• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Zarządzanie zespołem w pracy stacjonarnej, zdalne i hybrydowej- szkolenie on-line

szkolenie zamknięte

Warsztat ma dać narzędzia przełożonym do skutecznego zarządzania, delegowania, motywowania i oceniania pracy swoich podwładnych.

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W PRACY STACJONARNEJ, ZDALNEJ I HYBRYDOWEJ:

  • Zmiany związane z pandemią, zmienne tempo pracy, praca zdalna i hybrydowa, wzrastająca ilość obowiązków, trudności w zarządzaniu rozproszonymi zespołami, oraz rozprzężenie samych pracowników znacznie wpływają na wzrost napięć i konfliktów między pracownikami a pracodawcą. Warsztat ma dać narzędzia przełożonym do skutecznego zarządzania, delegowania, motywowania i oceniania pracy swoich podwładnych.
  • Szkolenie skierowane jest do menedżerów, kadry wszystkich szczebli zarządzania posiadających doświadczenie w kierowaniu zespołami. Zarówno badania, jak i praktyka wskazują, że coraz częściej kompetencje zawodowe nie ograniczają się do wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a uzupełnione są o umiejętności psychologiczne. W codziennej pracy menedżera, a zwłaszcza w sytuacjach trudnych, pełnych napięć nabierają one szczególnego znaczenia. W nowoczesnej firmie  posiadanie tych właśnie umiejętności zapewnia osiągnięcie sukcesu zawodowego.

PROGRAM SZKOLENIA: Zarządzanie zespołem w pracy stacjonarnej, zdalne i hybrydowej

1. NOWOCZESNE FORMY ZARZĄDZANIA:

  • Koncepcja stylów zarządzania.
  • Zarządzanie przez cele.
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu.
  • Delegowanie i rozliczanie zadań.
  • Organizacja pracy zespołowej: Jak zarządzać priorytetami? Jak umiejętnie i efektywnie rozdzielać zadania w zespole?
  • Zadania zespołowe – cykl życia ról zespołowych czyli jak zarządzać gwiazdami,
  • Rozwój zespołu.
  • Cechy charakterystyczne dla efektywnych i dysfunkcyjnych zespołów.
  • Znaczenie wspólnoty celów, przepływu informacji, elastyczności, jasnych oczekiwań, umiejętności rozwiązywania konfliktów dla efektywności zespołu.

2. UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE:

  • Uczenie podwładnych odpowiedzialności.
  • Jak pomagać nie wyręczając.
  • ­Delegowanie zadań pracownikom.
  • ­Jak i kiedy delegować zadania?
  • ­Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych.
  • ­Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu.
  • ­Elementy blokujące delegowanie zadań.
  • ­Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników.

3. PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – JAK OSŁABIĆ LUB UNIKNĄĆ KONFLIKTU ZWIĄZANEGO Z PANDEMIĄ LUB INNYMI SYTUACJAMI KRYZYSOWYMI:

  • Proces efektywnej komunikacji.
  • Komunikacja w czasach kryzysu.
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji.
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu.
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji kryzysowej.
  • Bariery w procesie komunikacji.
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania.
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne.
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna.

4. SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI KONFLIKTOWYCH:

  • Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach – koło i etapy problemów.
  • Konflikty w czasie pandemii i innych kryzysów.
  • Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole.
  • Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych.
  • Postawy wobec sytuacji konfliktowych.
  • Efektywne zachowania lidera w konfliktach.
  • Postawa asertywna w sytuacji konfliktu.
  • Zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją.
  • Rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna).
  • Kontrolowanie uczuć i emocji.

5. TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI:

  • Rozmowy z pracownikami.
  • Wczoraj kolega dzisiaj szef – jak zarządzać dawnymi kolegami z zespołu.
  • Jak kierować i przekazywać decyzje pracownikom przy dużej różnicy wieku.
  • Jak przekazywać uwagi osobom o odmiennej płci.
  • Jak rozmawiać z osobami o odmiennych wartościach, kulturze i wykształceniu.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy zwierzchnik– pracownik.
  • Jak komunikować oczekiwania.
  • Feedback pozytywny i negatywny.
  • Konstruktywne wyrażanie opinii.

6. ZARZĄDZANIE I OCENA PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH W TRYBI ZDALNYM LUB HBRYDOWYM:

  • Specyfika pracy zdalnej i hybrydowej.
  • Nastawienie własne do pracy zdalnej.
  • Konflikty związane z pracą zdalną.
  • Zasady pracy zdalnej.
  • Home office to nie czas wolny.
  • Zasady pracy zdalnej.
  • Jak pracować zdalnie i redukować sytuacje konfliktowe.
  • Nadzór nad wynikami i czasem pracy pracownika zdalnego.
  • Home office.
  • Home office to nie czas wolny.
  • Komunikacja w home office.
  • Czas pracy pracownika zdalnego.
  • Nastawienie własne do pracy home office.
  • Home office a realizacja zadań.
  • Ocenianie pracy w trybie zdalnym i hybrydowym.

7. W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRACY ZESPOŁU:

  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności.
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty.
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie.
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu.
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań.
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy.
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół.

8. UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE:

  • Delegowanie zadań pracownikom.
  • Jak i kiedy delegować zadania?
  • Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych.
  • Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu.
  • Elementy blokujące delegowanie zadań.
  • Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań.
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników.

9. SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW:

  • Motywacja a manipulacja – korzyści i niebezpieczeństwa.
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników.
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika.
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu.
  • Motywacyjne porozumiewanie się.
  • Motywująca krytyka.
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników.
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników.

10. JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z PRACOWNIKIEM:

  • Asertywne odmawianie, proszenie i wydawanie polecań.
  • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie” proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania.
  • Kulturalne upominanie podwładnego.
  • Jak reagować na nieprawdziwe zarzuty.
  • Jak reagować na aluzje i utrudnianie działań.
  • Przekazywanie klientowi złych wiadomości.
  • Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej.
  • Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach.
  • Asertywne reagowanie na krytykę ze strony rozmówców – zasady.
  • Korzystanie z doświadczeń płynących z przeżytych sytuacji trudnych z pracownikami.
  • Wykorzystanie sytuacji niezadowolenia jako okazji do rozmowy z podwładnym.
  • Stanowcze wyrażanie odmowy bez wywoływania konfliktu.
  • Wyrażanie swoich opinii w sposób stanowczy i łagodny.
  • Konstruktywne wyrażanie gniewu.
  • Wyrażanie uczuć negatywnych bez ranienia innych.
  • Asertywna reakcja w sytuacjach stresowych.
  • Umiejętność przyjmowania ocen negatywnych i pozytywnych.
  • Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi innych osób.

11. ISTOTA FEEDBACKU W KONTEKŚCIE REALIZACJI CELÓW:

  • Omówienie dotychczasowej praktyki udzielania informacji zwrotnej.
  • Omówienie znaczenia feedbacku w procesie rozwojowym pracowników zgodnie z typologią rozwoju wg. typologii Blancharda.
  • Przygotowanie do sesji feedbacku – gromadzenie informacji, analiza faktów, określenie celów, struktura rozmowy, scenariusz spotkania, miejsce spotkania.
  • Anatomia wypowiedzi - budowanie dobrej relacji i pozytywnych postaw, aktywne słuchanie oraz podświadome procesy kodowania.
  • Interakcje w procesie komunikacji – budowanie jasnych reguł komunikacji w firmie.

12. FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA – skrzynka narzędziowa:

  • Feedback motywacyjny – pochwała jako motywator.
  • Feedback wzmacniający– jednominutowe interakcje.
  • Feedback korygujący – model STAR – rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna.
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką – model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
  • Feedback coachingowy – coaching epizodyczny – jak mądrze sterować przekazywaną treści.
  • Informacja zwrotna w przypadku osób o powtarzających się absencjach.
  • Bank trudnych sytuacji – jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny – jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
  • Unikanie błędów oceny – efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

13. ZARZĄDZANIE, MOTYWOWANIE, INFORMACJA ZWROTNA I OCENA A OSOBOWOŚĆ:

  • Pracownicy jako jednostki – psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne.
  • Matryce potencjału osobowościowego pracowników: jak definiować na nich podwładnego.
  • Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
  • Rola osobowości w motywowaniu i feedbacku.
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole.
  • Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości.
  • Motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości.

14. PROFIL SKUTECZNEGO MENEDŻERA:

  • Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.
  • Indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu zespołem.


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?