Szkolenie Mentoring w Praktyce: Jak wspierać Innych w Roli Mentora i Rozwijać swój Talent
szkolenie zamknięte
Uczestnicy będą mieli okazję poznać międzynarodowe standardy w zakresie mentoringu i połączyć teorię z praktyką poprzez studia przypadków oraz własne doświadczenia. Szkolenie przygotowuje do efektywnego pełnienia roli mentora dzięki procesowi nauczania, który łączy teoretyczne podstawy mentoringu z praktycznym podejściem do pracy z podopiecznymi.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli mentora w organizacji poprzez diagnozę i rozwój kluczowych kompetencji mentorskich. Szkolenie obejmuje najważniejsze aspekty, prowadzenia mentoringu, metody i techniki pracy, a także jest ukierunkowane na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w organizowaniu oraz prowadzeniu procesów mentoringowych w organizacji. Szkolenie prowadzi akredytowana mentorka i coach EMCC.
W TRAKCIE SZKOLENIA UCZESTNICY:
- Nauczą się rozumienia roli i odpowiedzialności mentora oraz poznają zasady budowania relacji w procesie mentoringowym.
- Będą potrafili zaprojektować i poprowadzić proces mentoringowy.
- Będą mieli okazję przećwiczyć wybrane narzędzia i techniki wykorzystywane w mentoringu.
- Poznają najczęstsze błędy i pułapki w pracy mentora.
- Nabędą wiedzę w zakresie umiejętności motywowania, inspirowania oraz wspierania rozwoju innych, dostosowując swoje podejście do różnych stylów pracy i osobowości.
- Ponadto szkolenie wyposaży Uczestników w świadomość kluczowych kompetencji dla roli mentora oraz możliwościach ich doskonalenia
Szkolenie może zostać zmodyfikowane na potrzeby wewnętrznego Programu Mentoringowego w danej Organizacji.
PROGRAM SZKOLENIA: Mentoring w Praktyce: Jak wspierać Innych w Roli Mentora i Rozwijać swój Talent.
1. Mentoring: czym jest i do czego służy?
- Mentoring wśród innych możliwości rozwoju i wprowadzania zmian.
- Kim jest mentor – a kim nie jest? Jaka jest jego rola w procesie rozwoju drugiej osoby?
2. Mentor – rola inna niż wszystkie
- Profil mentora. Umiejętności. Etyka. Kompetencje.
- Czy każdy może być mentorem? Identyfikacja własnego potencjału
- Rozwój osobisty mentora
3. Przygotowanie do współpracy.
- Proces mentoringowy. Kluczowe etapy. Konstrukcja sesji.
- Kontrakt mentoringowy i jego znaczenie w procesie mentoringowym.
- Ty – My – Ja: Jak zbudować relację monitoringową?
- Za co odpowiedzialny jest mentor i mentee.
- Wyznaczanie celu w procesie mentoringowym.
4. M&M – mentor i mentee czyli para doskonała.
- Specyfika uczenia się dorosłych i jej znaczenie dla procesu.
- Wykorzystanie modelu K. Blancharda w procesie mentoringowym.
- Style komunikacji społecznej do pracy z mentee.
- Przykładowy scenariusz rozmowy mentoringowej.
- Feedback dla mentee i mentora. Przydatne narzędzia.
5. Wybrane narzędzia pracy w mentoringu
6. Trudne sytuacje w procesach mentoringowych.
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)
SYLWETKA TRENERA
Z wykształcenia inżynier, humanista i pedagog. Z pasji: naukowiec i towarzysz człowieka. Posiada podwójną europejską akredytację: Program managera IPMA (International Project Management Association) oraz coacha i mentora EMCC EIA (Mentoring and Coaching). Jest również certyfikowanym moderatorem metody Design Thinking oraz asesorem Assessment Centre & Development Centre.
Na co dzień kierownik HR Biznes Partner, trener biznesu, mentor i lider projektów. Od ponad 20 lat związana z branżą motoryzacją, gdzie realizuje zadania z obszaru twardego i miękkiego HR na poziomie operacyjnym i strategicznym. Od wielu lat z satysfakcją podejmuje zadania w zakresie: projektowania, wdrażania i ewaluacji a także ciągłego doskonalenia procesów, systemów i narzędzi. Współtworzyła system kwalifikacji operatorów produkcji.
Potrafi rozwijać ludzi i sprawiać, że osiągają sukcesy. Zrealizowała wiele autorskich projektów: lokalnych i międzynarodowych w obszarze doskonalenia umiejętności, standardów pracy w motoryzacji i rozwoju talentów. Jako jedna z pierwszych kobiet w Polsce zbudowała Produkcyjny Obszar Szkoleniowy oraz Wewnętrzną Akademię.
Jako wyraz uznania dla rezultatów swojej pracy, odebrała 5-krotnie tytuł Laureata w konkursie Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi organizowanym przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych pod patronatem Ministra Pracy. Dwukrotnie otrzymała Dyplom Programu Edukacji Profesjonalnej PEP HR nadany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.