• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Zarządzanie reklamacjami

szkolenie otwarte/zamknięte

Szkolenie ma na celu usprawnienie procesu zarządzania reklamacjami, ulepszenie procesu związanego z rozpatrywaniem reklamacji oraz poprawną identyfikację podstawowych przyczyn ich wystąpienia.

PRZEDMIOT SZKOLENIA

Każda organizacja, która sprzedaje swoje produkty czy usługi, jest narażona na otrzymywanie reklamacji. Niezadowolenie klienta w pierwszym odczuciu ma charakter negatywny, ale poprzez odpowiednie zarządzanie procesem reklamacyjnym jesteśmy w stanie wydobyć z każdej reklamacji wiele korzyści i pozytywnych informacji. Właściwie zarządzany proces reklamacyjny powinien usprawniać procesy jakościowe oraz produkcyjne w organizacji.

Proponowane przez nas szkolenie ma na celu usprawnienie procesu zarządzania reklamacjami, ulepszenie procesu związanego z rozpatrywaniem reklamacji oraz poprawną identyfikację podstawowych przyczyn ich wystąpienia. Omawiane są typowe metody rozwiązywania problemów i dochodzenia do przyczyn niezgodności.

KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU

  • Zrozumienie podstawowych zasad komunikacji,
  • Zapoznanie ze standardami rozmowy z klientem,
  • Uświadomienie sobie roli znajomości oczekiwań Klienta w odniesieniu do reklamacji,
  • Poznanie praktycznych sposobów postępowania z reklamacjami,
  • Poznanie najczęściej popełnianych błędów podczas obsługi reklamacji. 

PROGRAM  SZKOLENIA: Zarządzanie reklamacjami

1. Reklamacja – co to jest i czyj jest to problem?
2. Podstawy komunikacji.
3. Podstawy negocjacji.
4. Cele negocjacyjne.
5. BATNA.
6. Oczekiwania klienta związane z reklamacją.
7. Przygotowanie do rozmowy z klientem:

  • analiza sytuacji,
  • sformułowanie celu,
  • przygotowanie strategii.

8.Standard rozmowy z klientem.
9. Analiza sytuacji po zakończeniu rozmowy.
10. Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem.
11. PDCA w zarządzaniu reklamacjami.
12. Błędy w zarządzaniu reklamacjami.
13. Przyjmowanie reklamacji – podejście praktyczne.
14. Odrzucanie reklamacji – podejście praktyczne:

  • zgromadzenie i analiza danych,
  • standard rozmowy z klientem podczas odrzucania reklamacji.

15. Podsumowanie.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 min.)



Wybierz termin szkolenia

cena 2 000,00 zł netto/os *

* Przy zgłoszeniu 3 i więcej osób 1900,- netto/os


Ilość osób
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO

  • proces szkolenia,
  • sala szkoleniowa,
  • materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
  • wszelkie koszty związane z trenerem,
  • imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?