Szkolenie Zarządzanie zespołem rozproszonym
szkolenie zamknięte
Kompetencje managerskie, które dotychczas przydawały się w pracy z zespołami stacjonarnymi nadal są istotne, jednocześnie podlegają wirtualizacji. Celem tego warsztatu jest wsparcie w transferze umiejętności zarządzania z offline do online.
Jeszcze kilka miesięcy wstecz przeniesienie pracy w tryb online było kwestią wyboru i można było się do tego przygotować. Dziś tam, gdzie to możliwe, stało się to „must be” i to praktycznie z dnia na dzień.
PROGRMA SZKOLENIA: Zarządzanie zespołem rozproszonym
SESJA I (4h szkoleniowe w pierwszym dniu szkoleniowym)
1. Budowanie zaufania pomiędzy liderem a zespołem:
- 5 poziomów zaufania w zespole rozproszonym w oparciu o teorię Management 3.0
- Rola lidera w budowaniu zaufania. Narzędzie - mind map.
- Budowanie autorytetu managera. Ankieta wśród uczestników lub praca w breakingrooms.
2. Kontrolowany konflikt w zespołach wirtualnych:
- Zapobieganie zachowaniom zniechęcającym i mającym negatywny wpływ na zespół.
- Gry członków zespołu, kiedy nikt nie patrzy.
- Trójkąt dramatyczny Karpmana w zarządzaniu zespołem rozproszonym.
- Teoria kontrolowanego wybuchu w rozwiązywaniu konfliktów online.
3. Zaangażowanie członków zespołów rozproszonego:
- Eliminowanie barier w pracy zespołów rozproszonych.
- Model 4 pytań, dających obraz zaangażowania. Praca w breakingrooms.
- Strategia angażowania pracowników „na odległość”.
SESJA II (4h szkoleniowe w drugim dniu szkoleniowym)
4. Zdalne motywowanie i docenianie pracowników:
- Quiz dla uczestników: motywatory, niemotywatory i demotywatory w zespołach wirtualnych.
- Narzędzia zdalnego motywowania (LinkedIn, NAIS, virtual post-it i inne)
5. Delegowanie zadań, czy wyznaczanie celów?
- Współodpowiedzialność, czyli co to jest praca nad wspólnym celem i jak ją wdrożyć.
- Poziomy delegowania zadań w zespołach rozproszonych.
- Dyskusja w breakingrooms + wnioski na forum.
6. Prowadzenie spotkań w „nierealu” – jak organizować i prowadzić?
- Spotkania poranne rozpoczynające – wirtualna macierz „chcę i mam, chcę i nie mam.”
- Spotkania projektowe – oddzielenie czasu na planowanie od czasu na działanie.
- Wymiana doświadczeń.
- Spotkania luźne virtual coffe break (tworzenie wirtualnych przestrzeni na spotkania jako jeden z podstawowych elementów zaufania).
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (8h szkoleniowych, 2 sesje po 4h każda)