Szkolenie Profesjonalna obsługa klienta
szkolenie zamknięte
Celem szkolenia jest kształtowanie umiejętności w zakresie obsługi klienta ze szczególnym uwzględnieniem komunikowania się i rozwiązywania sytuacji trudnych.
PROGRAM SZKOLENIA: Profesjonalna obsługa klienta
Sukces w pierwszym kontakcie z Klientem
Techniki wywierania pozytywnego wrażenia:
- efekt pierwszego wrażenia – jak sprawić, by pierwsze sekundy kontaktu zjednały nam Klienta;
- dopasowanie wielopoziomowe – mowa ciała, dostrajanie się do rozmówcy i odzwierciedlanie
Savoir-vivre w kontakcie z Klientem:
- Wygląd zewnętrzny.
- Sposoby zwracania się do Klienta.
- Złote zasady dobrego zachowania – IMPACT (integrity – prawość, manners – maniery, personality – osobowość, appearance – powierzchowność, consideration - wzgląd na innych, tact – takt).
- O czym rozmawiać z Klientem?
Proces sprzedaży z uwzględnieniem typów Klienta
- Jak rozpocząć i poprowadzić rozmowę z Klientem?
- Pięć etapów procesu sprzedaży:
- Przyciągnięcie uwagi.
- Wzbudzenie zainteresowania Klienta, czyli rozpoznanie jego potrzeb.
- Prezentacja produktu językiem korzyści.
- Wywołanie chęci zakupu - techniki wywierania wpływu.
- Doprowadzenie do decyzji o zakupie.
- Określenie i charakterystyka typów Klientów.
- Dostosowanie strategii do rozmówcy.
- Typologia Klientów pod kątem ich zachowań i sposobu podejmowania decyzji.
Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi:
- Sposoby radzenia sobie z niepożądanymi reakcjami Klienta.
- Radzenie sobie w sytuacji konfliktowej – panowanie nad emocjami i rozładowywanie napięcia u klienta.
- Radzenie sobie w sytuacji reklamowania zakupionego produktu z uwzględnieniem typu klienta.
Satysfakcjonujące zamykanie kontaktu z Klientem:
- Umiejętne domykanie sprzedaży i zachęcanie Klienta do udziału w programach lojalnościowych.
- Nadzór nad Klientem oczekującym na realizację zamówienia.
- Wzmacnianie satysfakcji Klienta - upewnianie klienta co do słuszności zakupu.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 DNI (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)