Szkolenie JAPOŃSKA KULTURA BIZNESU - również w trudnych sytuacjach reklamacyjnych
szkolenie zamkniętepoznaj zasady obowiązujące w japońskich i chińskich firmachpoznaj etykiety i kultury biznesu, z uwzględnieniem zasad prowadzenia negocjacji handlowych z Japończykami i Chińczykami
Szkolenie realizowane w formule zamkniętej/ dedykowane.
Czas trwania szkolenia: 1 dzień - 8h szkoleniowych
Głównym celem szkolenia JAPOŃSKA KULTURA BIZNESU jest zrozumienie różnic kulturowych pomiędzy Polską a Japonią i Chinami w środowisku pracy, biznesie a w szczególności:
Czas trwania szkolenia: 1 dzień - 8h szkoleniowych
Kontakty z Japończykami i Chińczykami nie należą do najłatwiejszych i mogą rodzić wiele nieporozumień. Aby prowadzić biznes w Kraju Kwitnącej Wiśni i za Wielkim Murem potrzebna jest świadomość, otwartość dla różnic kulturowych, które nie muszą stanowić bariery
w kontaktach z przełożonymi, współpracownikami, dostawcami czy partnerami biznesowymi.
w kontaktach z przełożonymi, współpracownikami, dostawcami czy partnerami biznesowymi.
Głównym celem szkolenia JAPOŃSKA KULTURA BIZNESU jest zrozumienie różnic kulturowych pomiędzy Polską a Japonią i Chinami w środowisku pracy, biznesie a w szczególności:
- poznanie zasad obowiązujących w japońskich i chińskich firmach
- poznanie etykiety i kultury biznesu, z uwzględnieniem zasad prowadzenia negocjacji handlowych z Japończykami i Chińczykami
- poszukiwanie sposobów usprawnienia komunikacji i współpracy z japońskimi / chińskimi partnerami / zwierzchnikami
- poznanie japońskich technik obsługi klienta oraz kultury ciągłego doskonalenia (Japonia)
Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję zgłębić wiedzę na temat:
- współczesnej japońskiej i chińskiej gospodarki i barier wejścia na rynek lokalny
- zasad funkcjonowania przedsiębiorstw japońskich /chińskich
- japońskiej / chińskiej etykiety i kultury biznesu
- najważniejszych różnic kulturowych między Polską a Japonią i Chinami
- skutecznego prowadzenia negocjacji z Japończykami i Chińczykami
- efektywnego budowania relacji długoterminowych z kontrahentami japońskimi / chińskimi
- rozwiną umiejętność komunikacji międzykulturowej z uwzględnieniem norm zachowań i wartości istotnych w kulturze japońskiej / chińskiej
PROGRAM SZKOLENIA JAPOŃSKA KULTURA BIZNESU
Myślenie globalne w oparciu o lokalne wartości
- Mapa kultur Erin Meyer – narzędzie łatwiejszego zrozumienia innych kultur
- Biznesowa kultura Polski i Japonii, rozpatrywana na 8 poziomach
Jak budować długotrwałe relacje we współpracy z klientem japońskim?
- Jak analizować zagadnienia i wydarzenia z wielu różnych perspektyw?
- Różnice kulturowe a komunikacja w procesie obsługi klienta i reklamacji
- Organizacja pracy, przebieg procesów i procedury w firmach klientów z Japonii
- Na co japoński klient zwraca uwagę przy współpracy?
- Ocena reprezentanta firmy jako podstawa do oceny firmy
- Jak zaprezentować się, aby zostać ocenionym jako lojalny i odpowiedzialny partner?
- Czego nie wolno robić i mówić podczas spotkania? Co tworzy negatywną aurę?
Prowadzenie spotkania biznesowego w Polsce i Japonii – wzorce i dobre praktyki
Gdy klient prowadzi spotkanie… Gdy Ty prowadzisz…. POMOCNE SCENARIUSZE
- Rozpoczęcie spotkania
- Powitanie
- Autoprezentacja
- Sposoby motywującego przekazania celu spotkania
- Ustalenie przebiegu spotkania
- Kierowanie przebiegiem rozmowy
- Zbieranie informacji od klienta
- Prezentacja firmy/ oferty/ produktu/ usług
- Zachęcanie do współpracy/ do swoich rozwiązań
- Odpowiadanie na pytania i prowadzenie dyskusji
- Techniki ustalania wspólnego stanowiska
- Zakończenie spotkania
- Podsumowanie ustaleń
- Pożegnanie
Codzienna komunikacja z klientem japońskim
- Sposoby przekonywania do własnych racji
- Jak rozmawiać o warunkach współpracy i pieniądzach?
- Techniki reagowania na obiekcje klienta
Trudne sytuacje w prezentacji i techniki zaradcze
- Jak odmawiać?
- Inne – konkretne case’y uczestników szkolenia zebrane podczas audytu i w trakcie szkolenia
Znaczenie i rola etykiety biznesowej w różnych kulturach
- Etykieta w biznesie – Japonia (powitanie, przedstawianie się, tytułowanie, sztuka konwersowania, kontakt wzrokowy, mowa ciała)
- Zasady etykiety w korespondencji
- Wizerunek biznesmena i profesjonalisty. Jak prezentować siebie i swoją firmę?
- Prowadzenie rozmów telefonicznych
- Wskazówki, jak uniknąć gaf komunikacyjnych.