Szkolenie ONBOARDING- Skuteczny proces adaptacji i wdrażania nowego pracownika
szkolenie otwarte/zamknięte
przetrenujesz pożądane zachowania/sytuacje onboardingowe, otrzymasz odpowiedzi na pytania jak skutecznie wdrożyć ten proces u siebie w firmie.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu??
Tematyka szkolenia z onboardingu odpowiada na dzisiejsze wyzwania z jakimi borykają się pracodawcy, mianowicie jak pozyskać i przede wszystkim zatrzymać pracownika oraz jak mu pomóc efektywnie nabyć nowe, potrzebne umiejętności na stanowisku pracy. Często ten etap bagatelizujemy i nie poświęcamy mu należytej uwagi. Skupiamy się na wydajności, jakości, celach do osiągnięcia, etc. i to jest ważne, ale zapominamy, że to wszystko możemy osiągnąć (lub nie) dzięki naszym pracownikom, z perspektywy których ten pierwszy etap w nowym otoczeniu jest bardzo często decydujący o pozostaniu
w firmie. Przy braku profesjonalnego podejścia możemy stracić pracowników z potencjałem, którzy jeszcze nie zdążyli rozwinąć skrzydeł. Wyzwanie utrzymania pracownika staje się jeszcze bardziej większe, jeśli weźmiemy także pod uwagę pokolenie osób wchodzących na rynek pracy oraz mających swoje oczekiwania i wymagania.
w firmie. Przy braku profesjonalnego podejścia możemy stracić pracowników z potencjałem, którzy jeszcze nie zdążyli rozwinąć skrzydeł. Wyzwanie utrzymania pracownika staje się jeszcze bardziej większe, jeśli weźmiemy także pod uwagę pokolenie osób wchodzących na rynek pracy oraz mających swoje oczekiwania i wymagania.
Zatrudnianie i zwalnianie jest kosztowne. Mogą to być setki tysięcy złotych rocznie
a bywa i więcej.
a bywa i więcej.
Grupa docelowa
• HR, HR BP
• Kierownicy produkcji
• Zarządzający
• Nauczyciele, opiekunowie nowych pracowników
• Brygadziści
• Teamliderzy
Korzyści
Szkolenie jest:
- inspiracją do przyjrzenia się temu procesowi we własnym przedsiębiorstwie,
- okazją do przetrenowania pożądanych zachowań/sytuacji onboardingowych
- mozliwością uzyskania podpowiedzi na pytanie jak skutecznie wdrożyć ten proces u siebie w firmie.
Każdy z uczestników będzie miał możliwość przeprowadzić indywidualną rozmowę konsultacyjną z coachem w zakresie onboradingu oraz innych problemów związanych z zarządzaniem na produkcji.
Cele
Uczestnicy:
• poznają etapy i wyzwania związane z procesem onboardingu
• przeanalizują i naszkicują elementy onboardingu w swojej firmie
• uzyskają wiedzę n.t. uczenia dorosłych
• poznają skuteczne, sprawdzone metody nauczania w warunkach przemysłowych
• przetrenują zdobytą wiedzę
• zidentyfikują i rozwiążą problemy dot. wdrożenia nowego pracownika oraz innych wyzwań produkcyjnych
• wezmą udział w indywidualnych rozmowach coachingowych (opcja na życzenie)
Metodyka szkolenia
• mini wykłady
• ćwiczenia
• scenki sytuacyjne
• case study
• dyskusja moderowana
• rozmowy coachingowe
• filmiki
• prace w interdyscyplinarnych grupach
Udział Części teoretycznej/praktycznej
25% część teoretyczna, 75% część praktyczna
Opcjonalnie: Przed szkoleniem uczestnicy przygotowują czynność/umiejętność, w której czują się dobrze i w zakresie której będą mogli udoskonalić swoje metody uczenia dorosłych.
• Ćwiczenie wprowadzające w trening
• Poznanie się uczestników
• Cele, treści, zasady współpracy
• Oczekiwania uczestników
Moduł 1: Proces onbordingu.
• Onboarding: czym jest?
• Koszty nieskutecznego onboardingu
• Korzyści z onboardingu
• Wskaźniki onboardingowe
• Etapy wdrożenia onaboardingu
• Onboarding proaktywny i pasywny
• Osoby zaangażowane w proces onboardingu i ich rola
• Wskaźniki skuteczności dla Nauczyciela
• Najważniejsze powody odejść nowozatrudnionych pracowników
• Proces onboardingu w mojej firmie. Analiza wąskich gardeł.
• Wypracowanie szkicu docelowego, realnego procesu onboardingu w swoim obszarze
• Narzędzia wspierające proces onboardingu
• Checklisty i ich konstruowanie
• Stres w nowym miejscu pracy oraz czynniki emocjonalne
• Monitorowanie i ewaluacja procesu onboardingu
• Jak wdrożyć onboarding? Dobre praktyki
Moduł 2: Rola i umiejętności nauczyciela/trenera. Trening.
• AUTORYTET nauczyciela/trenera
• Niepożądane, demotywujące zachowania nauczyciela
• Umiejętności skutecznego nauczyciela
• Rodzaje rozmów z pracownikiem podczas onboardingu
• Struktura rozmów feedbackowych i innych
• Uczenie dorosłych
o Specyfika uczenia się dorosłych
o Bariery w uczeniu się dorosłych
o Warunki sprzyjające uczeniu się
o Jak ludzie zapamiętują?
• Komunikacja z nowym pracownikiem
• Prowadzenie rozmowy z pracownikiem na produkcji - filmik
• Co motywuje, a co demotywuje nowego pracownika?
• Trening prowadzenia rozmów z nowozatrudnionymi oraz rozwiązywania bieżących problemów (na bazie kejsów uczestników)
• Najczęstsze błędy w procesie onboardingu i jak ich uniknąć
Moduł 3: Trening uczenia dorosłych
• Jak się uczymy najefektywniej?
• Cykl Kolba w uczeniu dorosłych
• 4 kroki instruktażu wg metody najefektywniejszej metody uczenia w warunkach przemysłowych
• Instruktaż przy operacjach mało powtarzalnych i niecyklicznych
• Najczęściej popełniane błędy przez nauczyciela
• Przygotowanie się do instruktażu (kroki – wskazówki – przyczyny)
• Praktyczne ćwiczenia/trening uczenia dorosłych różnych, praktycznych umiejętności
• Typologia osobowości u nowozatrudnionych
o Charakterystyka typologii
o Jak rozpoznawać?
o Jak uczyć / komunikować się z poszczególnymi typami?
• Feedback i podsumowanie szkolenia
Wybierz termin szkolenia
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Masz pytania?
Szkolenia powiązane