• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Trener wewnętrzny w organizacji – jak skutecznie uczyć dorosłych

szkolenie zamknięte

Zajęcia zostaną prowadzone w formule warsztatowej - metodami aktywnymi, co oznacza, że Trenerka, zaprasza Uczestników do ćwiczeń i zadań, które razem podsumują. Wnioski ze wspólnych doświadczeń przełożone będą na codzienną pracę trenerską.

CEL SZKOLENIA: 

Celem warsztatów jest rozwinięcie umiejętności przygotowania i przeprowadzania szkoleń oraz ich ewaluacji. Program uwzględnia identyfikację osobistych predyspozycji trenerskich, dostarcza wiedzę i umiejętności w obszarze przygotowania struktury szkolenia, prezentacji i wystąpień przed audytorium. W czasie szkolenia uczestnicy dowiedzą się między innymi na jakich 3 filarach wspierają się kompetencje trenerskie. W czasie szkolenia Uczestnicy poznają zasady oraz narzędzia stosowane  w nauce dorosłych.

PROGRAM SZKOLENIA: Trener wewnętrzny w organizacji – jak skutecznie uczyć dorosłych

1. Ja – Trener, czyli kto? 

  • W jaki sposób dorośli nabywają kompetencje.
  • Co to jest uczenie się i nauczanie.
  • Cykl uczenia się wg Kolba, czyli uczymy się na doświadczeniu. 
  • Zadania Trenera w cyklu Kolba.
  • Uczenie się dorosłych - co pomoże a co będzie przeszkadzać. Style uczenia się.
  • Wiele metod szkoleniowych - którą wybrać, kiedy i dlaczego?

2. W kierunku uczestników szkolenia. Komunikacja w pracy trenera.

  • Jakie znaczenie ma komunikacja? Style komunikacji.
  • Komunikacyjne techniki trenerskie.
  • Pytania jako narzędzie pracy trenera.
  • W czym pomaga komunikacja werbalna? W czym pomaga komunikacja niewerbalna?

3. Sytuacje ‘trudne’ w pracy trenera.

  • Trema: jak nad nią zapanować.
  • Trudni uczestnicy i ich zachowania.
  • Drabina interwencji.

4. Jaki jest cel szkolenia? – czyli przygotowanie i poprowadzenie szkolenia z wykorzystaniem wybranych metod szkoleniowych.

  • Wykorzystanie metody SMART przy planowaniu szkolenia.
  • Struktura szkolenia. Struktura prezentacji. 
  • Planowanie treści i ćwiczeń. Ewaluacja.
  • Wybrane metody szkoleniowe.
  • Efektowne i efektywne wystąpienia. 
  • Gry i symulacje w prowadzeniu szkoleń.



CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut) + 1 dzień follow up (opcjonalnie)



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane