Szkolenie Trener wewnętrzny w organizacji – jak skutecznie uczyć dorosłych
szkolenie zamknięte
Zajęcia zostaną prowadzone w formule warsztatowej - metodami aktywnymi, co oznacza, że Trenerka, zaprasza Uczestników do ćwiczeń i zadań, które razem podsumują. Wnioski ze wspólnych doświadczeń przełożone będą na codzienną pracę trenerską.
CEL SZKOLENIA:
Celem warsztatów jest rozwinięcie umiejętności przygotowania i przeprowadzania szkoleń oraz ich ewaluacji. Program uwzględnia identyfikację osobistych predyspozycji trenerskich, dostarcza wiedzę i umiejętności w obszarze przygotowania struktury szkolenia, prezentacji i wystąpień przed audytorium. W czasie szkolenia uczestnicy dowiedzą się między innymi na jakich 3 filarach wspierają się kompetencje trenerskie. W czasie szkolenia Uczestnicy poznają zasady oraz narzędzia stosowane w nauce dorosłych.
PROGRAM SZKOLENIA: Trener wewnętrzny w organizacji – jak skutecznie uczyć dorosłych
1. Ja – Trener, czyli kto?
- W jaki sposób dorośli nabywają kompetencje.
- Co to jest uczenie się i nauczanie.
- Cykl uczenia się wg Kolba, czyli uczymy się na doświadczeniu.
- Zadania Trenera w cyklu Kolba.
- Uczenie się dorosłych - co pomoże a co będzie przeszkadzać. Style uczenia się.
- Wiele metod szkoleniowych - którą wybrać, kiedy i dlaczego?
2. W kierunku uczestników szkolenia. Komunikacja w pracy trenera.
- Jakie znaczenie ma komunikacja? Style komunikacji.
- Komunikacyjne techniki trenerskie.
- Pytania jako narzędzie pracy trenera.
- W czym pomaga komunikacja werbalna? W czym pomaga komunikacja niewerbalna?
3. Sytuacje ‘trudne’ w pracy trenera.
- Trema: jak nad nią zapanować.
- Trudni uczestnicy i ich zachowania.
- Drabina interwencji.
4. Jaki jest cel szkolenia? – czyli przygotowanie i poprowadzenie szkolenia z wykorzystaniem wybranych metod szkoleniowych.
- Wykorzystanie metody SMART przy planowaniu szkolenia.
- Struktura szkolenia. Struktura prezentacji.
- Planowanie treści i ćwiczeń. Ewaluacja.
- Wybrane metody szkoleniowe.
- Efektowne i efektywne wystąpienia.
- Gry i symulacje w prowadzeniu szkoleń.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut) + 1 dzień follow up (opcjonalnie)