• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Delegowanie zadań oraz radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole produkcyjnym

szkolenie otwarte/zamknięte

Zdecydowanie największym wyzwaniem większości liderów jest delegowanie i rozliczanie z wykonanych zadań. Zwłaszcza mniej doświadczeni liderzy mogą mieć trudności w wyznaczaniu zadań, szczególnie jeżeli mają to rozbić w stosunku do byłych kolegów z zespołu.

Chcesz rozwijać swoje kompetencje i umiejętności liderskie?

Bądź liderem, który przewodzi zespołowi, jednoczy go, motywuje i inspiruje.

Delegowanie zadań oraz radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole produkcyjnym, jako kluczowe umiejętności lidera (16 h) 

Brak umiejętności odpowiedniego delegowania może powodować napięcia w zespole i spadek jego efektywności. Może również prowadzić do dyskomfortu pracownika oraz lidera i w konsekwencji rotacje w zespole. 

Konflikt w różnej postaci jest nieodzownym elementem pracy w zespole. Przyjąć może on wiele form i niekoniecznie musi być widoczny na pierwszy rzut oka. Rolą lidera jest rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, odkrywanie ich przyczyn i zapobieganie im, zanim staną się zagrożeniem dla ciągłości pracy. By jednak było to możliwe warto, aby liderzy uzmysłowili sobie własne podejście do sytuacji konfliktowych, a także upewnili się, w jaki sposób, swoją postawą, często nieświadomie, wpływają na innych. Tylko znając swoją rolę w konflikcie będą mogli oni zająć wobec niego odpowiednie stanowisko. 

Główne cele szkolenia:

  • uświadomienie ról, z których liderzy komunikują się z podwładnymi oraz ich potencjalny wpływ na wybuch lub rozwój sytuacji konfliktowych. 
  • identyfikacja swojego stylu podejścia do konfliktu oraz zdobycie umiejętności jak przyjmować właściwy styl w zależności od przyczyny sytuacji konfliktowej.
  • trening konkretnych technik, słów i zwrotów, wykorzystywanych do przekazywania trudnych informacji bez ryzyka eskalacji napięcia.

Główne cele warsztatu:

  • Odkrycie prawdziwego znaczenie delegowania.
  • Rozpoznanie pozytywnych i negatywnych stron delegowania zadań.
  • Poprawa swojej umiejętności delegowania.
  • Osiągnięcie korzyści płynących z upodmiotowienia pracowników w organizacji.
  • Trening wyznaczania i rozliczania zadań

Program 

Epidemia „niedelegowania”

  • Dlaczego liderzy nie delegują?
  • Zalety i wady delegowania.
  • Czynniki wpływające na delegowanie.
  • Identyfikacja korzyści z delegowania zadań dla obu stron.

Efektywne style delegowania

  • Uproszczony model delegowania zadań, dostosowany do pracy w firmie produkcyjnej – poziomy delegowania w praktyce.
  • Związek między delegowaniem, motywacją i wywieraniem wpływu.

Rozliczanie zadań

Wyznaczanie celów metodą RUMAK.

  • Jak kontrolować “bez przejmowania władzy” – ćwiczenia. 
  • Skuteczna pozytywna i negatywna informacja zwrotna w delegowaniu zadań i ich kontroli – ćwiczenia.

Główne przyczyny konfliktów w zespole

Gry w jakie grają pracownicy – strategie przerywania gier.

  • Analiza najpopularniejszych gier i manipulacji, jakie stosują pracownicy i metody ich przerywania.

Uważność managera/lidera wobec otoczenia i sytuacji grożących potencjalnym konfliktem. Rozpoznawanie przyczyn napięć w zespole.

  • Definiowanie osobowych i przedmiotowych przyczyn konfliktu na podstawie narzędzia Koło Moore’a.
  • Usuwanie sytuacji konfliktowych dzięki rozpoznaniu ich przyczyn.
  • Trening uważności.

Świadomość managera/lidera w konflikcie

Różne rodzaje konfliktów i strategie radzenia sobie z nimi.

  • Rola lidera w konflikcie - test Thomasa Klimana na style rozwiązywania konfliktów.
  • Role jakie może przyjąć lider oraz jego postawa wobec konfliktu.
  • Dobór postawy do sytuacji konfliktowej – codzienna praktyka.
  • Kiedy zażegnać, a kiedy spowodować wybuch konfliktu. Konsekwencje każdej z sytuacji. Trening zachowań lidera na różnych etapach konfliktu.


Zapraszamy do wzięcia udziału w "Akademii lidera na linii produkcyjnej" lub wyboru udziału w wybranej sesji

Sesja I:  Budowanie autorytetu i komunikacja na linii lider - pracownik (16 h)

Sesja II: Delegowanie zadań oraz radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole produkcyjnym, jako kluczowe umiejętności lidera (16 h)

Sesja III: Trudne rozmowy z pracownikami (8 h)

SESJA   Miejsce Terminy Koszt netto/os Koszt netto/os
 I Częstochowa

10-11.09.24 1790* 4290**
II 08-09.10.24 1790*
III 05.11.24 1190*

*koszt udziału w jednej wybranej sesji

** koszt udziału w akademii tj. w trzech sesjach, uwzględniający 10% rabat

SYLWETKA TRENERA

- Były manager produkcji w firmie automotive.
- Certyfikowany trener kompetencji komunikacyjnych, doświadczony w prowadzeniu szkoleń dla pracowników i managerów różnych szczebli firm produkcyjnych.
- Od 2005 roku pomaga managerom, zarówno w Polsce jak i we Włoszech, wprowadzać standardy zarządzania zespołami produkcyjnymi, szlifować ich kompetencje z zakresu budowania i rozwijania zespołów produkcyjnych.
- Wspiera brygadzistów i kierowników zmian w doskonaleniu organizacji produkcji, w zakresie zarządzania i motywowania podległych pracowników.
- Doświadczenie zawodowe budował w różnych branżach, współpracując z takimi firmami jak: Rizzi Group srl; Viva Food Sp. z o.o. Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl. (automotive),
Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Polontex SA, Farbiarnia Biliński Sp. J.; Harris Jet Service Sp. z o.o., MontiMac Srl, Effe Endustri Otomasyon AS; Canlar Mekatronik; MAN, Unilever, Colgate, Lapp Kabel, Ceramika Tubądzin, Logoplaste, Pratt & Whitney i wielu innych.
- Od ponad 10 lat wprowadza na polski rynek firmy z branż technicznych z Włoch, Chin i Turcji. Właśnie dzięki tym codziennym relacjom zdaje sobie sprawę jak ważne jest zrozumienie i jasność komunikacji na każdym szczeblu.
- Jako tłumacz języka włoskiego oraz doświadczony negocjator, przez lata uczestniczył w rozmowach handlowych, oraz interakcjach prowadzonych pomiędzy współpracownikami i partnerami z Europy i Azji. Szczególnie kontakt z bardzo różnym od naszego, kręgiem kultury azjatyckiej uświadomił mu, jak ważne są z pozoru nieistotne i drobne elementy komunikacyjne i jak łatwo, przez nieznaczne nieporozumienie, gruntownie zmienić znaczenie komunikatu.
Jako trener specjalizuje się w szkoleniach o tematyce: zarządzanie zespołami produkcyjnymi, sprzedaż, wywieranie wpływu w negocjacjach. Realizuje szkolenia po polsku, włosku i angielsku.

SZKOLENIA Z TEGO ZAKRESU REALIZOWAŁ M. IN. dla CERAMIKI Tubądzin, MAN, Fakro, Schneider Electric, Wawel, Emitel, Electrolux, Novatex, Plast Met, Mostostal Pomorze, Plastwil Ujście, Algontec Polska, Southco Poland.

Współpracuje między innymi z: Unilever, Viessmann, Siemens, Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl., Cummins, Pratt and Whittney, Trend Glass, Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Farbiarnia Biliński Sp. J., Harris Jet Service Sp. z o.o. (do 2008 r. centralny Service AGD dla marek Candy, Hoover, DeLonghi), MontiMac Srl, Pilotelli srl, Rizzi Group, Fakro, Elektrolux, Wawel i liczne inne.

Prywatnie lubi sprawdzać, „co jest za rogiem”, z czego biorą się całkiem długie wyprawy. Podczas heavy metalowych koncertów zazwyczaj jest pod sceną. Kiedyś kierowca wyścigowy na ¼ mili, dziś odpoczywa za kierownicą już znacznie wolniejszego samochodu.



Wybierz termin szkolenia

cena 1 790,00 zł netto/os

Ilość osób
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO

  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?

Szkolenia powiązane