MOTYWOWANIE POZAFINANSOWE

Podstawowym celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania podwładnych oraz poznanie narzędzi motywowania pozafinansowego. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich, komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz technik motywacyjnych i ich stosowania w stymulowaniu ludzi do działania.
Program szkolenia umożliwia uczestnikom praktyczny trening umiejętności przywódczych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych.

CEL SZKOLENIA

Zapoznanie się z różnorodnymi technikami motywowania pracowników
Usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi motywowania pozafinansowego
Diagnoza własnego potencjału kierowniczego
Zwiększenie psychologicznych umiejętności kierownika
Poprawę umiejętności wywierania wpływu na zespół i pracowników
Zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku lidera
Analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy
Poznanie psychologicznych aspektów motywowania pracowników o różnych typach osobowości

METODOLOGIA SZKOLENIA
  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Case study
  • Testy autodiagnostyczne
  • Test osobowości

PROGRAM SZKOLENIA

EFEKTYWNE METODY BUDOWANIA PROGRAMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
  • Skąd pochodzi motywacja?
  • Motywowanie jako podstawowe zadanie w pracy kierownika
  • Motywator, motywacja, motywowanie
  • Mechanizmy dzięki, którym możemy motywować
  • Co świadczy o posiadaniu przez kierownika kompetencji motywowania pracowników?
  • Motywowania pracowników a efektywność kierowania
  • Rodzaje motywacji

POTRZEBY PRACOWNIKÓW A SYSTEM MOTYWACJI
  • Potrzeba fizjologiczna
  • Potrzeba bezpieczeństwa
  • Potrzeba afiliacji
  • Potrzeba szacunku
  • Potrzeba samorealizacji
  • Wykorzystanie teorii potrzeb Maslowa w kształtowaniu nowoczesnych systemów motywacyjnych

SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
  • Diagnoza indywidualnych motywatorów
  • Automotywacja jako podstawa kształtowania konstruktywnych zachowań
  • Zasady motywowania pieniężnego
  • Tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników, uwzględniając czynniki finansowe i pozafinansowe
  • Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników

MOTYWOWANIE POZAFINANSOWE
  • Od czego zacząć motywowanie pracowników, czyli wszystko o demotywacji
  • Walka z demotywatorami
  • Pozafinansowe formy motywowania pracowników
  • Motywacja a delegowanie
  • Motywacja a przywództwo
  • Rola ocen pracowniczych i indywidualnego programu rozwoju zawodowego w motywowaniu pracowników

SPECYFIKA ROZMOWY OCENIAJĄCO-MOTYWUJĄCEJ
  • Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
  • Cele i funkcje rozmowy oceniającej
  • Funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
  • Struktura i scenariusze rozmowy oceniającej
  • Narzędzia perswazji przydatne podczas rozmowy oceniającej
  • Konstruktywne chwalenie i krytykowanie pracownika
  • Jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi podczas rozmowy?

ROLA PRZYWÓDZTWA W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW
  • Różne twarze przywództwa
  • Kierownik a przywódca
  • Rola przywództwa w efektywnym motywowaniu
  • Jakim przywódcą może być szef?
  • Przywództwo a relacje osobiste z pracownikami
  • Budowanie wizerunku szefa a motywacja podwładnych
  • Pożądane zachowania dobrego przywódcy
  • Autoanaliza – ile w tobie przywódcy?

JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z PRACOWNIKIEM?
  • Asertywne odmawianie i proszenie
  • Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie” proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania
  • Kulturalne upominanie pracownika
  • Przekazywanie pracownikowi złych wiadomości
  • Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej
  • Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach
  • Asertywne reagowanie na krytykę ze strony pracowników – zasady
  • Jak reagować na nieprawdziwe zarzuty pracownika
  • Jak reagować na aluzje i utrudnianie działań
  • Korzystanie z doświadczeń płynących z przeżytych sytuacji trudnych z pracownikami
  • Wykorzystanie sytuacji niezadowolenia jako okazji do świadczenia usługi doradczej
  • Skuteczne radzenie sobie z trudnymi zachowaniami pracowników
  • Pracownik zdenerwowany – przydatne zwroty i schemat reagowania; przyjmowanie skarg itp.

ASERTYWNOŚĆ ROZMOWACH MOTYWUJĄCYCH
  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
  • obszary trudności w odmawianiu
  • jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
  • Asertywne wyrażanie próśb
  • dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
  • jak formułować asertywną prośbę?
  • Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
  • kiedy warto wypowiadać krytykę
  • problemy z przyjmowaniem krytyki
  • co robić z nie konstruktywną krytyką
  • oddzielenie opinii od faktów
  • Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
  • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
  • typowe błędy w wyrażaniu opinii
  • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
  • Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
  • komunikaty JA i komunikaty TY
  • metody ustanawiania konstruktywnych relacji
  • hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
  • asertywna obrona przed gniewem i agresją
  • Asertywna informacja zwrotna
  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze

KOMUNIKACJA ZARZĄDCZA A OSOBOWOŚĆ
  • Psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne
  • Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają
  • rola osobowości w motywowaniu
  • cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA



Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]