Szkolenie Japońska kultura biznesu - również w trudnych sytuacjach reklamacyjnych
szkolenie zamknięte
Poznaj zasady obowiązujące w japońskich i chińskich firmach poznaj etykiety i kultury biznesu, z uwzględnieniem zasad prowadzenia negocjacji handlowych z Japończykami i Chińczykami.
Szkolenie realizowane w formule zamkniętej/ dedykowane.
Głównym celem szkolenia jest zrozumienie różnic kulturowych pomiędzy Polską a Japonią i Chinami w środowisku pracy, biznesie a w szczególności:
Kontakty z Japończykami i Chińczykami nie należą do najłatwiejszych i mogą rodzić wiele nieporozumień. Aby prowadzić biznes w Kraju Kwitnącej Wiśni i za Wielkim Murem potrzebna jest świadomość, otwartość dla różnic kulturowych, które nie muszą stanowić bariery
w kontaktach z przełożonymi, współpracownikami, dostawcami czy partnerami biznesowymi.
w kontaktach z przełożonymi, współpracownikami, dostawcami czy partnerami biznesowymi.
Głównym celem szkolenia jest zrozumienie różnic kulturowych pomiędzy Polską a Japonią i Chinami w środowisku pracy, biznesie a w szczególności:
- poznanie zasad obowiązujących w japońskich i chińskich firmach;
- poznanie etykiety i kultury biznesu, z uwzględnieniem zasad prowadzenia negocjacji handlowych z Japończykami i Chińczykami;
- poszukiwanie sposobów usprawnienia komunikacji i współpracy z japońskimi / chińskimi partnerami / zwierzchnikami;
- poznanie japońskich technik obsługi klienta oraz kultury ciągłego doskonalenia (Japonia).
Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję zgłębić wiedzę na temat:
- współczesnej japońskiej i chińskiej gospodarki i barier wejścia na rynek lokalny;
- zasad funkcjonowania przedsiębiorstw japońskich /chińskich;
- japońskiej / chińskiej etykiety i kultury biznesu;
- najważniejszych różnic kulturowych między Polską a Japonią i Chinami;
- skutecznego prowadzenia negocjacji z Japończykami i Chińczykami;
- efektywnego budowania relacji długoterminowych z kontrahentami japońskimi/chińskimi;
- rozwiną umiejętność komunikacji międzykulturowej z uwzględnieniem norm zachowań i wartości istotnych w kulturze japońskiej / chińskiej.
PROGRAM SZKOLENIA: JAPOŃSKA KULTURA BIZNESU
Myślenie globalne w oparciu o lokalne wartości
- Mapa kultur Erin Meyer – narzędzie łatwiejszego zrozumienia innych kultur.
- Biznesowa kultura Polski i Japonii, rozpatrywana na 8 poziomach.
Jak budować długotrwałe relacje we współpracy z klientem japońskim?
- Jak analizować zagadnienia i wydarzenia z wielu różnych perspektyw?
- Różnice kulturowe a komunikacja w procesie obsługi klienta i reklamacji
- Organizacja pracy, przebieg procesów i procedury w firmach klientów z Japonii.
- Na co japoński klient zwraca uwagę przy współpracy?
- Ocena reprezentanta firmy jako podstawa do oceny firmy.
- Jak zaprezentować się, aby zostać ocenionym jako lojalny i odpowiedzialny partner?
- Czego nie wolno robić i mówić podczas spotkania? Co tworzy negatywną aurę?
Prowadzenie spotkania biznesowego w Polsce i Japonii – wzorce i dobre praktyki.
Gdy klient prowadzi spotkanie… Gdy Ty prowadzisz…. POMOCNE SCENARIUSZE:
- Rozpoczęcie spotkania.
- Powitanie.
- Autoprezentacja.
- Sposoby motywującego przekazania celu spotkania.
- Ustalenie przebiegu spotkania.
- Kierowanie przebiegiem rozmowy.
- Zbieranie informacji od klienta.
- Prezentacja firmy/ oferty/ produktu/ usług.
- Zachęcanie do współpracy/ do swoich rozwiązań.
- Odpowiadanie na pytania i prowadzenie dyskusji.
- Techniki ustalania wspólnego stanowiska.
- Zakończenie spotkania.
- Podsumowanie ustaleń.
- Pożegnanie.
Codzienna komunikacja z klientem japońskim:
- Sposoby przekonywania do własnych racji .
- Jak rozmawiać o warunkach współpracy i pieniądzach?
- Techniki reagowania na obiekcje klienta.
Trudne sytuacje w prezentacji i techniki zaradcze:
- Jak odmawiać?
- Inne – konkretne case’y uczestników szkolenia zebrane podczas audytu i w trakcie szkolenia.
Znaczenie i rola etykiety biznesowej w różnych kulturach:
- Etykieta w biznesie – Japonia (powitanie, przedstawianie się, tytułowanie, sztuka konwersowania, kontakt wzrokowy, mowa ciała)
- Zasady etykiety w korespondencji.
- Wizerunek biznesmena i profesjonalisty. Jak prezentować siebie i swoją firmę?
- Prowadzenie rozmów telefonicznych.
- Wskazówki, jak uniknąć gaf komunikacyjnych.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 1 dzień (8h szkoleniowych, 1h = 45 minut)