Szkolenie Sprzedaż produktów klasy premii
szkolenie zamknięteUczestnicy poznają zasady odpowiedniego przygotowania do sprzedaży produktów premium oraz typologię klienta premium i pasujących do nich technik sprzedaży.
CELE SZKOLENIA
- Poznanie zasad odpowiedniego przygotowania do sprzedaży produktów premium
- Poznanie typologii klienta premium i pasujących do nich technik sprzedaży
- Zdobycie umiejętności proaktywnego podejścia do sprzedaży
- Wypracowanie najlepszych dla danego produktu technik prezentacji oferty handlowej
- Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu ofensywnych technik sprzedaży
- Zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie sprzedaży i obrony ceny
METODY PRACY
- case study
- warsztaty
- burze mózgów
- ćwiczenia indywidualne, grupowe
- dyskusje
- warsztaty pisania
PROGRAM SZKOLENIA
Sprzedaż produktów premium – czym jest?
- Istota oraz klasyfikacja produktów i marek luksusowych
- Charakterystyka dóbr luksusowych
- Rynek dóbr luksusowych w Polsce
Nieprzygotowanie do sukcesu, to przygotowanie do porażki. Przygotowanie do sprzedaży:
- Określenie żelaznych zasad w przygotowaniu do sprzedaży
- Rola skryptu sprzedażowego i standardów obsługi klienta w sprzedaży produktów premium
- Określenie dotychczasowych nawyków sprzedażowych
- Wytypowanie dotychczasowych dobrych praktyk sprzedażowych
Twoi klienci – Twoją wizytówką:
- Kim jest klient produktów luksusowych, co go charakteryzuje – typologia
- Specyfika obsługi klienta luksusowego
- Motywy zakupowe oraz potrzeby klienta
- Psychologia zachowań zakupowych nabywców dóbr luksusowych
- Wypracowanie narzędzi sposobów jak sobie radzić z każdym typem klienta.
Pierwsze wrażenie siłą dobrego zakończenia:
- Określenie elementów wpływających na pierwsze wrażenie
- Nabycie umiejętności wywierania i rozpoznawania pierwszego wrażenia
Siła pytań w badaniu potrzeb i kierowaniu rozmową. Kto pyta, ten rządzi:
- Aktywne słuchanie – klient sam mówi, czego potrzebuje, trzeba to tylko wyłapać
- Określenie strategii zadawania pytań
- Wypracowanie warsztatu pytań, które kierują rozmową i stymulują rozmówcę do dokonania zakupu
- Określenie innych metod badania potrzeb, które pomagają sprzedaży wiązanej i uzupełniającej
- Określenie poziomów potrzeb klienta
Aktor, lekarz, czy prezenter oferty:
- Określenie schematu robienia prezentacji produktowej
- Wypracowanie dobrych praktyk prezentera
- Wyznaczenie korzyści racjonalnych i emocjonalnych
- USP (unique selling proposition) jako klucz do efektywnej sprzedaży
- Nabycie umiejętności sprzedaży przez korzyści odpowiednie do typu danego klienta
- Cross selling i up selling – jak stymulować wartość koszyka zakupowego klienta premium (konkretne zwroty, które można wykorzystać w sprzedaży)
Lubi, ufa, kupuje. Sztuka perswazji i wywierania wpływu:
- Określanie trafnych argumentów
- Określenie kierunków perswazyjnych
- Poznanie technik wywierania wpływu
- Elementy negocjacji – najbardziej popularne techniki, ich wykorzystanie i obrona przed nimi
- Nabycie praktycznej umiejętności obrony ceny
- Klient też manipuluje – poznanie typowych symptomów manipulacji oraz jak się przed nimi bronić