• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Asertywność, czyli sztuka skutecznej komunikacji

szkolenie zamknięte

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z kluczową wiedzą na temat asertywnej komunikacji oraz zdobycie przez nich umiejętności formułowania asertywnych komunikatów.

PROGRAM  SZKOLENIA: Asertywność, czyli sztuka skutecznej komunikacji

1A)  Asertywność – czym jest/ prawdy i mity
- Postawy i zachowania asertywne.
- Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja.
- Postawy życiowe a asertywność.

1B)  Diagnoza
- Moje miejsce na mapie asertywności.
- Hamulce asertywności.
- Lista praw asertywności.

1C)  Transakcje i granice w relacjach z zespołem
- Mapa transakcji międzyludzkich.
- Najczęściej spotykane destruktywne gry.
- Jak formułować komunikat asertywny:
- Model pełnej ekspresji.
- Język „ja”.
- Oddzielanie faktów od opinii.
- Zamiana oceny na osobistą opinię.
- Czterostopniowa procedura stawiania granic.

1D)  Asertywne prośby i odmowy w komunikacji z zespołem
- Jak poprawnie formułować asertywną prośbę i odmowę.
- Jak poprawnie komunikować zadania.

1E)  Asertywne komunikaty - pochwała i krytyka w komunikacji
- Jak poprawnie formułować asertywną pochwałę i asertywną krytykę?
- Typowe błędy w reagowaniu na krytykę.
- Model egzekwowania zadań/ustaleń.

2A)  Trening asertywności – najskuteczniejsze narzędzia:
- Technika Asertywnej odmowy – gdy chcesz zadbać w pierwszej kolejności o swoje potrzeby i interesy
- Technika Zdartej płyty - gdy rozmówca nie przyjmuje Twoich słów i wywiera presję
- Techniki Zawiszy - rozmówca chce od Ciebie czegoś, na co nie chcesz się zgodzić
- Techniki odroczenia asertywnego - ktoś stawia Cię w sytuacji, w której nie wiesz jeszcze, jak chcesz się zachować, co odpowiedzieć
- Techniki Alternatywy - gdy chcesz w dyplomatyczny sposób pokazać wartość swojego rozwiązania oraz uświadomić konsekwencje wyboru
- Zasada POP- gdy ktoś zwraca się do Ciebie w sposób, którego nie akceptujesz; zachowuje się w sposób, który Ci nie odpowiada
- Technika Otwartych drzwi- gdy ktoś Cię obraża, poniża lub ośmiesza
•    Techniki Jujitsu - gdy rozmówca zarzuca Ci błąd, krytykuje w niekonstruktywny sposób, a Ty chcesz dowiedzieć się, o co konkretnie chodzi
•    6 kroków, by stać się lepszym odbiorcą krytyki – wyciągnij wartość z krytycznych słów

2B)  Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.
- Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian.

  

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 1 dzień  ( 8 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut) 

SYLWETKA TRENERA

Peak Performance Ekspert, psycholog biznesu, coach, trener, konsultant, rekruter i aktywny przedsiębiorca. Ponad 10 lat doświadczenia na stanowiskach wyższego szczebla zarządzania (sprzedaż/ marketing) w zagranicznych firmach działających w Polsce, 5 lat praktyki zawodowej w USA (szkolenia, psychologia stosowana - terapia, reklama), 13 lat doświadczenia w tworzeniu i prowadzeniu autorskich programów szkoleniowych w zakresie efektywności osobistej, zespołowej i organizacyjnej  oraz konsultingu (rekrutacja personelu, HR management, zarządzanie sprzedażą, systemy motywacyjne) i coachingu (executive/ business/ life). Unikalny, wysoce interaktywny styl pracy z Uczestnikami, doskonałe rozumienie specyfiki potrzeb Klienta i precyzyjne dostosowanie do nich programów. Dodatkowo - inspirowanie do przekraczania własnych ograniczeń z domieszką poczucia humoru, prowokacji i wskazywania na ważność kreatywności w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań i efektywności własnej.

Prywatnie zorientowany na maniakalne wspinanie się po wszelkiego rodzaju górach, ze szczególnym uwzględnieniem tych o charakterze skalistym. Pasjonat fotografii plenerowej i portretowej którego jedną z ambicji jest przygotowanie pełnej płytowej historii rocka progresywnego poczynając od wczesnych eksperymentów muzycznych Roberta Frippa w  King Crimson poprzez prog-legendy – ELP, Pink Floyd, Yes i Genesis a kończąc na ostatnich dokonaniach Airbag, Anathema, Porcupine Tree, Dream Theatre, Pendragon i wielu im  podobnych. Stawiający na aktywność fizyczną rowerzysta, siatkarz, pływak i tenisista stołowy.

Programowo walczący w codziennej pracy z frazami: „Niemożliwe”/ „Nierealne” i „To się nie może udać”.

LISTA KLIENTÓW ZAWIERA M.IN.:

    ABB
    PGNiG
    NBP
    Telekomunikacja Polska S.A (Orange Polska)
    Zarząd Lasów Państwowych
    Zakład Ubezpieczeń Społecznych
    Wojewódzki Urząd Pracy
    Nordea Bank Polska S.A.
    Kinnarps Polska
    Poczta Polska
    Philip Morris Poland
    Interia.pl
    Siemens
    Tyco Poland
    Huta Zawiercie

 



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane