• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Rekrutacja i selekcja pracowników

szkolenie zamknięte

Celem szkolenia jest prezentacja najskuteczniejszych narzędzi naboru i selekcji pracowników. Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na zminimalizowanie ryzyka projektu rekrutacyjnego.

CELE SZKOLENIA
Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę niezbędną do doboru najefektywniejszych narzędzi wspierających proces nowoczesnej rekrutacji i selekcji
 
FORMA SZKOLENIA
Szkolenie ma formę interaktywnych warsztatów z kamerą, z elementami studium przypadku, burzy mózgów, symulacji i analiz oraz praktycznych ćwiczeń z pisania informacji o naborze, selekcji CV i prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Treści teoretyczne przekazywane są w formie mini-wykładów, po których uczestnicy ćwiczą w ramach zajęć praktycznych i dyskutują na temat własnych strategii rekrutacyjnych. Część zajęć praktycznych zostaje utrwalona za pomocą kamery, a następnie publicznie zanalizowana, dzięki czemu osoby uczestniczące będą mogły na bieżąco obserwować i oceniać swe zachowania i reakcje w roli rekruterów. W trakcie dyskusji uczestnicy szkolenia mają możliwość wykorzystania własnych doświadczeń w zakresie rekrutacji i selekcji oraz skonfrontowania tego z narzędziami używanymi przez innych uczestników.

 
PROGRAM SZKOLENIA : Rekrutacja i selekcja pracowników

1. PLANOWANIE ZATRUDNIENIA

  • Rola kapitału ludzkiego w organizacji
  • Metody planowania

2. IDENTYFIKACJA POTRZEB KADROWYCH

  • Sieć powiązań stanowiska pracy
  • Formularz potrzeb kadrowych

3. TWORZENIE PROFILU WYMAGAŃ

  • Tworzenie opisu stanowiska pracy
  • Profil wymagań a składniki opisu stanowiska pracy
  • Praktyczne metody budowania profilu wymagań (profil zadaniowy, celowy i kompetencyjny)

4. METODY REKRUTACJI

  • Rekrutacja wewnętrzna
  • Rekrutacja zewnętrzna
  • Czynniki przyciągające i zniechęcające kandydatów na rozpatrywane stanowisko pracy
  • Tworzenie efektywnego ogłoszenia i dobór kanałów dotarcia

5. METODY SELEKCJI – ANALIZA SKUTECZNOŚCI, TRENING W STOSOWANIU

  • Kryteria selekcji (lista uzdolnień, lista cech osobowościowych)
  • Selekcja wstępna
  • Analiza dokumentów

6. WYWIAD SELEKCYJNY

  • Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych: rozmowy indywidualne, rozmowy panelowe i zespoły selekcyjne
  • Typy wywiadów selekcyjnych i ich charakterystyka
  • Ustalanie kryteriów selekcji

7. PROFESJONALNA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA - SZTUKA PROWADZENIA WYWIADU SELEKCYJNEGO

  • Cel procesu komunikacji w procesie rekrutacji
  • Filary komunikacji, rola nadawcy i odbiorcy
  • Bariery komunikacyjne i ich przezwyciężanie
  • Zachęcanie do wypowiedzi
  • Używanie zrozumiałego języka
  • Pozyskiwanie informacji – umiejętne zadawanie pytań
  • Doprecyzowanie komunikatów ogólnikowych lub niejasnych
  • Podsumowywanie, wykorzystanie parafrazy
  • Fazy wywiadu selekcyjnego
  • Zadawanie pytań i analiza odpowiedzi
  • Wywiad epizodyczny
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie rekrutacji (postawa ciała, wykorzystanie przestrzeni, gesty, mimika)
  • Interpretacja informacji uzyskanych w trakcie wywiadu
  • Warsztat rekrutacyjny

8. BŁĘDY PROCESU SELEKCJI

  • Błędy organizacyjne
  • Błędy w procesie oceny

9. NARZĘDZIA SELEKCJI

  • Referencje i wywiad środowiskowy
  • Zadania próbne
  • Specyfika oraz proces Assessment center (AC) i jego wpływ na wyniki selekcji
  • Tworzenie raportu i wskazań
  • Metody testowe

10. NARZĘDZIA PSYCHOMETRYCZNE W REKRUTACJI

  • Podstawowe nurty narzędzi psychometrycznych
  • Omówienie przykładowych narzędzi psychometrycznych
  • Porównanie korzyści i ograniczeń różnorodnych narzędzi psychometrycznych
  • Wady i zalety wykorzystywania psychometrii w HR
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych wg modelu DISC dr W. Marston‘a
  • Analiza własnego typu osobowości
  • Jak prowadzić rozmowę oceniającą pracownika o określonym typie osobowości
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości


CZAS TRWANIA SZKOLENIA
2 dni (16 h szkoleniowych, 1 h szkoleniowa = 45 minut)



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?