• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Budowanie autorytetu i komunikacja na linii lider - pracownik

szkolenie otwarte/zamknięte

Rola lidera w firmie produkcyjnej wymaga zestawu cech i umiejętności oraz właściwej postawy wobec pracowników. To wyjątkowa pozycja ponieważ jest on najbliżej swojego zespołu i ma na niego największy wpływ, nawet jeżeli nie zawsze zdaje sobie z tego sprawę. 

Chcesz rozwijać swoje kompetencje i umiejętności liderskie?

Bądź liderem, który przewodzi zespołowi, jednoczy go, motywuje i inspiruje.

Grupa docelowa: liderzy, brygadziści i mistrzowie produkcji, kierownicy i dyrektorzy produkcji. 

Budowanie autorytetu i komunikacja na linii lider - pracownik (16 h)

Najważniejszą rolą każdego lidera jest takie stworzenie pracownikowi warunków, aby mógł on w pełni bezpiecznie wykonywać swoje zadania oraz rozwijać się na stanowisku pracy. Tylko w ten sposób pracownik będzie mógł wykorzystać swoje możliwości, zwiększając skuteczność całego zespołu z korzyścią dla siebie i firmy.

Bez komunikacji nie ma zarządzania. Wszyscy potrafią mówić, warto jednak również wiedzieć co, jak i kiedy powiedzieć. Jednym słowem lub gestem można pracownika urazić lub sobie zjednać. To oznacza, iż jednym słowem lub gestem można zespół wzmocnić lub osłabić. 

Główny cel warsztatu:

  • Poszerzenie i uporządkowanie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności z zakresu skutecznego kierowania zespołem produkcyjnym.
  • Pokazanie mechanizmów skutecznej komunikacji w zespole produkcyjnym.
  • Usunięcie błędów komunikacyjnych na linii lider – pracownik oraz pracownik – pracownik.
  • Trening udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej.
  • Praktyka zasad wywierania wpływu, by przekonać pracownika do zadań, których wykonać nie chce.
  • Eliminacja z komunikacji słów manipulacyjnych i powodujących rozdrażnienie pracownika 
  • i zastąpienie ich komunikatami motywującymi.
  • Dobór komunikatów do podświadomych wzorców odbioru przekazu przez pracownika – ćwiczenie komunikacji perswazyjnej.

Program szkolenia:

Budowanie autorytetu lidera w oczach pracowników.

  • Kiedyś kolega, teraz lider – zagrożenia i pułapki nowego szefa i jak sobie z nimi radzić – trening techniki tworzenia i ogłaszania zasad współpracy lidera z zespołem. 
  • Kierowanie zespołem tworzonym przez dawnych kolegów. 

Postawa re i proaktywna lidera i jej wpływ na zespół.

Techniki zdobywania i podtrzymywania zaufania pomiędzy liderem a zespołem – trening poznanych technik w symulacjach. 

Efektywność własnego stylu kierowania względem poszczególnych pracowników

  • Rozwój umiejętności dopasowywania stylu kierowania do potrzeb sytuacji i poziomu kompetencji podwładnych – praktyczne zastosowanie różnych stylów kierowania. 
  • Rozwijanie postawy odpowiedzialności za wpływ własnego zachowania kierowniczego na pracowników. 
  • Rozwijanie postawy odpowiedzialności za swoje zadania.
  • Rozwijanie postawy ukierunkowanej na motywowanie i rozwijanie podwładnych poprzez stosowanie właściwego podejścia.
  • Budowanie autorytetu u pracowników pokoleń X, Millennium i Z.
  • Techniki radzenia sobie z podważaniem pozycji lidera – symulacje, podczas których uczestnicy ćwiczą poznane techniki.

Komunikacja w zespole jako „must be” szacunku w grupie

  • Pionowe i poziome kierowanie przepływem informacji w zespole.
  • Narzędzia efektywnej komunikacji w rękach lidera z uwzględnieniem różnic pokoleniowych – trening komunikatów, dostosowanych do wieku odbiorcy.
  • Komunikat asertywny zamiast oceny i krytyki.
  • Pozytywna i negatywna informacja zwrotna – modele FUKO, UFO, feedbackowy model mentorski i gitarowy
  • Komunikacja z pracownikami pokoleń X, Y, Z.
  • Mechanizm projekcji w kontakcie z pracownikiem.

Pozytywne wpływanie na zachowanie współpracowników

  • Reguły wywierania wpływu.
  • Język perswazji w rozmowie z podwładnym / współpracownikiem.
  • Komunikacyjne dopasowanie do pracownika – trening dopasowania komunikacyjnego. 
  • Mowa ciała w kontakcie z podwładnymi – jak wykorzystać na co dzień.
  • Właściwy dobór słów i gestów wobec członków podległego zespołu.

Zapraszamy do wzięcia udziału w "Akademii lidera na linii produkcyjnej" lub wyboru udziału w wybranej sesji

Sesja I:  Budowanie autorytetu i komunikacja na linii lider - pracownik (16 h)

Sesja II: Delegowanie zadań oraz radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi w zespole produkcyjnym, jako kluczowe umiejętności lidera (16 h)

Sesja III:Trudne rozmowy z pracownikami (8 h)

SESJA   Miejsce Terminy Koszt netto/os Koszt netto/os
 I Częstochowa

21-22.03.24 1790* 4290**
II 9-10.05.24 1790*
III 4.06.24 1190*

*koszt udziału w jednej wybranej sesji

**koszt udziału w akademii tj. w trzech sesjach, uwzględniający 10% rabat

SYLWETKA TRENERA

- Były manager produkcji w firmie automotive.
- Certyfikowany trener kompetencji komunikacyjnych, doświadczony w prowadzeniu szkoleń dla pracowników i managerów różnych szczebli firm produkcyjnych.
- Od 2005 roku pomaga managerom, zarówno w Polsce jak i we Włoszech, wprowadzać standardy zarządzania zespołami produkcyjnymi, szlifować ich kompetencje z zakresu budowania i rozwijania zespołów produkcyjnych.
- Wspiera brygadzistów i kierowników zmian w doskonaleniu organizacji produkcji, w zakresie zarządzania i motywowania podległych pracowników.
- Doświadczenie zawodowe budował w różnych branżach, współpracując z takimi firmami jak: Rizzi Group srl; Viva Food Sp. z o.o. Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl. (automotive),
Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Polontex SA, Farbiarnia Biliński Sp. J.; Harris Jet Service Sp. z o.o., MontiMac Srl, Effe Endustri Otomasyon AS; Canlar Mekatronik; MAN, Unilever, Colgate, Lapp Kabel, Ceramika Tubądzin, Logoplaste, Pratt & Whitney i wielu innych.
- Od ponad 10 lat wprowadza na polski rynek firmy z branż technicznych z Włoch, Chin i Turcji. Właśnie dzięki tym codziennym relacjom zdaje sobie sprawę jak ważne jest zrozumienie i jasność komunikacji na każdym szczeblu.
- Jako tłumacz języka włoskiego oraz doświadczony negocjator, przez lata uczestniczył w rozmowach handlowych, oraz interakcjach prowadzonych pomiędzy współpracownikami i partnerami z Europy i Azji. Szczególnie kontakt z bardzo różnym od naszego, kręgiem kultury azjatyckiej uświadomił mu, jak ważne są z pozoru nieistotne i drobne elementy komunikacyjne i jak łatwo, przez nieznaczne nieporozumienie, gruntownie zmienić znaczenie komunikatu.
Jako trener specjalizuje się w szkoleniach o tematyce: zarządzanie zespołami produkcyjnymi, sprzedaż, wywieranie wpływu w negocjacjach. Realizuje szkolenia po polsku, włosku i angielsku.

SZKOLENIA Z TEGO ZAKRESU REALIZOWAŁ M. IN. dla CERAMIKI Tubądzin, MAN, Fakro, Schneider Electric, Wawel, Emitel, Electrolux, Novatex, Plast Met, Mostostal Pomorze, Plastwil Ujście, Algontec Polska, Southco Poland.

Współpracuje między innymi z: Unilever, Viessmann, Siemens, Green Steel Poland Sp. z o.o., Green Steel Solana srl., Cummins, Pratt and Whittney, Trend Glass, Zakłady Tekstylno Konfekcyjne Teofilów SA, Farbiarnia Biliński Sp. J., Harris Jet Service Sp. z o.o. (do 2008 r. centralny Service AGD dla marek Candy, Hoover, DeLonghi), MontiMac Srl, Pilotelli srl, Rizzi Group, Fakro, Elektrolux, Wawel i liczne inne.

Prywatnie lubi sprawdzać, „co jest za rogiem”, z czego biorą się całkiem długie wyprawy. Podczas heavy metalowych koncertów zazwyczaj jest pod sceną. Kiedyś kierowca wyścigowy na ¼ mili, dziś odpoczywa za kierownicą już znacznie wolniejszego samochodu.



Wybierz termin szkolenia

cena 1 790,00 zł netto/os

Ilość osób
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO

  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?

Szkolenia powiązane