Szkolenie Delegowanie zadań oraz radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole produkcyjnym (szkolenie online)
szkolenie otwarte/zamknięte
Zdecydowanie największym wyzwaniem większości liderów jest delegowanie i rozliczanie z wykonanych zadań. Zwłaszcza mniej doświadczeni liderzy mogą mieć trudności w wyznaczaniu zadań, szczególnie jeżeli mają to rozbić w stosunku do byłych kolegów z zespołu.
Chcesz rozwijać swoje kompetencje i umiejętności liderskie?
Bądź liderem, który przewodzi zespołowi, jednoczy go, motywuje i inspiruje.
Delegowanie zadań oraz radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole produkcyjnym, jako kluczowe umiejętności lidera (16 h)
Brak umiejętności odpowiedniego delegowania może powodować napięcia w zespole i spadek jego efektywności. Może również prowadzić do dyskomfortu pracownika oraz lidera i w konsekwencji rotacje w zespole.
Konflikt w różnej postaci jest nieodzownym elementem pracy w zespole. Przyjąć może on wiele form i niekoniecznie musi być widoczny na pierwszy rzut oka. Rolą lidera jest rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, odkrywanie ich przyczyn i zapobieganie im, zanim staną się zagrożeniem dla ciągłości pracy. By jednak było to możliwe warto, aby liderzy uzmysłowili sobie własne podejście do sytuacji konfliktowych, a także upewnili się, w jaki sposób, swoją postawą, często nieświadomie, wpływają na innych. Tylko znając swoją rolę w konflikcie będą mogli oni zająć wobec niego odpowiednie stanowisko.
Główne cele szkolenia:
- uświadomienie ról, z których liderzy komunikują się z podwładnymi oraz ich potencjalny wpływ na wybuch lub rozwój sytuacji konfliktowych.
- identyfikacja swojego stylu podejścia do konfliktu oraz zdobycie umiejętności jak przyjmować właściwy styl w zależności od przyczyny sytuacji konfliktowej.
- trening konkretnych technik, słów i zwrotów, wykorzystywanych do przekazywania trudnych informacji bez ryzyka eskalacji napięcia.
Główne cele warsztatu:
- Odkrycie prawdziwego znaczenie delegowania.
- Rozpoznanie pozytywnych i negatywnych stron delegowania zadań.
- Poprawa swojej umiejętności delegowania.
- Osiągnięcie korzyści płynących z upodmiotowienia pracowników w organizacji.
- Trening wyznaczania i rozliczania zadań
Program
Epidemia „niedelegowania”
- Dlaczego liderzy nie delegują?
- Zalety i wady delegowania.
- Czynniki wpływające na delegowanie.
- Identyfikacja korzyści z delegowania zadań dla obu stron.
Efektywne style delegowania
- Uproszczony model delegowania zadań, dostosowany do pracy w firmie produkcyjnej – poziomy delegowania w praktyce.
- Związek między delegowaniem, motywacją i wywieraniem wpływu.
Rozliczanie zadań
Wyznaczanie celów metodą RUMAK.
- Jak kontrolować “bez przejmowania władzy” – ćwiczenia.
- Skuteczna pozytywna i negatywna informacja zwrotna w delegowaniu zadań i ich kontroli – ćwiczenia.
Główne przyczyny konfliktów w zespole
Gry w jakie grają pracownicy – strategie przerywania gier.
- Analiza najpopularniejszych gier i manipulacji, jakie stosują pracownicy i metody ich przerywania.
Uważność managera/lidera wobec otoczenia i sytuacji grożących potencjalnym konfliktem. Rozpoznawanie przyczyn napięć w zespole.
- Definiowanie osobowych i przedmiotowych przyczyn konfliktu na podstawie narzędzia Koło Moore’a.
- Usuwanie sytuacji konfliktowych dzięki rozpoznaniu ich przyczyn.
- Trening uważności.
Świadomość managera/lidera w konflikcie
Różne rodzaje konfliktów i strategie radzenia sobie z nimi.
- Rola lidera w konflikcie - test Thomasa Klimana na style rozwiązywania konfliktów.
- Role jakie może przyjąć lider oraz jego postawa wobec konfliktu.
- Dobór postawy do sytuacji konfliktowej – codzienna praktyka.
- Kiedy zażegnać, a kiedy spowodować wybuch konfliktu. Konsekwencje każdej z sytuacji. Trening zachowań lidera na różnych etapach konfliktu.
SYLWETKA TRENERA
- Były manager produkcji w firmie automotive.
- Certyfikowany trener kompetencji komunikacyjnych, doświadczony w prowadzeniu szkoleń dla pracowników i managerów różnych szczebli firm produkcyjnych.
- Od 2005 roku pomaga managerom, zarówno w Polsce jak i we Włoszech, wprowadzać standardy zarządzania zespołami produkcyjnymi, szlifować ich kompetencje z zakresu budowania i rozwijania zespołów produkcyjnych.
- Wspiera brygadzistów i kierowników zmian w doskonaleniu organizacji produkcji, w zakresie zarządzania i motywowania podległych pracowników.
- Doświadczenie zawodowe budował w różnych branżach, współpracując z takimi firmami jak: Rizzi Group srl; Viva Food Sp. z o.o. Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl. (automotive),
Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Polontex SA, Farbiarnia Biliński Sp. J.; Harris Jet Service Sp. z o.o., MontiMac Srl, Effe Endustri Otomasyon AS; Canlar Mekatronik; MAN, Unilever, Colgate, Lapp Kabel, Ceramika Tubądzin, Logoplaste, Pratt & Whitney i wielu innych.
- Od ponad 10 lat wprowadza na polski rynek firmy z branż technicznych z Włoch, Chin i Turcji. Właśnie dzięki tym codziennym relacjom zdaje sobie sprawę jak ważne jest zrozumienie i jasność komunikacji na każdym szczeblu.
- Jako tłumacz języka włoskiego oraz doświadczony negocjator, przez lata uczestniczył w rozmowach handlowych, oraz interakcjach prowadzonych pomiędzy współpracownikami i partnerami z Europy i Azji. Szczególnie kontakt z bardzo różnym od naszego, kręgiem kultury azjatyckiej uświadomił mu, jak ważne są z pozoru nieistotne i drobne elementy komunikacyjne i jak łatwo, przez nieznaczne nieporozumienie, gruntownie zmienić znaczenie komunikatu.
Jako trener specjalizuje się w szkoleniach o tematyce: zarządzanie zespołami produkcyjnymi, sprzedaż, wywieranie wpływu w negocjacjach. Realizuje szkolenia po polsku, włosku i angielsku.
SZKOLENIA Z TEGO ZAKRESU REALIZOWAŁ M. IN. dla CERAMIKI Tubądzin, MAN, Fakro, Schneider Electric, Wawel, Emitel, Electrolux, Novatex, Plast Met, Mostostal Pomorze, Plastwil Ujście, Algontec Polska, Southco Poland.
Współpracuje między innymi z: Unilever, Viessmann, Siemens, Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl., Cummins, Pratt and Whittney, Trend Glass, Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Farbiarnia Biliński Sp. J., Harris Jet Service Sp. z o.o. (do 2008 r. centralny Service AGD dla marek Candy, Hoover, DeLonghi), MontiMac Srl, Pilotelli srl, Rizzi Group, Fakro, Elektrolux, Wawel i liczne inne.
Prywatnie lubi sprawdzać, „co jest za rogiem”, z czego biorą się całkiem długie wyprawy. Podczas heavy metalowych koncertów zazwyczaj jest pod sceną. Kiedyś kierowca wyścigowy na ¼ mili, dziś odpoczywa za kierownicą już znacznie wolniejszego samochodu.
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA ONLINE
- realizacja szkolenia w formie zdalnej przy użyciu aplikacji ZOOM lub MS TEAMS,
- proces szkolenia,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.