Szkolenie Budowanie systemu szkoleń stanowiskowych wg TWI. Instrukcje i instruktaż
szkolenie zamknięte
Zadaniem szkolenia jest poprawa efektywności szkoleń pracowniczych na stanowisku pracy oraz eliminacja niezgodności instruktażowych podczas wdrażania pracownika do pracy na linii produkcyjnej.
PROGRAM SZKOLENIA: Budowanie systemu szkoleń stanowiskowych wg TWI. Instrukcje i instruktaż.
1. Wprowadzenie.
2. Rola i znaczenie instrukcji stanowiskowych
a. Przeznaczenie instrukcji stanowiskowej;
b. Charakterystyka instrukcji stanowiskowej;
c. Interpretacja instrukcji przez operatora, audytora, kierownika, nowego pracownika.
3. Metodologia szkoleń pracowniczych (wg. TWI)
a. Znaczenie szkoleń;
b. Terminy szkoleń – gdzie i kiedy?;
c. Sylwetka szkolącego;
d. Podstawowe błędy szkolenia stanowiskowego.
4. Mity szkoleń instruktażowych
a. Problem komunikacji;
b. Problem interpretacji dokumentacji.
5. Praktyka ma znaczenie
a. Warsztat praktyczny szkolenia;
b. Podział obowiązków i odpowiedzialności szkolącego i szkolonego;
c. Instrukcja stanowiskowa, w tym:
- analiza błędów;
- analiza interpretacji;
- kto ma rację? Operator, lider, czy kierownik ?.
6. Trener stanowiskowy
a. Rola i znaczenie;
b. Zadanie czy karanie?;
c. „Jestem trenerem”. Motywacja czy demotywacja?;
d. Świadomość pracy trenera demotywatora.
7. Audyt świadomości personelu
a. Kto powinien przeprowadzać weryfikację?;
b. Czas i miejsce audytu;
c. Informacja zwrotna.
8. Podsumowanie. Analiza wartości pracy trenera na stanowisku pracy.
a. Instrukcja czy instruktaż ? – ważność i znaczenie.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA- 2 dni (16 h szkoleniowych, 1h szkoleniowa = 45 minut)