Szkolenie Budowanie zaufania w zespole i 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioniego
szkolenie otwarte/zamknięte
Szkolenie dedykowane jest liderom kierującym Zespołami, zarówno dla doświadczonych jak również nowych w swojej roli a także kierowników projektu i pracownikom działów personalnych.
CEL SZKOLENIA:
Szkolenie ma na celu przybliżyć zagadnienia związane z dysfunkcjami pracy Zespołowej w oparciu o model P. Lencioniego. Uczestnicy nabędą wiedzę i umiejętności w zakresie rozpoznawania przejawów dysfunkcji. Zrozumieją, co oznaczają dysfunkcje i jaki maja wpływ na Zespół i jego członków. Będę mieli również okazję przećwiczyć narzędzia, które służą przezwyciężaniu tych dysfunkcji. Szkolenie dodatkowo poszerza perspektywę o elementy związane z kulturą organizacyjną, przywództwem i komunikacją.
PROGRAM SZKOLENIA: Budowanie zaufania w zespole i 5 dysfunkcji pracy zespołowej
Część I: Wprowadzenie:
- Grupa a Zespół – na czym polega różnica?
- Zjawiska utrudniające pracę: dysfunkcja czy patologia.
Część II: Dysfunkcje wg Lencioniego:
- Przegląd i rozumienie modelu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej.
- Etap „życia Zespołu” a dysfunkcje.
- Znaczenie stylu kierowania i kultury organizacyjnej na dysfunkcje pracy zespołowej.
Część III: Przezwyciężanie i praca nad dysfunkcjami pracy Zespołowej:
1. Kultura zaufania – jak ją zbudować?
- 4 poziomy bezpieczeństwa psychologicznego i rola lidera.
- Wykorzystanie wzorców komunikacji i relacji w codziennej pracy.
2. Konflikt – dlaczego warto go rozumieć?
- Koło konfliktu Moore’a.
- Strategie w sytuacji konfliktu.
- Porozumienie bez przemocy (NVC) – jest możliwe?
3. Jak budować zaangażowanie:
- Style przywództwa.
- Trio kierowania: delegowanie, egzekwowanie i monitorowanie.
4. Odpowiedzialność czyli co konkretnie?
- Definiowanie standardów i oczekiwań.
- Kultura feedbacku – wykorzystanie informacji zwrotnej w budowaniu odpowiedzialności.
- Poznaj Role w Zespole: 9 typów dr Belbina
5. Wyniki:
- Ustalanie celów i priorytetów.
- Cele Zespołowe a indywidualne.
Część IV Praca z wnioskami:
- Czy kolejność pracy nad dysfunkcjami ma znaczenie?
- OAPD - czyli zanim zaczniesz działać.
- Pułapki planów naprawczych.
- Wykorzystanie retrospektywy do doskonalenia wyników.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
SYLWETKA TRENERA
Z wykształcenia inżynier, humanista i pedagog. Z pasji: naukowiec i towarzysz człowieka. Posiada podwójną europejską akredytację: Program managera IPMA (International Project Management Association) oraz coacha i mentora EMCC EIA (Mentoring and Coaching). Jest również certyfikowanym moderatorem metody Design Thinking oraz asesorem Assessment Centre & Development Centre.
Na co dzień kierownik HR Biznes Partner, trener biznesu, mentor i lider projektów. Od ponad 20 lat związana z branżą motoryzacją, gdzie realizuje zadania z obszaru twardego i miękkiego HR na poziomie operacyjnym i strategicznym. Od wielu lat z satysfakcją podejmuje zadania w zakresie: projektowania, wdrażania i ewaluacji a także ciągłego doskonalenia procesów, systemów i narzędzi. Współtworzyła system kwalifikacji operatorów produkcji.
Potrafi rozwijać ludzi i sprawiać, że osiągają sukcesy. Zrealizowała wiele autorskich projektów: lokalnych i międzynarodowych w obszarze doskonalenia umiejętności, standardów pracy w motoryzacji i rozwoju talentów. Jako jedna z pierwszych kobiet w Polsce zbudowała Produkcyjny Obszar Szkoleniowy oraz Wewnętrzną Akademię.
Jako wyraz uznania dla rezultatów swojej pracy, odebrała 5-krotnie tytuł Laureata w konkursie Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi organizowanym przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych pod patronatem Ministra Pracy. Dwukrotnie otrzymała Dyplom Programu Edukacji Profesjonalnej PEP HR nadany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.
Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?
CO ZAWIERA CENA SZKOLENIA STACJONARNEGO
- proces szkolenia,
- sala szkoleniowa,
- materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem,
- wszelkie koszty związane z trenerem,
- imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- przerwy kawowe, obiad,
- poszkoleniowe konsultacje z trenerem.