• Facebook
  • LinkedIn
  • LinkedIn

Szkolenie Mentoring w Praktyce: Jak wspierać Innych w Roli Mentora i Rozwijać swój Talent

szkolenie zamknięte

Uczestnicy będą mieli okazję poznać międzynarodowe standardy w zakresie mentoringu i połączyć teorię z praktyką poprzez studia przypadków oraz własne doświadczenia. Szkolenie przygotowuje do efektywnego pełnienia roli mentora dzięki procesowi nauczania, który łączy teoretyczne podstawy mentoringu z praktycznym podejściem do pracy z podopiecznymi.

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli mentora w organizacji poprzez diagnozę i rozwój kluczowych kompetencji mentorskich. Szkolenie obejmuje najważniejsze aspekty, prowadzenia mentoringu, metody i techniki pracy, a także jest ukierunkowane na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w organizowaniu oraz prowadzeniu procesów mentoringowych w organizacji. Szkolenie prowadzi akredytowana mentorka i coach EMCC.

W TRAKCIE SZKOLENIA UCZESTNICY:

  • Nauczą się rozumienia roli i odpowiedzialności mentora oraz poznają zasady budowania relacji w procesie mentoringowym.  
  • Będą potrafili zaprojektować i poprowadzić proces mentoringowy.
  • Będą mieli okazję przećwiczyć wybrane narzędzia i techniki wykorzystywane w mentoringu.
  • Poznają najczęstsze błędy i pułapki w pracy mentora.
  • Nabędą wiedzę w zakresie umiejętności motywowania, inspirowania oraz wspierania rozwoju innych, dostosowując swoje podejście do różnych stylów pracy i osobowości.
  • Ponadto szkolenie wyposaży Uczestników w świadomość kluczowych kompetencji dla roli mentora oraz możliwościach ich doskonalenia

Szkolenie może zostać zmodyfikowane na potrzeby wewnętrznego Programu Mentoringowego w danej  Organizacji.

PROGRAM SZKOLENIA: Mentoring w Praktyce: Jak wspierać Innych w Roli Mentora i Rozwijać swój Talent. 

1. Mentoring: czym jest i do czego służy?

  • Mentoring wśród innych możliwości rozwoju i wprowadzania zmian.
  • Kim jest mentor – a kim nie jest? Jaka jest jego rola w procesie rozwoju drugiej osoby?

2. Mentor – rola inna niż wszystkie

  • Profil mentora. Umiejętności. Etyka. Kompetencje.
  • Czy każdy może być mentorem? Identyfikacja własnego potencjału
  • Rozwój osobisty mentora

3. Przygotowanie do współpracy. 

  • Proces mentoringowy. Kluczowe etapy. Konstrukcja sesji. 
  • Kontrakt mentoringowy i jego znaczenie w procesie mentoringowym. 
  • Ty – My – Ja: Jak zbudować relację monitoringową? 
  • Za co odpowiedzialny jest mentor i mentee.
  • Wyznaczanie celu w procesie mentoringowym.

4. M&M – mentor i mentee czyli para doskonała.

  • Specyfika uczenia się dorosłych i jej znaczenie dla procesu.
  • Wykorzystanie modelu K. Blancharda w procesie mentoringowym.
  • Style komunikacji społecznej do pracy z mentee.
  • Przykładowy scenariusz rozmowy mentoringowej.
  • Feedback dla mentee i mentora. Przydatne narzędzia.

5. Wybrane narzędzia pracy w mentoringu 

6. Trudne sytuacje w procesach mentoringowych.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni (16 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut)

SYLWETKA TRENERA

Z wykształcenia inżynier, humanista i pedagog. Z pasji: naukowiec i towarzysz człowieka. Posiada podwójną europejską akredytację: Program managera IPMA (International Project Management Association) oraz coacha i mentora EMCC EIA (Mentoring and Coaching). Jest również certyfikowanym moderatorem metody Design Thinking oraz asesorem Assessment Centre & Development Centre

Na co dzień kierownik HR Biznes Partner, trener biznesu, mentor i lider projektów. Od ponad 20 lat związana z branżą motoryzacją, gdzie realizuje zadania z obszaru twardego i miękkiego HR na poziomie operacyjnym i strategicznym. Od wielu lat z satysfakcją podejmuje zadania w zakresie: projektowania, wdrażania i ewaluacji a także ciągłego doskonalenia procesów, systemów i narzędzi. Współtworzyła system kwalifikacji operatorów produkcji.
Potrafi rozwijać ludzi i sprawiać, że osiągają sukcesy. Zrealizowała wiele autorskich projektów: lokalnych i międzynarodowych w obszarze doskonalenia umiejętności, standardów pracy w motoryzacji i rozwoju talentów. Jako jedna z pierwszych kobiet w Polsce zbudowała Produkcyjny Obszar Szkoleniowy oraz Wewnętrzną Akademię.
Jako wyraz uznania dla rezultatów swojej pracy, odebrała 5-krotnie tytuł Laureata w konkursie Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi organizowanym przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych pod patronatem Ministra Pracy. Dwukrotnie otrzymała Dyplom Programu Edukacji Profesjonalnej PEP HR nadany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.



Szukasz tego szkolenia
w formie zamkniętej?

Szkolenia powiązane