Szkolenie Zarządzanie długiem w samorządzie

szkolenie zamknięte

Szkolenie ma na celu uświadomienie pracownikom zagrożeń, które pojawiają się w zarządzaniu długiem oraz problemów związanych z utrzymaniem równowagi finansowej w administracji publicznej.

CELE SZKOLENIA:

  •     Zapoznanie pracowników administracji publicznej z zagadnieniem oraz przebiegiem procesów, które dokonują się w             
        administracji publicznej,
  •     Ukazanie pułapek i zagrożeń, które pojawiają się w zarządzaniu długiem w administracji publicznej,
  •     Wyjaśnienie podstawowych problemów związanych z utrzymaniem równowagi finansowej w administracji publicznej.


PROGRAM SZKOLENIA:Zarządzanie długiem w samorządzie


1. Planowanie finansowe:

  •     założenia planowania wieloletniego,
  •     planowanie a prognozowanie wieloletnie,
  •     zdolność finansowa a zdolność kredytowa.

2. Równowaga finansowa, równowaga fiskalna, płynność finansowa.

3. Kierunki finansowania dłużnego:

  •     Kryteria oceny zdolności kredytowej JST,
  •     Uwarunkowania wyboru instrumentów dłużnych,
  •     Mechanizm pozyskiwania kredytów,
  •     Kryteria wyboru banków lub instytucji,
  •     Rodzaje kredytów oferowanych przez banki komercyjne,
  •     Pozyskiwanie kredytów w instytucjach międzynarodowych.

4. Zarządzanie długiem:

  •     Polityka zarządzania długiem,
  •     Budowa scenariuszy finansowania i prognozowania długu,
  •     Zasady zarządzania długiem,
  •     Rodzaje ryzyka, miary i elementy zarządzania,
  •     Zarządzanie długiem potencjalnym.


Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane