Szkolenie Zarządzanie różnorodnością-typy osobowości i różnice pokoleń w biznesie
szkolenie zamknięte
Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawansowanych technik i narzędzi świadomej komunikacji, nauczą się jakie są modele pokoleniowe pracowników.
ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIA - TYPY OSOBOWOŚCI I RÓŻNICE POKOLEŃ W BIZNESIE
W trakcie tego szkolenia uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawansowanych technik i narzędzi świadomej komunikacji. Dowiedzą się jakie są style komunikacji i filtry percepcji, poznają własne preferencje, nauczą się rozpoznawać style komunikacji i filtry innych ludzi oraz jak z tej wiedzy korzystać w codzienności zawodowej, by zwiększyć swój wpływ na jakość i efektywność swoich działań w roli lidera. W drugiej części nauczymy się jakie są modele pokoleniowe pracowników, jak przepracowywać swoje opory względem różnych pokoleń i jak efektywnie zarządzać reprezentantami różnych generacji, by osiągać coraz lepsze wyniki w zarządzaniu różnymi pokoleniami.
DZIĘKI SZKOLENIU DOWIESZ SIĘ:
- jak tworzyć atmosferę zaufania w kontakcie z ludźmi innymi od ciebie,
- jakie są typy osobowości w oparciu o najlepsze modele,
- jak komunikować i docierać do ludzi, by twoje działania były skutecze,
- jakie są typy pokoleniowe i jak z nimi budować efektywne relacje,
PRZEKROCZYSZ SIĘ:
- dowiadując się jak uniknąć dotychczasowych błędów i jak osiągać ekologiczne cele komunikacji w biznesie i życiu osobistym,
- weryfikując dotychczasowe przekonania i poznając świadome rozumienie procesów efektywnej komunikacji,
- oduczając się ograniczających sposobów komunikacji,
- nabywając zdolności skutecznego wpływania na swoich rozmówców.
STANIESZ SIĘ :
- osobą mającą większy wpływ na to co mówi, dlaczego to mówi i w jakim celu,
- osobą mającą świadomy wpływ na wzrost efektywności kontaktów ze swoimi współpracownikami, klientami, partnerami w biznesie,
- osobą rozumiejącą i rozumianą.
PROGRAM SZKOLENIA: Zarządzanie różnorodnością-typy osobowości i różnice pokoleń w biznesie
MODUŁ I: TYPY OSOBOWOŚCI I FILTRY PERCEPCJI:
1. Wprowadzenie do tematów szkolenia:
- Typy osobowości i style komunikacji - uczestnicy poznają podstawowe terminy oraz modele podziału stylów komunikacji.
2. Model wg Logana:
- Test Mindsonar – składowe, cele, korzyści
3. Poziomy wartości wg Gravesa:
- Filtry percepcji – uzupełnienie stylów komunikacji w poznaniu człowieka,
- Przełożenie wiedzy teoretycznej na realne wyzwania wynikające z sytuacji komunikacji i relacji z pracownikami.
4. Test - czteropolówka:
- Opis stylów, ich zalet i kosztów,
- Autodiagnoza uczestników i przeniesienie na codzienność,
- Wzmocnienie umiejętności rozpoznawania i spotykania ludzi w różnych stylach i filtrach,
- Uczestnicy poznają mechanizmy powodujące trudność we wzajemnym, zrozumieniu i efektywnym komunikowaniu się z pracownikami.
5. Komunikacja, która uwzględnia styl komunikacji:
- Filtry percepcji – charakterystyka, rodzaje, zastosowanie,
- Filtry percepcji – Od – Ku, Podobieństwa – Różnice, Autorytet, Wewnętrzny – Autorytet Zewnętrzny, ćwiczenia na poszczególne filtry, wady i zalety,
- Umiejętność rozpoznawania typów komunikacyjnych i filtrów percepcji – ćwiczenie z wywiadami video,
- Rozwijanie osobistej skuteczności w budowaniu relacji z innymi. Trening dopasowywaniu się do drugiej strony w aspektach komunikacji i budowania relacji. – ćwiczenia z pisania maili do różnych typów osobowościowych i filtrów percepcji,
- Umiejętność dostrajania się i wzięcia odpowiedzialności za zbudowanie porozumienia. – scenki z rozpoznawaniem i synchronizacją do różnych typów osobowości i filtrów percepcji.
MODUŁ II: ZARZĄDZANIE MULTI-POKOLENIOWE
1. Podział na pokolenia i ich charakterystyka:
- Baby boomers, X, Y i Z - stereotypy i generalizacje,
- Tworzenie Person – zobacz z kim masz do czynienia – ćwiczenie,
- Typy pokoleń, a ich wartości, style komunikacji, potrzeby, stosunek do pracy, relacji, przełożonych.
2. Zalety zespołów wielopokoleniowych i jak wydobyć z nich potencjał:
- Mocne strony poszczególnych pokoleń,
- Podział zadań i kompetencji,
- Jak dostosować przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń,
- Rozmowa mobilizująca, a percepcja różnych pokoleń (feedback feedforward) – ćwiczenie,
- Zaufanie i autorytet w relacji z różnymi pokoleniami,
- Obszary do rozwoju – relacje z sobą, relacje z ludźmi – podsumowanie.