KOMUNIKACJA W ZESPOLE


CZAS TRWANIA SZKOLENIA – 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

CELE SZKOLENIA

  • Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności skutecznego komunikowania: świadomość różnych poziomów komunikacji, barier komunikacyjnych, znaczenia komunikacji we współpracy
  • Nabycie wiedzy w zakresie optymalnego wykorzystania narzędzi komunikacji wewnętrznej w celu usprawnienia komunikacji w zespole.
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi i unikanie nieporozumień.
  • Nabycie umiejętności odkrywania i kształtowania cech i umiejętności sprzyjających kontaktom interpersonalnym.
  • Uświadomienie sobie swoich indywidualnych postaw i barier utrudniających współpracę.
  • Uświadomienie roli dokładnego przekazywania informacji dla efektywnej pracy zespołu i jego członków oraz konieczności posiadania zasad współpracy w zespole.
  • Doskonalenie umiejętności budowania relacji sprzyjającej efektywnej komunikacji.
  • Wypracowanie form aktywnej współpracy i nowych zasad mających bezpośredni wpływ na komunikację w zespole.
  • Wzrost efektywności pracy poprzez konstruktywne budowanie relacji ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi.
  • Poprawa satysfakcji z wykonywanej pracy. Mniej jawnych i utajonych konfliktów.

METODY SZKOLENIA

Szkolenie ma charakter warsztatowy, interaktywny. Prowadzone jest z wykorzystaniem, m.in. analizy przypadków (case study), burzy mózgów, ćwiczeń zespołowych, ćwiczeń indywidualnych, gier interaktywnych, odgrywania ról, treningu umiejętności praktycznych,? wymiany doświadczeń oraz mini wykładów.
 
 
PROGRAM SZKOLENIA


2 + 2 = … 5 – EFEKT SYNERGII
  • Efekt synergii
  • Praca indywidualna, czy zespołowa; korzyści z pracy zespołowej
  • Etapy tworzenia zespołu
  • Role w zespole
  • Cechy efektywnego zespołu

ISTOTA KOMUNIKACJI W ZESPOLE
  • Istota komunikacji interpersonalnej
  • Proces komunikowania się
  • Rodzaje komunikacji
  • Wpływ komunikacji na osiąganie celów – indywidualnych i zespołowych
  • Cechy efektywnego zespołu, rozwój umiejętności współpracy
  • Czynniki wpływające na efektywne komunikowanie się i warunki skutecznego porozumiewania się w grupie
  • Komunikacja na różnych etapach tworzenia zespołu
  • Indywidualny styl komunikacji a typy osobowości; jak mój styl komunikacji wpływa na zespół?

NIEWERBALNE WYWIERANIE WPŁYWU
  • Elementy komunikacji niewerbalnej (niejęzykowej)
  • Funkcje komunikacji niewerbalnej
  • Budowanie wiarygodnego wizerunku
  • Komunikacja wokalna
  • Budowanie wizerunku gestem, kolorem, stylem – komunikacja pozawerbalna
  • Znaczenie zachowań niewerbalnych w pracy zespołowej

BARIERY I BŁĘDY SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE
  • Brak umiejętności słuchania
  • Brak umiejętności mówienia
  • Negatywne postawy
  • Niewłaściwe zachowania niewerbalne
  • Bariery wynikające z różnicy płci

JAK SOBIE RADZIĆ Z BARIERAMI W ZESPOLE
  • Aktywne słuchanie
  • Skuteczne mówienie???
  • Minimalizacja negatywnych postaw???
  • Efektywna komunikacja niewerbalna???
  • Akceptacja „natury” płci przeciwnej???
  • Zasady komunikacji mającej na celu budowanie współpracy; kontrakt zespołu

ZNACZENIE EMOCJI W KOMUNIKACJI
  • Jak działają na nas emocje
  • Problemy z emocjami???
  • Jak sobie radzić z emocjami
  • Empatia
  • Asertywność

KONSTRUKTYWNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
  • Co to jest „konflikt”
  • Źródła i przedmiot konfliktów
  • Reakcja na konflikt
  • Jak nie dopuścić do konfliktu
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów
  • Narzędzia kontroli rozmowy:
  • Rola pytań
  • Parafraza
  • Komunikat typu „TY” i „JA”
  • Notatki
  • Liczebniki
  • Podsumowanie

JEDEN ZA WSZYSTKICH, WSZYSCY ZA JEDNEGO – INTEGRACJA ZESPOŁU
  • Zasady sprawnego funkcjonowania zespołu
  • Czynniki ułatwiające pracę zespołu
  • Czynniki utrudniające pracę zespołu
  • Tworzenie wspólnych korzyści
  • Zwiększenie poziomu otwartości i zaufania w grupie
  • Budowanie otwartej, efektywnej komunikacji
  • Wzmocnienie identyfikacji z grupą
  • Odnalezienie wspólnych wartości i emocji
  • Zwiększanie motywacji, zaangażowania i aktywności zespołu
  • Wspieranie współpracowników

ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Formularz zgłoszeniowy na szkolenie: formularz-zgloszeniowy

TERMINY

Termin i miejsce szkolenia ustalane są z Klientem.

KOSZTORYS SZKOLENIA



Szkolenie realizowane w formie zamkniętej wyceniane indywidualnie dla każdego Klienta

Zamknij
Ta strona używa plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce dotyczącej cookies. [OK, akceptuję cookies]