Szkolenie Negocjacje- gry negocjacyjne
szkolenie zamknięte
Jest wiele rodzajów negocjacji, wiele klasyfikacji, technik, taktyk i strategii. Proces ten urósł do rangi sztuki i stało się tak nie bez powodu.
PROGRAM SZKOLENIA: Negocjacje- gry negocjacyjne
1. Postawa, nastawienie i kompetencje skutecznego negocjatora.
- Pięć cech skutecznego negocjatora.
- Mechanizmy psychologii i cyklu sukcesu (wewnętrzna gra psychologiczna negocjatora).
- Sposoby kreowania wewnętrznej energii i motywacji negocjacyjnej.
2. Przygotowanie do negocjacji relacyjnych, opartych na wzajemnym szacunku partnerów.
- Zrozumienie i stosowanie kluczowych kwestii psychologii negocjacji.
- Harwardzki model negocjacyjny (wygrana-wygrana) – nastawienie na wzajemny szacunek, uczciwość i obustronne osiągnięcie korzyści (biznesowych i relacyjnych).
- Proces negocjacji i kontr-intuicyjne podejście do procesu.
- Kluczowe pojęcia i narzędzia negocjacyjne (potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, BATNA, WATNA, miejsce i czas negocjacji, negocjowanie z grupą, inne).
- Matematyka negocjacyjna: przygotowanie i wykorzystywanie liczb w negocjacjach.
3. Sondowanie, zrozumienie i kreowanie potrzeb partnera negocjacji.
- Analiza interesów i stanowisk obu stron negocjacji.
- Pojęcia: potrzeba, wartość, cecha, zaleta, korzyść oraz zarządzanie nimi w procesie negocjacji.
- Rozróżnienie pozycji negocjacyjnej (targowanie) i potrzeby partnera (negocjowanie).
- Sztuka zadawania odpowiednich pytań w negocjacjach.
4. Techniki negocjacji- zaawansowana komunikacja werbalna w negocjacjach.
- Sztuka zadawania odpowiednich pytań w negocjacjach.
- „Słowa klucze” i „czerwone flagi” w negocjacjach.
- Kluczowe słowa i zwroty w negocjacjach – co oznaczają, których używać, a których unikać.
- Język korzyści i język strat oraz związane z nimi modele komunikacyjne.
5. Zaawansowana komunikacja niewerbalna w negocjacjach.
- Pięć złotych zasad efektywnej komunikacji niewerbalnej.
- Autoprezentacja, budowanie wizerunku i wiarygodności w negocjacjach.
- Efektywna praca głosem w trakcie negocjacji.
- Skuteczne stosowanie języka ciała jako narzędzia przekonywania w negocjacjach.
- Efektywne „czytanie” języka ciała partnera w negocjacjach.
6. Zarządzanie impasem i konfliktem w negocjacjach.
- Przyczyny powstawania impasu i konfliktu w negocjacjach.
- Sposoby identyfikacji „niebezpiecznych” sygnałów w negocjacjach.
- Proces powstawania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych w negocjacjach (proces eskalacji i deeskalacji).
- Proces oraz narzędzia przełamywania impasu i blokady w trakcie negocjacji.
- Zarządzanie emocjami w trakcie negocjacji (własnymi oraz partnera negocjacji).
7. Gra negocjacyjna – praktyczne sprawdzenie zdobytych wiadomości
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)