Szkolenie Kreatywne rozwiązywanie problemów

szkolenie zamknięte

Poznanie kluczowych zasad efektywnego i twórczego rozwiązywania problemów oraz określenie warunków niezbędnych dla efektywności działania.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

CELE SZKOLENIA

  • Otwarcie komunikacji w grupie uczestników szkolenia nakierowanej na doskonalenie metod pracy - zewidencjonowanie i przedyskutowanie typowych praktycznych problemów z rozwiązywaniem problemów w realiach jednostki zatrudniającej
  • Poznanie kluczowych zasad efektywnego i twórczego rozwiązywania problemów oraz określenie warunków niezbędnych dla efektywności działania w tym zakresie
  • Poznanie i przećwiczenie wybranych technik pracy indywidualnej i zespołowej wspomagających efektywne i twórcze rozwiązywanie problemów
  • Określenie własnych mocnych stron i obszarów rozwoju w zakresie tematyki szkolenia.

PROGRAM SZKOLENIA: Kreatywne rozwiązywanie problemów



ISTOTA KREATYWNOŚCI I TWÓRCZEGO MYŚLENIA:

  • Kreatywność a twórczość,
  • Zdolności twórczego myślenia,
  • Techniki kreatywności,
  • Pojęcie osobowości twórczej,
  • Zasady rządzące procesem twórczym,
  • Czy w biznesie można być mało kreatywnym?


KREATYWNOŚĆ W ASPEKCIE INDYWIDUALNYM – WARSZTATY:

  • Kreatywność i jej właściwości w odniesieniu do postawionych sobie celów,
  • Motywacja do twórczego myślenia,
  • Motywacja do twórczego zachowania,
  • Etapy procesu twórczego myślenia,
  • Przygotowania do tworzenia nowych pomysłów,
  • Techniki wymyślania nowych pomysłów,
  • Wprowadzanie innowacji w życie,
  • Jak rozpoznawać kreatywność w pracy?
  • Jak stymulować kreatywność w pracy?


STYMULOWANIE INDYWIDUALNEJ KREATYWNOŚCI – WARSZTATY:

  • Sposoby wprowadzania się w stan sprzyjający uruchamianiu postaw kreatywnych,
  • Budzenie własnej ciekawości.


KLIMAT PRACY ZESPOŁU JAKO PODSTAWOWY STYMULATOR TWÓRCZOŚCI:

  • Zasady budowania organizacji zespołu ludzi kreatywnych,
  • Metody diagnozowania klimatu pracy zespołowej,
  • Umiejętność pracy w grupie,
  • Sposoby stymulowania kreatywności,
  • Jak promować postawę kreatywności wewnątrz organizacji?
  • Komunikacja w zespole,
  • reguły skutecznej wymiany wiedzy,
  • komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych,
  •  Jak radzić sobie z „mordercami” kreatywności w zespole?
  • Granice kreatywności w zespole,
  • Syndrom „myślenia grupowego” jak się przed nim ustrzec?


RACJONALNE PODEJMOWANIE DECYZJI:

  • Etapy podejmowania decyzji,
  • Modele decyzyjne,
  • Pewność, ryzyko i niepewność w podejmowaniu decyzji.


BEHAWIORALNE ASPEKTY PODEJMOWANIA DECYZJI:

  • Intuicja i narastanie zaangażowania,
  • Umiejętność argumentowania i obrony własnych wyborów i poglądów.


GRUPOWE A INDYWIDUALNE PODEJMOWANIE DECYZJI:

  • Indywidualne podejmowanie decyzji,
  • Techniki kreatywności ułatwiające podejmowanie decyzji w zespole,
  • Zalety i wady grupowego podejmowania decyzji,
  • Zarządzanie procesami grupowego podejmowania decyzji.


METODY I TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW:

  • Formułowanie problemu,
  • Badanie przyczyn powstawania problemów,
  • Poszukiwanie, wybór i ocena rozwiązań,
  • drzewo decyzyjne,
  • mapy rozwiązań,
  • Wprowadzanie rozwiązań,
  • podział ról w zespole według kwalifikacji,
  • harmonogramy,
  • planowanie realizacji przedsięwzięć.


WYBRANE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW I INNYCH TWÓRCZYCH DZIAŁAŃ:

  • Myślenie Lateralne,
  • Burza mózgów,
  • Dyskusja 66,
  • Grupy nominalne,
  • Technika kwitnącego lotosu (Lotus Blossom Technique),
  • IDEAL,
  • Sześć kapeluszy De Bono,
  • Technika trzech pomieszczeń Walta Disneya,
  • Mapowanie umysłu i inne.


PRZESZKODY I BARIERY PROCESU TWÓRCZEGO:

  • Bariery psychiczne i psychospołeczne,
  • Techniki pomagające w przezwyciężaniu przeszkód dla twórczego myślenia,
  • Pułapki procesów decyzyjnych.


OSOBOWOŚĆ W PROCESIE KREATYWNOŚCI:

  • Typologia osobowości wg czterostrefowego modeli  zachowań,
  • Potencjał kreatywny każdego z typów i podtypów osobowości,
  • Rozpoznawanie typów osobowości,
  • Dobór zespołu kreatywnego pod względem potencjału osobowościowego,
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości.


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?