• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Profesjonalna obsługa klienta

szkolenie zamknięte

Celem szkolenia jest kształtowanie umiejętności w zakresie obsługi klienta ze szczególnym uwzględnieniem komunikowania się i rozwiązywania sytuacji trudnych.

PROGRAM SZKOLENIA: Profesjonalna obsługa klienta

Sukces w pierwszym kontakcie z Klientem

Techniki wywierania pozytywnego wrażenia:

  • efekt pierwszego wrażenia – jak sprawić, by pierwsze sekundy kontaktu zjednały nam Klienta;
  • dopasowanie wielopoziomowe – mowa ciała, dostrajanie się do rozmówcy i odzwierciedlanie

Savoir-vivre w kontakcie z Klientem:

  • Wygląd zewnętrzny.
  • Sposoby zwracania się do Klienta.
  • Złote zasady dobrego zachowania – IMPACT (integrity – prawość, manners – maniery, personality – osobowość, appearance – powierzchowność, consideration - wzgląd na innych, tact – takt).
  • O czym rozmawiać z Klientem?

Proces sprzedaży z uwzględnieniem typów Klienta

  • Jak rozpocząć i poprowadzić rozmowę z Klientem?
  • Pięć etapów procesu sprzedaży:
  • Przyciągnięcie uwagi.
  • Wzbudzenie zainteresowania Klienta, czyli rozpoznanie jego potrzeb.
  • Prezentacja produktu językiem korzyści.
  • Wywołanie chęci zakupu - techniki wywierania wpływu.
  • Doprowadzenie do decyzji o zakupie.
  • Określenie i charakterystyka typów Klientów.
  • Dostosowanie strategii do rozmówcy.
  • Typologia Klientów pod kątem ich zachowań i sposobu podejmowania decyzji.

Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi:

  • Sposoby radzenia sobie z niepożądanymi reakcjami Klienta.
  • Radzenie sobie w sytuacji konfliktowej – panowanie nad emocjami i rozładowywanie napięcia u klienta.
  • Radzenie sobie w sytuacji reklamowania zakupionego produktu z uwzględnieniem typu klienta.

Satysfakcjonujące zamykanie kontaktu z Klientem:

  • Umiejętne domykanie sprzedaży i zachęcanie Klienta do udziału w programach lojalnościowych.
  • Nadzór nad Klientem oczekującym na realizację zamówienia.
  • Wzmacnianie satysfakcji Klienta - upewnianie klienta co do słuszności zakupu.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI  (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane