Szkolenie Skuteczny szef. Szczęśliwy zespół
szkolenie otwarte/zamknięte
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności z zakresu kompetencji menedżerskich. Ze szkolenia skorzystają zarówno osoby stawiające pierwsze kroki w kierowaniu zespołem, jak również bardziej doświadczeni menedżerowie.
Szkolenie pozwala trenować praktyczne umiejętności w obszarach budowania i rozwoju zespołu, motywacji, delegowania i komunikacji. Szkolenie uwzględnia również elementy coachingu jako inspiracji do wykorzystania w zespole oraz model kolorów osobowości.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
- Uczestnicy poznają najważniejsze kompetencje skutecznego lidera, zachowania rozwijające poszczególnych pracowników i zespół jako całość.
- Uczestnicy dowiedzą się jak dobrać członków Zespołu dla zapewnienia realizacji zadań.
- Uczestnicy będą potrafili delegować zadań i je egzekwować.
- Zdobędą wiedzę i praktyczne wskazówki w zakresie motywowania, inspirowania i angażowania zespołu oraz będą potrafili rozpoznać najważniejsze potrzeby i motywatory poszczególnych pracowników.
- Będą potrafili rozpoznawać style komunikacji i reagować na nie.
- Będą mieli okazje poznaĆ i przećwiczyć model udzielania informacji zwrotnej.
PROGRAM SZKOLENIA: Skuteczny szef. Szczęśliwy zespół
1. Skuteczny szef – zachowania, kompetencje:
- Ja jako lider – czyli kto?
- Trzy obszary odpowiedzialności lidera (wg J. Adaira).
- Formalne i nieformalne źródła autorytetu.
2. Budowanie i rozwój Zespołu:
- Fazy tworzenia zespołu: model Tuckmana.
- Style kierowania pracownikami:
- instruktażowy,
- konsultacyjny,
- wspierający,
- coachingowy.
3. Etapy rozwoju pracownika: koncepcja zarządzania sytuacyjnego Blancharda.
4. Delegowanie zadań jako element rozwoju i motywacji:
- Podstawowe elementy delegowania i etapy.
- Przydatne techniki.
- Trudności i błędy w delegowaniu – jak sobie z nimi poradzić i czego unikać.
3. Komunikacja w Zespole, jak być zrozumianym i rozumieć innych:
- Komunikacja dopasowana do osobowości: model kolorów.
- Style komunikacji: asertywny, agresywny, uległy, bierno - agresywny.
- Komunikat „ja” – komunikat „ty”.
- Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej.
- Wybrane techniki coachingowe jako narzędzie do budowania odpowiedzialności i zaangażowania: słuchanie, zadawanie pytań, model GROW.
4. Motywacja zespołu:
- Mechanizmy motywowania ludzi
- Koncepcje motywacji w służbie liderowi – które warto znać a które stosować:
- Motywacja 3.0.
- Cechy efektywnie działającego Zespołu.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
SYLWETKA TRENERA
Z wykształcenia inżynier, humanista i pedagog. Z pasji: naukowiec i towarzysz człowieka. Posiada podwójną europejską akredytację: Program managera IPMA (International Project Management Association) oraz coacha i mentora EMCC EIA (Mentoring and Coaching). Jest również certyfikowanym moderatorem metody Design Thinking oraz asesorem Assessment Centre & Development Centre.
Na co dzień kierownik HR Biznes Partner, trener biznesu, mentor i lider projektów. Od ponad 20 lat związana z branżą motoryzacją, gdzie realizuje zadania z obszaru twardego i miękkiego HR na poziomie operacyjnym i strategicznym. Od wielu lat z satysfakcją podejmuje zadania w zakresie: projektowania, wdrażania i ewaluacji a także ciągłego doskonalenia procesów, systemów i narzędzi. Współtworzyła system kwalifikacji operatorów produkcji.
Potrafi rozwijać ludzi i sprawiać, że osiągają sukcesy. Zrealizowała wiele autorskich projektów: lokalnych i międzynarodowych w obszarze doskonalenia umiejętności, standardów pracy w motoryzacji i rozwoju talentów. Jako jedna z pierwszych kobiet w Polsce zbudowała Produkcyjny Obszar Szkoleniowy oraz Wewnętrzną Akademię.
Jako wyraz uznania dla rezultatów swojej pracy, odebrała 5-krotnie tytuł Laureata w konkursie Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi organizowanym przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych pod patronatem Ministra Pracy. Dwukrotnie otrzymała Dyplom Programu Edukacji Profesjonalnej PEP HR nadany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.