Szkolenie Specyficzne wymagania NISSAN/RENAULT dla dostawców- ANPQP
szkolenie zamknięte
Celem szkolenia jest podniesienie świadomości dotyczącej zarządzania i uwzględniania w organizacji specyficznych wymagań Nissan Renault (ANPQP).
Cel: Przygotowanie uczestników do spełnienia wymagań RENAULT NISSAN w oparciu o specyficzne wymagania klienta w kontekście wdrażania nowych projektów oraz zarządzania produkcją seryjną. Komunikacja z klientem. Interpretacja wymagań do IATF.
Metody pracy: WYKŁAD, GRY, ĆWICZENIA, DYSKUSJE.
Uczestnicy: Szkolenie skierowane jest zarówno do osób współpracujących bądź zaczynających współpracę z RENAULT NISSAN – inżynierowie ds. jakości, inżynierowie ds. systemu, osoby zarządzające produkcją, inżynierowie ds. jakości dostawców, osoby zajmujące się nowymi uruchomieniami.
Pogram szkolenia: Specyficzne wymagania NISSAN/RENAULT dla dostawców- ANPQP
- Wprowadzenie do specyfiki wymagań branży motoryzacyjnej:
- Specyficzne wymagania klienta CSR’s a wymagania IATF 16949:2016
- Zdefiniowanie wymagań CSR & Rodzaje & dostępność
- Podejście procesowe a wymagania CSR
- Wymagania specyficzne Renault-Nissan
- Renault Customer Specific Requirements do stosowania z IATF 16949 – wymagania dla dostawców (omówienie wymagań i sposób interpretacji zapisów)
- ANPQP vs APQP
- Wprowadzenie do metodologii ANPQP (cel & zakres)
- Podstawowe zasady przedstawiania dokumentów
- Metodologia ANPQP przy wdrażaniu nowych wyrobów:
- Faza 1 PRZEGLĄD WYMAGAŃ / PLANOWANIE PROJEKTU
Rozpoznanie wymagań klienta, badania rynkowe, harmonogram projektu, cele jakościowe projektu, plan zapewnienia jakości
- Faza 2 DESIGN / PROJEKTOWANIE WYROBU
Analiza DFMEA, analiza produktywności i montowalności, dokumentacja techniczna, charakterystyki specjalne
- Faza 3 OFF TOOL / PROJEKTOWANIE PROCESU:
Schemat blokowy procesu, analiza FMEA, FTA, Flow Chart & Layout, plan kontroli
- Faza 4 OFF PROCESS / WALIDACJA PRODUKTU I PROCESU:
Ocena zdolności procesu, badania jakości produktu, identyfikacja i identyfikowalność , IMDS, zatwierdzenie – PSW, plan działań podczas ramp-up, audit
- Faza 5 PRODUKCJA SERYJNA:
wskaźniki i zarządzanie reklamacjami
- Omówienie wymagań logistycznych
- Podsumowanie i wnioski