CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
CELE SZKOLENIA
Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności skutecznego komunikowania: świadomość różnych poziomów komunikacji, barier komunikacyjnych, znaczenia komunikacji we współpracy
Nabycie wiedzy w zakresie optymalnego wykorzystania narzędzi komunikacji wewnętrznej w celu usprawnienia komunikacji w zespole.
Nabycie umiejętności radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi i unikanie nieporozumień.
Nabycie umiejętności odkrywania i kształtowania cech i umiejętności sprzyjających kontaktom interpersonalnym.
Uświadomienie sobie swoich indywidualnych postaw i barier utrudniających współpracę.
Uświadomienie roli dokładnego przekazywania informacji dla efektywnej pracy zespołu i jego członków oraz konieczności posiadania zasad współpracy w zespole.
Doskonalenie umiejętności budowania relacji sprzyjającej efektywnej komunikacji.
Wypracowanie form aktywnej współpracy i nowych zasad mających bezpośredni wpływ na komunikację w zespole.
Wzrost efektywności pracy poprzez konstruktywne budowanie relacji ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi.
Poprawa satysfakcji z wykonywanej pracy. Mniej jawnych i utajonych konfliktów.
METODY SZKOLENIA
Szkolenie ma charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone jest z wykorzystaniem, m.in. analizy przypadków (case study), burzy mózgów, ćwiczeń zespołowych, ćwiczeń indywidualnych, gier interaktywnych, odgrywania ról, treningu umiejętności praktycznych,? wymiany doświadczeń oraz mini wykładów.
PROGRAM SZKOLENIA
2 + 2 = … 5 – EFEKT SYNERGII
Efekt synergii
Praca indywidualna, czy zespołowa; korzyści z pracy zespołowej
Etapy tworzenia zespołu
Role w zespole
Cechy efektywnego zespołu
ISTOTA KOMUNIKACJI W ZESPOLE
Istota komunikacji interpersonalnej
Proces komunikowania się
Rodzaje komunikacji
Wpływ komunikacji na osiąganie celów – indywidualnych i zespołowych
Cechy efektywnego zespołu, rozwój umiejętności współpracy
Czynniki wpływające na efektywne komunikowanie się i warunki skutecznego porozumiewania się w grupie
Komunikacja na różnych etapach tworzenia zespołu
Indywidualny styl komunikacji a typy osobowości; jak mój styl komunikacji wpływa na zespół?
Znaczenie zachowań niewerbalnych w pracy zespołowej
BARIERY I BŁĘDY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE
Brak umiejętności słuchania
Brak umiejętności mówienia
Negatywne postawy
Niewłaściwe zachowania niewerbalne
Bariery wynikające z różnicy płci
JAK SOBIE RADZIĆ Z BARIERAMI W ZESPOLE
Aktywne słuchanie
Skuteczne mówienie???
Minimalizacja negatywnych postaw???
Efektywna komunikacja niewerbalna???
Akceptacja „natury” płci przeciwnej???
Zasady komunikacji mającej na celu budowanie współpracy; kontrakt zespołu
ZNACZENIE EMOCJI W KOMUNIKACJI
Jak działają na nas emocje
Problemy z emocjami???
Jak sobie radzić z emocjami
Empatia
Asertywność
KONSTRUKTYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
Co to jest „konflikt”
Źródła i przedmiot konfliktów
Reakcja na konflikt
Jak nie dopuścić do konfliktu
Sposoby rozwiązywania konfliktów
Narzędzia kontroli rozmowy:
Rola pytań
Parafraza
Komunikat typu „TY” i „JA”
Notatki
Liczebniki
Podsumowanie
JEDEN ZA WSZYSTKICH, WSZYSCY ZA JEDNEGO – INTEGRACJA ZESPOŁU
Zasady sprawnego funkcjonowania zespołu
Czynniki ułatwiające pracę zespołu
Czynniki utrudniające pracę zespołu
Tworzenie wspólnych korzyści
Zwiększenie poziomu otwartości i zaufania w grupie
Budowanie otwartej, efektywnej komunikacji
Wzmocnienie identyfikacji z grupą
Odnalezienie wspólnych wartości i emocji
Zwiększanie motywacji, zaangażowania i aktywności zespołu
Wspieranie współpracowników
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W SZKOLENIU Komunikacja w zespole
Zgłoś swój udział w szkoleniu "Komunikacja w zespole" wypełniając formularz on-line na naszej stronie lub pobierając formularz PDF.
TERMINY SZKOLEŃ Komunikacja w zespole
Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.
WYCENA SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO
Szkolenie "Komunikacja w zespole" może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w
ustalonym miejscu i czasie. Wypełnij formularz wyceny szkolenia zamkniętego, aby poznać szczegóły
oferty.
Celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu moderacji, zarządzania grupami, skutecznego prowadzenia spotkań oraz autoprezentacji.
Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawansowanych technik i narzędzi świadomej komunikacji, nauczą się jakie są modele pokoleniowe pracowników.
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w
Polityce dotyczącej cookies.
[OK, akceptuję cookies]