Szkolenie Zarządzanie różnorodnością-typy osobowości i różnice pokoleń w biznesie

szkolenie zamknięte

Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawansowanych technik i narzędzi świadomej komunikacji, nauczą się jakie są modele pokoleniowe pracowników.

ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIA - TYPY OSOBOWOŚCI I RÓŻNICE POKOLEŃ W BIZNESIE 

W trakcie tego szkolenia uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawansowanych technik i narzędzi świadomej komunikacji. Dowiedzą się jakie są style komunikacji i filtry percepcji, poznają własne preferencje, nauczą się rozpoznawać style komunikacji i filtry innych ludzi oraz jak z tej wiedzy korzystać w codzienności zawodowej, by zwiększyć swój wpływ na jakość i efektywność swoich działań w roli lidera. W drugiej części nauczymy się jakie są modele pokoleniowe pracowników, jak przepracowywać swoje opory względem różnych pokoleń i jak efektywnie zarządzać reprezentantami różnych generacji, by osiągać coraz lepsze wyniki w zarządzaniu różnymi pokoleniami.

DZIĘKI SZKOLENIU DOWIESZ SIĘ: 

  • jak tworzyć atmosferę zaufania w kontakcie z ludźmi innymi od ciebie,
  • jakie są typy osobowości w oparciu o najlepsze modele,
  • jak komunikować i docierać do ludzi, by twoje działania były skutecze,
  • jakie są typy pokoleniowe i jak z nimi budować efektywne relacje,

PRZEKROCZYSZ SIĘ:

  • dowiadując się jak uniknąć dotychczasowych błędów i jak osiągać ekologiczne cele komunikacji w biznesie i życiu osobistym,
  • weryfikując dotychczasowe przekonania i poznając świadome rozumienie procesów efektywnej komunikacji,
  • oduczając się ograniczających sposobów komunikacji,
  • nabywając zdolności skutecznego wpływania na swoich rozmówców.

STANIESZ SIĘ :

  • osobą mającą większy wpływ na to co mówi, dlaczego to mówi i w jakim celu,
  • osobą mającą świadomy wpływ na wzrost efektywności kontaktów ze swoimi współpracownikami, klientami, partnerami w biznesie,
  • osobą rozumiejącą i rozumianą.

PROGRAM SZKOLENIA: Zarządzanie różnorodnością-typy osobowości i różnice pokoleń w biznesie 

 

MODUŁ I: TYPY OSOBOWOŚCI I FILTRY PERCEPCJI:

1. Wprowadzenie do tematów szkolenia:

  • Typy osobowości i style komunikacji - uczestnicy poznają podstawowe terminy oraz modele podziału stylów komunikacji.

2. Model wg Logana:

  • Test Mindsonar – składowe, cele, korzyści

3. Poziomy wartości wg Gravesa:

  • Filtry percepcji – uzupełnienie stylów komunikacji w poznaniu człowieka,
  • Przełożenie wiedzy teoretycznej na realne wyzwania wynikające z sytuacji komunikacji i relacji z pracownikami.

4. Test - czteropolówka:

  • Opis stylów, ich zalet i kosztów,
  • Autodiagnoza uczestników i przeniesienie na codzienność,
  • Wzmocnienie umiejętności rozpoznawania i spotykania ludzi w różnych stylach i filtrach,
  • Uczestnicy poznają mechanizmy powodujące trudność we wzajemnym, zrozumieniu i efektywnym komunikowaniu się z pracownikami.

5. Komunikacja, która uwzględnia styl komunikacji:

  • Filtry percepcji – charakterystyka, rodzaje, zastosowanie,
  • Filtry percepcji – Od – Ku, Podobieństwa – Różnice, Autorytet, Wewnętrzny – Autorytet Zewnętrzny, ćwiczenia na poszczególne filtry, wady i zalety,
  • Umiejętność rozpoznawania typów komunikacyjnych i filtrów percepcji – ćwiczenie z wywiadami video,
  • Rozwijanie osobistej skuteczności w budowaniu relacji z innymi. Trening dopasowywaniu się do drugiej strony w aspektach komunikacji i budowania relacji. – ćwiczenia z pisania maili do różnych typów osobowościowych i filtrów percepcji,
  • Umiejętność dostrajania się i wzięcia odpowiedzialności za zbudowanie porozumienia. – scenki z rozpoznawaniem i synchronizacją do różnych typów osobowości i filtrów percepcji.

MODUŁ II: ZARZĄDZANIE MULTI-POKOLENIOWE

1. Podział na pokolenia i ich charakterystyka:

  • Baby boomers, X, Y i Z  - stereotypy i generalizacje,
  • Tworzenie Person – zobacz z kim masz do czynienia – ćwiczenie,
  • Typy pokoleń, a ich wartości, style komunikacji, potrzeby, stosunek do pracy, relacji, przełożonych.

2. Zalety zespołów wielopokoleniowych i jak wydobyć z nich potencjał:

  • Mocne strony poszczególnych pokoleń,
  • Podział zadań i kompetencji,
  •  Jak dostosować przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń,
  • Rozmowa mobilizująca, a percepcja różnych pokoleń (feedback feedforward) – ćwiczenie,
  • Zaufanie i autorytet w relacji z różnymi pokoleniami,
  • Obszary do rozwoju – relacje z sobą, relacje z ludźmi – podsumowanie.


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane