Podstawowym celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania podwładnych oraz poznanie narzędzi motywowania pozafinansowego. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich, komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz technik motywacyjnych i ich stosowania w stymulowaniu ludzi do działania.
Program szkolenia umożliwia uczestnikom praktyczny trening umiejętności przywódczych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych.
CEL SZKOLENIA
Zapoznanie się z różnorodnymi technikami motywowania pracowników
Usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi motywowania pozafinansowego
Diagnoza własnego potencjału kierowniczego
Zwiększenie psychologicznych umiejętności kierownika
Poprawę umiejętności wywierania wpływu na zespół i pracowników
Zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku lidera
Analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy
Poznanie psychologicznych aspektów motywowania pracowników o różnych typach osobowości
METODOLOGIA SZKOLENIA
Wykład interaktywny
Praca indywidualna
Dyskusja moderowana
Case study
Testy autodiagnostyczne
Test osobowości
PROGRAM SZKOLENIA
EFEKTYWNE METODY BUDOWANIA PROGRAMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
Skąd pochodzi motywacja?
Motywowanie jako podstawowe zadanie w pracy kierownika
Motywator, motywacja, motywowanie
Mechanizmy dzięki, którym możemy motywować
Co świadczy o posiadaniu przez kierownika kompetencji motywowania pracowników?
Motywowania pracowników a efektywność kierowania
Rodzaje motywacji
POTRZEBY PRACOWNIKÓW A SYSTEM MOTYWACJI
Potrzeba fizjologiczna
Potrzeba bezpieczeństwa
Potrzeba afiliacji
Potrzeba szacunku
Potrzeba samorealizacji
Wykorzystanie teorii potrzeb Maslowa w kształtowaniu nowoczesnych systemów motywacyjnych
SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
Diagnoza indywidualnych motywatorów
Automotywacja jako podstawa kształtowania konstruktywnych zachowań
Zasady motywowania pieniężnego
Tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników, uwzględniając czynniki finansowe i pozafinansowe
Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne? – dostosowanie technik do potrzeb pracownika
Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
Motywacyjne porozumiewanie się
Motywująca krytyka
Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników
MOTYWOWANIE POZAFINANSOWE
Od czego zacząć motywowanie pracowników, czyli wszystko o demotywacji
Walka z demotywatorami
Pozafinansowe formy motywowania pracowników
Motywacja a delegowanie
Motywacja a przywództwo
Rola ocen pracowniczych i indywidualnego programu rozwoju zawodowego w motywowaniu pracowników
SPECYFIKA ROZMOWY OCENIAJĄCO-MOTYWUJĄCEJ
Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem
Cele i funkcje rozmowy oceniającej
Funkcja informacyjna i rozwojowa rozmowy oceniającej
Struktura i scenariusze rozmowy oceniającej
Narzędzia perswazji przydatne podczas rozmowy oceniającej
Konstruktywne chwalenie i krytykowanie pracownika
Jak radzić sobie z sytuacjami konfliktowymi podczas rozmowy?
ROLA PRZYWÓDZTWA W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW
Różne twarze przywództwa
Kierownik a przywódca
Rola przywództwa w efektywnym motywowaniu
Jakim przywódcą może być szef?
Przywództwo a relacje osobiste z pracownikami
Budowanie wizerunku szefa a motywacja podwładnych
Pożądane zachowania dobrego przywódcy
Autoanaliza – ile w tobie przywódcy?
JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z PRACOWNIKIEM?
Asertywne odmawianie i proszenie
Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie” proponując jednocześnie alternatywne rozwiązania
Kulturalne upominanie pracownika
Przekazywanie pracownikowi złych wiadomości
Korzyści i ryzyko związane z przyjęciem postawy asertywnej, agresywnej lub uległej
Zestawy technik postępowania w trudnych, konfliktowych sytuacjach
Asertywne reagowanie na krytykę ze strony pracowników – zasady
Jak reagować na nieprawdziwe zarzuty pracownika
Jak reagować na aluzje i utrudnianie działań
Korzystanie z doświadczeń płynących z przeżytych sytuacji trudnych z pracownikami
Wykorzystanie sytuacji niezadowolenia jako okazji do świadczenia usługi doradczej
Skuteczne radzenie sobie z trudnymi zachowaniami pracowników
Pracownik zdenerwowany – przydatne zwroty i schemat reagowania; przyjmowanie skarg itp.
ASERTYWNOŚĆ ROZMOWACH MOTYWUJĄCYCH
Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących
obszary trudności w odmawianiu
jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie
Asertywne wyrażanie próśb
dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
jak formułować asertywną prośbę?
Oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu
kiedy warto wypowiadać krytykę
problemy z przyjmowaniem krytyki
co robić z nie konstruktywną krytyką
oddzielenie opinii od faktów
Wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych
jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
typowe błędy w wyrażaniu opinii
jak asertywnie wyrażać własne opinie?
Jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
komunikaty JA i komunikaty TY
metody ustanawiania konstruktywnych relacji
hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji
asertywna obrona przed gniewem i agresją
Asertywna informacja zwrotna
NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
Psychologia osobowości, cechy charakteru i różnice indywidualne
Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają
rola osobowości w motywowaniu
cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
motywowanie pracowników o różnych stylach osobowości
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU Motywowanie pozafinansowe
Zgłoś swój udział w szkoleniu "Motywowanie pozafinansowe" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ Motywowanie pozafinansowe
Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "Motywowanie pozafinansowe" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Silne przywództwo zapewnia instytucji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależność pozytywne relacje między pracownikami oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.
Szkolenie dla osób chcących efektywnie zarządzać swoim czasem zawodowym i prywatnym oraz zespołów, którymi kierują. Pozwoli na eliminację zjawisk pochłaniających czas.
Dobra atmosfera w pracy to jeden z najczęściej wymienianych, obok wysokości wynagrodzenia, czynników motywujących pracowników. Nie jest łatwo utrzymać zespół z dala od nieporozumień i konfliktów.
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]