworzenie planu działania z uwzględnieniem kreatywnych rozwiązań.