Szkolenie Strategie zakupowe i zarządzanie relacjami z dostawcami
szkolenie zamknięte
Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności zarządzania procesem zakupowym, pogłębienie wiedzy negocjacyjnej w zakresie negocjacji zakupowych (z dostawcami).
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie polecamy pracownikom Działów Zakupów odpowiedzialnym za negocjowanie umów z dostawcami. Warsztat jest skierowany dla wszystkich osób realizujących działania zakupowe zarówno w firmach jak i jednostkach administracji publicznej
i samorządowej. Szkolenie jest narzędziem zwiększenie skuteczności takich grup zawodowych jak: Kupcy i zaopatrzeniowcy, Kierownicy działu zakupów, Pracownicy działu importu, Handlowcy, Przedstawiciele handlowi i Kierownicy zespołów sprzedażowych poznający taktyki kupców oraz wszystkich osób, które chciałyby usprawnić i obniżyć koszty pozyskiwania zasobów dla firmy.
CELE SZKOLENIA:
- Zwiększenie efektywności zarządzania procesem zakupowym.
- Pogłębienie wiedzy negocjacyjnej w zakresie negocjacji zakupowych (z dostawcami).
- Zwiększenie skuteczności negocjacyjnych poprzez szerszy dobór narzędzi oraz świadomości własnego potencjału komunikacyjnego.
- Przećwiczenie umiejętności praktycznych z zakresu negocjacji zakupowych (strategie negocjacyjne).
- Stworzenie własnego stylu komunikacyjnego i wizerunku profesjonalisty.
- Zbudowane katalogu technik oddziaływania na odbiorcę.
- Zapoznanie się z technikami przygotowania się i prowadzenia negocjacji.
- Technika opracowania katalogu argumentów i obrona własnego punktu widzenia.
- Pogłębienie umiejętności wywierania wpływu.
- Zwiększenie umiejętności rozmawiania z klientami o różnych typach osobowości.
- Autodiagnoza własnych silnych stron i ograniczeń w negocjacjach zakupowych.
PROGRAM SZKOLENIA: Strategie zakupowe i zarządzanie relacjami z dostawcami
- Zarządzanie relacjami z dostawcami – współpraca z dostawcą.
- Proces zakupu a proces sprzedaży.
- Wprowadzenie do negocjacji kiedy negocjować, a kiedy nie?
- Zasady negocjacji twardych i miękkich.
- Negocjacje oparte na zasadach.
- Negocjacje eksperckie.
- Role uczestników zespołu negocjacyjnego w negocjacjach zakupowych.
- Negocjacje umów.
- Planowanie i prowadzenie rozmów - etapy negocjacji.
- Negocjacje cenowe.
- Wywieranie wpływu w negocjacjach.
- Antymanipulacje w negocjacjach w zamówieniach publicznych - taktyki negocjacyjne 49 taktyk.
- Etyka w zawodzie kupca.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie negocjacyjnym – umiejętności wspomagające negocjowanie.
- Dress code – wywieranie wpływu w negocjacjach poprzez wizerunek.
- Jak się bronić przed oskarżeniami?
- Ja negocjator.
- Warsztaty osobowość w negocjacjach (techniki psychologiczne).
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)