• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Zarządzanie zespołem rozproszonym

szkolenie zamknięte

Kompetencje managerskie, które dotychczas przydawały się w pracy z zespołami stacjonarnymi nadal są istotne, jednocześnie podlegają wirtualizacji. Celem tego warsztatu jest wsparcie w transferze umiejętności zarządzania z offline do online.

Jeszcze kilka miesięcy wstecz przeniesienie pracy w tryb online było kwestią wyboru i można było się do tego przygotować. Dziś tam, gdzie to możliwe, stało się to „must be” i to praktycznie z dnia na dzień. 

PROGRMA SZKOLENIA: Zarządzanie zespołem rozproszonym

SESJA I (4h szkoleniowe w pierwszym dniu szkoleniowym)

1. Budowanie zaufania pomiędzy liderem a zespołem:

  • 5 poziomów zaufania w zespole rozproszonym w oparciu o teorię Management 3.0
  • Rola lidera w budowaniu zaufania. Narzędzie - mind map.
  • Budowanie autorytetu managera. Ankieta wśród uczestników lub praca w breakingrooms.

2. Kontrolowany konflikt w zespołach wirtualnych:

  • Zapobieganie zachowaniom zniechęcającym i mającym negatywny wpływ na zespół.
  • Gry członków zespołu, kiedy nikt nie patrzy.
  • Trójkąt dramatyczny Karpmana w zarządzaniu zespołem rozproszonym.
  • Teoria kontrolowanego wybuchu w rozwiązywaniu konfliktów online.

3. Zaangażowanie członków zespołów rozproszonego:

  • Eliminowanie barier w pracy zespołów rozproszonych.
  • Model 4 pytań, dających obraz zaangażowania. Praca w breakingrooms.
  • Strategia angażowania pracowników „na odległość”.

SESJA II (4h szkoleniowe w drugim dniu szkoleniowym)

4. Zdalne motywowanie i docenianie pracowników:

  • Quiz dla uczestników: motywatory, niemotywatory i demotywatory w zespołach wirtualnych.
  • Narzędzia zdalnego motywowania (LinkedIn, NAIS, virtual post-it i inne)

5. Delegowanie zadań, czy wyznaczanie celów?

  • Współodpowiedzialność, czyli co to jest praca nad wspólnym celem i jak ją wdrożyć.
  • Poziomy delegowania zadań w zespołach rozproszonych.
  • Dyskusja w breakingrooms + wnioski na forum.

6. Prowadzenie spotkań w „nierealu” – jak organizować i prowadzić?

  • Spotkania poranne rozpoczynające – wirtualna macierz „chcę i mam, chcę i nie mam.”
  • Spotkania projektowe – oddzielenie czasu na planowanie od czasu na działanie.
  • Wymiana doświadczeń.
  • Spotkania luźne virtual coffe break (tworzenie wirtualnych przestrzeni na spotkania jako jeden z podstawowych elementów zaufania).

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (8h szkoleniowych, 2 sesje po 4h każda)



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane