• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Motywowanie pozafinansowe

szkolenie zamknięte

Poznanie narzędzi motywowania pozafinansowego. Nabycie umiejętności dopasowania sposobu motywowania do pracowników z różnymi oczekiwaniami, typami osobowości, stylem komunikacji.

CEL SZKOLENIA

Podstawowym celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania podwładnych oraz poznanie narzędzi motywowania pozafinansowego. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich, komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz technik motywacyjnych i ich stosowania w stymulowaniu ludzi do działania.
Program szkolenia umożliwia uczestnikom praktyczny trening umiejętności przywódczych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych.

•    Zapoznanie się z różnorodnymi technikami motywowania pracowników
•    Usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi motywowania pozafinansowego
•    Diagnoza własnego potencjału kierowniczego
•    Zwiększenie psychologicznych umiejętności kierownika
•    Poprawę umiejętności wywierania wpływu na zespół i pracowników
•    Zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku lidera
•    Analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy
•    Poznanie psychologicznych aspektów motywowania pracowników o różnych typach osobowości

METODOLOGIA SZKOLENIA

  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Case study
  • Testy autodiagnostyczne
  • Test osobowości

PROGRAM SZKOLENIA : Motywowanie pozafinansowe

EFEKTYWNE METODY BUDOWANIA PROGRAMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

  • Skąd pochodzi motywacja?
  • Motywowanie jako podstawowe zadanie w pracy kierownika
  • Motywator, motywacja, motywowanie
  • Mechanizmy dzięki, którym możemy motywować
  • Co świadczy o posiadaniu przez kierownika kompetencji motywowania pracowników?
  • Motywowania pracowników a efektywność kierowania
  • Rodzaje motywacji

POTRZEBY PRACOWNIKÓW A SYSTEM MOTYWACJI

  • Potrzeba fizjologiczna
  • Potrzeba bezpieczeństwa
  • Potrzeba afiliacji
  • Potrzeba szacunku
  • Potrzeba samorealizacji
  • Wykorzystanie teorii potrzeb Maslowa w kształtowaniu nowoczesnych systemów motywacyjnych

SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW

  • Diagnoza indywidualnych motywatorów
  • Automotywacja jako podstawa kształtowania konstruktywnych zachowań
  • Zasady motywowania pieniężnego
  • Tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników, uwzględniając czynniki finansowe i pozafinansowe
  • Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników

MOTYWOWANIE POZAFINANSOWE

  • Od czego zacząć motywowanie pracowników, czyli wszystko o demotywacji
  • Walka z demotywatorami
  • Pozafinansowe formy motywowania pracowników
  • Motywacja a delegowanie
  • Motywacja a przywództwo
  • Rola ocen pracowniczych i indywidualnego programu rozwoju zawodowego w motywowaniu pracowników

SPECYFIKA ROZMOWY OCENIAJĄCO-MOTYWUJĄCEJ

  • Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
  • Cele i funkcje rozmowy oceniającej
  • Funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
  • Struktura i scenariusze rozmowy oceniającej
  • Narzędzia perswazji przydatne podczas rozmowy oceniającej
  • Konstruktywne chwalenie i krytykowanie pracownika
  • Jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi podczas rozmowy?

ROLA PRZYWÓDZTWA W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW

  • Różne twarze przywództwa
  • Kierownik a przywódca
  • Rola przywództwa w efektywnym motywowaniu
  • Jakim przywódcą może być szef?
  • Przywództwo a relacje osobiste z pracownikami
  • Budowanie wizerunku szefa a motywacja podwładnych
  • Pożądane zachowania dobrego przywódcy
  • Autoanaliza – ile w tobie przywódcy?

JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z PRACOWNIKIEM?

  • Asertywne odmawianie i proszenie
  • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie” proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania
  • Kulturalne upominanie pracownika
  • Przekazywanie pracownikowi złych wiadomości
  • Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej
  • Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach
  • Asertywne reagowanie na krytykę ze strony pracowników – zasady
  • Jak reagować na nieprawdziwe zarzuty pracownika
  • Jak reagować na aluzje i utrudnianie działań
  • Korzystanie z doświadczeń płynących z przeżytych sytuacji trudnych z pracownikami
  • Wykorzystanie sytuacji niezadowolenia jako okazji do świadczenia usługi doradczej
  • Skuteczne radzenie sobie z trudnymi zachowaniami pracowników
  • Pracownik zdenerwowany – przydatne zwroty i schemat reagowania; przyjmowanie skarg itp.

ASERTYWNOŚĆ ROZMOWACH MOTYWUJĄCYCH

  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
  • obszary trudności w odmawianiu
  • jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
  • dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
  • jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
  • kiedy warto wypowiadać krytykę
  • problemy z przyjmowaniem krytyki
  • co robić z nie konstruktywną krytyką
  • oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
  • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
  • typowe błędy w wyrażaniu opinii
  • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
  • komunikaty JA i komunikaty TY
  • metody ustanawiania konstruktywnych relacji
  • hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
  • asertywna obrona przed gniewem i agresją
  • Asertywna informacja zwrotna
  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze

KOMUNIKACJA ZARZĄDCZA A OSOBOWOŚĆ

  • Psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne
  • Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają
  • rola osobowości w motywowaniu
  • cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości

CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

SYLWETKA TRENERA

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 25 letnim doświadczeniem.

Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim.

Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University.

Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation)

Łączy wiedzę i praktykę z obszaru umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu zarządzania zespołami, zapobiegania mobbingowi i dyskryminacji, procesów komunikacji, technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych, etykiety biznesowej oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC® i Success Insights. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Zarządzał zespołami, produktami i projektami. Wprowadził m.in. na polski rynek holding 3 spółek doradztwa personalnego. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.

Szkolił między innymi przedstawicieli takich firm produkcyjnych i budowlanych jak: 3M Poland Sp. z o.o, Alstom Power. Sp. z o. o., Antalis Poland Sp. z o.o, ArcelorMittal Poland S.A.,  Budimex S.A., BP Polska, Bruss Polska, Browar Okocim S.A., British American Tobacco Polska Trading, Ciech S.A., Coca - Cola HBC Polska, Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., Cussons, Danfoss Sp. z o.o., Dekorglass, Dr Irena Eris, Grammer Automotive Polska, Grupa Skanska, Grupa Selena FM S.A., Grupa Kęty, Grupa Żywiec S.A., Henkel, Hochtief Polska Sp. z o.o., Instalbud Rzeszów, International Paper Kwidzyn Sp. z o.o., LUG S.A.  Michelin Polska S.A., Microsoft Sp. Z o.o., MICHELIN Polska, NESTLE POLSKA S.A., Perła - Browary Lubelskie S.A., PGNiG S.A., PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Philip Morris Polska S.A., Philips Lighting, Proctor & Gamble, Renault Polska, Strabag, Stowarzyszenie Przetwórców Szkła Budowlanego, SITECH, SKF Polska, Siemens, S&T Services Polska.

Szkolił między innymi przedstawicieli takich firm i marek jak: Avon Cosmetics Polska, Baltic Company, Beiersdorf-Lechia S.A., Cederroth Polska, Dr Irena Eris, Kerastase, L'Oréal Professionnel, Laboratorium Kolastyna, Laboratorium Farmona, NIVEA Polska, Unilever Polska S.A. Bayer Sp. z o.o., Glaxo Smith Kline, Herbapol S.A., Hexal Pharma - Polska, Janssen-Cilag, Jelfa S.A., MEYRA POLSKA Sp. z o.o., Nexter, Novartis Consumer Health, Novartis Poland, Pfizer Polska, Pliva Kraków S.A., Polfa Lublin SA, Polfa S.A., Polfa Warszawa S.A., Roche Polska, Sanofi-Aventis, Schering, Servier Polska, Super-Pharm.

Szkolił między innymi przedstawicieli firm usługowo handlowych:

Alior Bank, Allianz Bank Polska, Accenture Sp. z o.o, Browar Okocim S.A., Colgate-Palmolive Poland Sp. z. o. o., FERRING PHARMACEUTICALS B.V., Grupa Żywiec S.A., Henkel, Lug Light Factory, Grupa L'Oréal, Microsoft, NESTLE POLSKA S.A., Operator ARP, Philip Morris Polska S.A., Proctor & Gamble, Renault Polska, ROSSMANN SDP Sp. z o.o., Sandvik Mining and Construction, Tesco Polska Sp. z o.o., TUI Poland Sp z o .o., Unilever Polska SA.

Od wielu lat prowadzi szkolenia przygotowane specjalnie dla poszczególnych jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli. Szkolił między innymi przedstawicieli takich instytucji jak: Sejm i Senat RP, Kancelaria Prezydenta i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Kancelaria Sejmu i Senatu, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji , Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Sądownictwa, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, Sąd Okręgowy w Przemyślu, Sąd Okręgowy w Poznaniu, Sąd Okręgowy w Piotrkowie Trybunalskim, Sąd Rejonowy w Bełchatowie, Sąd Rejonowy w Krośnie Odrzańskim, Sąd Rejonowy w Olecku, Sąd Rejonowy w Pile, Sąd Rejonowy w Poznaniu, Sąd Rejonowy w Słupsku,  Sąd Rejonowy w Wołominie, Sąd Rejonowy w Zamościu i wielu innych.



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?